Mijn Series +

Boardwalk Empire - Seizoen 1 (2010)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Terence Winter
met Steve Buscemi, Dabney Coleman en Aleksa Palladino

Het verhaal speelt zich af aan het begin van de 20ste eeuw in Atlantic City. Een stad die als een trekpleister voor toeristen begon, groeit dankzij de drooglegging in geen tijd uit tot de bakermat van corruptie, gokken en prostitutie. Enoch "Nucky" Thompson is één van de vele corrupte, Republikeinse politici die achter de schermen de touwtjes in handen hebben.

1. Boardwalk Empire
  10. The Emerald City
  11. Paris Green
  12. A Return to Normalcy
avatar van Donkerwoud
HBO stond lange tijd eenzaam aan de top in het produceren van magistrale producties. Wederom een oogverblindend mooi staaltje cinema teruggebracht tot episodes van 60 minuten. Met het vakmanschap waar de zender om bekend staat worden de mooiste sets gekoppeld aan goed geschreven verhaallijnen en overtuigend camerawerk. Het is een waar genoegen om als toeschouwer te mogen kijken naar de tot leven gebrachte wereld van het Amerika onder de drooglegging. Finesse zit hem dan ook hier in de details. Daar komt nog eens bij dat de rollen fantastisch gecast zijn en dat het ook op het muzikale vlak swingt. Alles klopt? Nou, sommige verhaallijntjes worden simpel uigewerkt en het geheel is wat voorspelbaar.

avatar van Maarten0402
Boardwalk Empire... een cijfer ga ik zeker nog niet geven. Dat is totaal niet terecht in mijn situatie aangezien ik alleen seizoen 1 heb afgekeken. Wel heb ik Seizoen 2 ook al lang in mijn bezit, maar nooit echt de behoefte aan gehad.

Helaas doet deze serie mij totaal niets. Op een of andere manier kan ik hier totaal niet ik komen. Ik heb sinds aanschaf van seizoen 1 dat seizoen talloze keren opnieuw opgezet en opnieuw gekeken, maar ik kan er maar niet in komen. Het licht niet aan de sfeer en setting is juist zo tof...

Tijdje geleden toch weer geprobeerd, omdat mijn smaak weer veranderd is, maar mocht weer niet baten. Helaas kom ik door deze wederom weer niet doorheen. Ik weet echt niet wat het is met deze serie, maar ik vind het echt een brok stugge ellende wat ik moet volgen. Zal wel een van de weinige weer zijn, maar het zal wel.

trebremmit
Erg matig dit, had er meer van verwacht, visueel ook erg lelijk.

Hendrick99
Ik ben geen media-psycholoog, maar ik vermoed dat er een verschil zit in beleving of je naar de wekelijkse afleveringen op tv kijkt (ik dacht via Canvas toentertijd), of dat je de ene aflevering na de andere op dvd bekijkt. Ik heb waarschijnlijk de meeste afleveringen wel gezien, zowel op tv als op dvd. Op dvd komt het toch wat killer en afstandelijker over. Minder spannend en minder pakkend.
Ik ervaar momenteel hetzelfde verschijnsel bij de wekelijkse aflevering van "A Touch of Frost"...

avatar van Richiedoom
Na een aantal maanden geleden The Sopranos afgerond te hebben, was het tijd voor een nieuwe HBO topserie. De keuze viel op Boardwalk Empire en dat is me absoluut niet tegengevallen!

Toen ik bij de openingcredits zag staan: 'Directed by Martin Scorsese' dacht ik al aan iets moois te beginnen. En de hand van de meester was in deze eerste aflevering duidelijk merkbaar. De muziekkeuze, de dialogen, de sfeerschepping, allemaal vintage Scorsese. Ik vond de introductie van de belangrijkste personages alleen wel een beetje rommelig. Het duurde voor mij een paar afleveringen voordat ik namen bij gezichten kon plaatsen.

Echter na een aantal afleveringen komt de vaart er in en beginnen de personages kleur te krijgen en hun persoonlijke strubbelingen te boeien. Glansrollen voor Steve Buscemi, Kelly MacDonald, Michael Pitt en vooral Michael Shannon als verknipte agent.

Enorm boeiend wereldje wordt hier neergezet, bevalt me uitstekend!

avatar van Maarten0402
Eindelijk plezier in nu. Serie 1 een paar weken geleden weer eens opgezet en inmiddels weer uit. Ben nu in seizoen 2.