Mijn Series +

Boardwalk Empire - Seizoen 2 (2011)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Terence Winter
met Steve Buscemi, Stephen Graham en Vincent Piazza

Het verhaal speelt zich af aan het begin van de 20ste eeuw in Atlantic City. Een stad die als een trekpleister voor toeristen begon, groeit dankzij de drooglegging in geen tijd uit tot de bakermat van corruptie, gokken en prostitutie. Enoch "Nucky" Thompson is één van de vele corrupte, Republikeinse politici die achter de schermen de touwtjes in handen hebben.

1. 21
  10. Georgia Peaches
  11. Under God's Power She Flourishes
  12. To the Lost
avatar van Richiedoom
Seizoen 2 van Boardwalk Empire is in alle opzichten fantastisch. Waar seizoen 1 nog een beetje rommelig begon, kan ik bij dit seizoen geen enkel minpunt opnoemen. Geweldige personages die ook nog eens zeer overtuigend worden gespeeld. Ook waren er genoeg verrassende / bizarre ontwikkelingen in het verhaal waardoor het continu boeiend bleef om naar te kijken.

Speciale vermelding voor aflevering 5, wat een bruut geweld komt daarin voor zeg!
Als dit niveau aanhoudt dan is dit voor mij top 10 werk. Echt een geweldige serie, jammer dat er hier zo weinig over wordt gesproken.