Mijn Series +

Boardwalk Empire - Seizoen 3 (2012)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Terence Winter
met Steve Buscemi, Stephen Graham en Vincent Piazza

Het verhaal speelt zich af aan het begin van de 20ste eeuw in Atlantic City. Een stad die als een trekpleister voor toeristen begon, groeit dankzij de drooglegging in geen tijd uit tot de bakermat van corruptie, gokken en prostitutie. Enoch "Nucky" Thompson is één van de vele corrupte, Republikeinse politici die achter de schermen de touwtjes in handen hebben.

1. Resolution
  10. A Man, a Plan...
  11. Two Imposters
  12. Margate Sands
avatar van Michael_1980
Mijn favoriete seizoen van Boardwalk Empire, met een glansrol van Bobby Cannavale als Gyp Rosetti.

avatar van CorvisChristi
Niet alleen ook mijn favoriete seizoen, maar misschien ook wel het beste seizoen van de gehele serie. Bobby Cannavale is inderdaad geweldig als Rosetti, maar persoonlijk wordt de show pas echt gesteeld door Jack Huston die de onvergetelijke Richard Harrow op zeer bijzondere wijze gestalte geeft.

Het is eigenlijk vanaf dit seizoen dat deze serie me echt wist te beklijven. Zoals de andere twee leden boven me zeiden vond ik vooral Bobby Cannavale als Gyp Rosetti geweldig. Gyp Rosett was in mijn ogen toch één van de meest interessantste personen, die seksscene waar men een poging doet om hem van kant te maken terwijl hij in een ietwat aparte situatie is verzeild zal ik nooit vergeten. Ook die scene in de kerk waar hij lekker tekeer gaat tegen God vond ik prachtig. Ondanks dat hij op sommige momenten een monster was, kon ik me geweldig goed inleven in dit personage. Dit seizoen was ook het seizoen waarop enkele karakers meer screentime kregen zoals Al Pacino (geweldig neergezet in de hele serie), Chalky (die bewijst dat hij wel een waardevol personage is) en Richard die een perfecte vervanger is voor Jimmy (die in mijn ogen te vroeg heen is gegaan). Zijn heldendaad in het bordeel was geweldig. De dood van Jimmy zorgde niet enkel voor een vreemd gemis tijdens het seizoen, maar ook dat Gillian haar nut in de serie begon te verliezen en haar drama enorm begon tegen te steken. Ik zat vaker met mijn ogen te rollen dan dat ik me meeleefde met haar verdriet. Vooral haar reverse oedipus complex was voor mij de druppel. De finale van dit seizoen was de finale waarop ik al twee seizoenen op aan het wachten was en het stelde verre van teleur. Beetje jammer ook dat ze nooit meer echt in de buurt kwamen van deze finale.

avatar van Flavio
Ik vond ondanks de aanwezigheid van de kleurrijke Gyp, dit seizoen juist een stuk minder geschreven dan de vorige twee. Van Alden krijgt steeds minder te doen en met de dood van Michael Pitt aan het eind van seizoen 2 was één van de meest interessante verhaallijnen ook verdwenen. Ook vond ik de hele bende oorlog maar matig, met de Rambo actie van Richard als dieptepunt.

EveroN
L'enfantTerrible schreef:

Ik denk dat je Al Capone bedoelt. Het is je vergeven Bobby Cannavale was idd geweldig, had voor mij nog een seizoentje of 2 mogen meedraaien.

Tot nu toe een heel consistente serie. Ben benieuwd naar het volgende seizoen.

avatar van Richiedoom
Wederom een waanzinnig seizoen, terwijl ik dacht dat het niet beter kon dan seizoen 2! Gyp Rosetti is inderdaad een fantastisch karakter en een geduchte tegenstander voor Nucky.

Wat ben ik toch blij met HBO!