ad
  • 8.081.811 stemmen

Boardwalk Empire - Seizoen 3 (2012)

Show titel: Boardwalk Empire

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 12

Datum van release: zondag 16 september 2012

• Ziggo Bekijk seizoen 3 via Ziggo

Boardwalk Empire

Afleveringen Seizoen 3 (2012)

1. 1. Resolution

Margaret overweegt een uitbreiding van het ziekenhuis. Gillian bouwt aan een nieuwe handel. Van Alden raakt verzeilt in een confrontatie.

2. 2. Spaghetti & Coffee

Nucky gaat voor zaken en plezier naar New York. Chalky en zijn dochter zijn het niet eens over haar toekomst. Eli krijgt een nieuwe baas.

3. 3. Bone For Tuna

Nucky gaat met Margaret mee naar de kerk, waar hij een hoge onderscheiding krijgt. Gyp maakt een eenmalige deal met Nucky. Van Alden krijgt spijt van zijn poging om sociaal te zijn met zijn nieuwe collega's. Lucky en Meyer beschermen hun investering.

4. 4. Blue Bell Boy

Nucky en Owen verstoppen zich. Mickey maakt een cruciale beslissing terwijl Nucky weg is. De spanning tussen Capone en O'Banion is om te snijden.

5. 5. You'd Be Surprised

Rothstein geeft een belangrijk bericht door aan Gyp. Gaston Means ziet een interessante mogelijkheid. Van Alden en Sigrid krijgen onverwachts bezoek. Gillian maakt zich zorgen over haar zaken.

6. 6. Ging Gang Goolie

Nucky zit vast in Washington. Margaret moet omgaan met moeilijke omstandigheden. Owen onderzoekt een verdachte brand. Richard legt contact met een veteraan en zijn dochter.

7. 7. Sunday Best

Eli hoopt weer bij Nucky in het goede boekje terecht te komen. Gillian werkt aan haar toekomst.

8. 8. The Pony

Gillien heeft eindelijk vrede met de dood van Jimmy. Van Alden heeft een ontmoeting met Capone en Torrio. Nucky doet Mellon een aanbod. Margaret neemt haar standpunt in over een gevoelig onderwerp. Nucky en Owen gaan op zoek naar een pony. Billie overweegt een carrière in de filmbusiness.

9. 9. The Milkmaid's Lot

Nucky wil zijn vijand uitschakelen. Gillian geeft Harrow de schuld van Tommy's problemen.

10. 10. A Man, a Plan...

Nucky probeert Jess Smith stil te houden en neutraliseert de alliantie van Gyp met Joe Masseria. Margaret denkt na over haar toekomst. Van Alden heeft weer problemen. Chalky ziet een mooie kans.

11. 11. Two Imposters

Gyp slaat zijn slag in Atlantic City, waardoor Nucky en Eddie ook een zet moeten doen. Luciano sluit een deal waar hij al snel spijt van krijgt.

12. 12. Margate Sands

Atlantic City wordt overspoeld met dode lichamen door heel de stad.

avatar van Michael_1980_mm

Michael_1980_mm

Mijn favoriete seizoen van Boardwalk Empire, met een glansrol van Bobby Cannavale als Gyp Rosetti.

avatar van CorvisChristi

CorvisChristi

Niet alleen ook mijn favoriete seizoen, maar misschien ook wel het beste seizoen van de gehele serie. Bobby Cannavale is inderdaad geweldig als Rosetti, maar persoonlijk wordt de show pas echt gesteeld door Jack Huston die de onvergetelijke Richard Harrow op zeer bijzondere wijze gestalte geeft.

Het is eigenlijk vanaf dit seizoen dat deze serie me echt wist te beklijven. Zoals de andere twee leden boven me zeiden vond ik vooral Bobby Cannavale als Gyp Rosetti geweldig. Gyp Rosett was in mijn ogen toch één van de meest interessantste personen, die seksscene waar men een poging doet om hem van kant te maken terwijl hij in een ietwat aparte situatie is verzeild zal ik nooit vergeten. Ook die scene in de kerk waar hij lekker tekeer gaat tegen God vond ik prachtig. Ondanks dat hij op sommige momenten een monster was, kon ik me geweldig goed inleven in dit personage. Dit seizoen was ook het seizoen waarop enkele karakers meer screentime kregen zoals Al Pacino (geweldig neergezet in de hele serie), Chalky (die bewijst dat hij wel een waardevol personage is) en Richard die een perfecte vervanger is voor Jimmy (die in mijn ogen te vroeg heen is gegaan). Zijn heldendaad in het bordeel was geweldig. De dood van Jimmy zorgde niet enkel voor een vreemd gemis tijdens het seizoen, maar ook dat Gillian haar nut in de serie begon te verliezen en haar drama enorm begon tegen te steken. Ik zat vaker met mijn ogen te rollen dan dat ik me meeleefde met haar verdriet. Vooral haar reverse oedipus complex was voor mij de druppel. De finale van dit seizoen was de finale waarop ik al twee seizoenen op aan het wachten was en het stelde verre van teleur. Beetje jammer ook dat ze nooit meer echt in de buurt kwamen van deze finale.

avatar van Flavio

Flavio

Ik vond ondanks de aanwezigheid van de kleurrijke Gyp, dit seizoen juist een stuk minder geschreven dan de vorige twee. Van Alden krijgt steeds minder te doen en met de dood van Michael Pitt aan het eind van seizoen 2 was één van de meest interessante verhaallijnen ook verdwenen. Ook vond ik de hele bende oorlog maar matig, met de Rambo actie van Richard als dieptepunt.

avatar van EveroN_mm

EveroN_mm

L'enfantTerrible schreef:

Ik denk dat je Al Capone bedoelt. Het is je vergeven Bobby Cannavale was idd geweldig, had voor mij nog een seizoentje of 2 mogen meedraaien.

Tot nu toe een heel consistente serie. Ben benieuwd naar het volgende seizoen.

avatar van richiedoom

richiedoom

Wederom een waanzinnig seizoen, terwijl ik dacht dat het niet beter kon dan seizoen 2! Gyp Rosetti is inderdaad een fantastisch karakter en een geduchte tegenstander voor Nucky.

Wat ben ik toch blij met HBO!