ad
  • 8.081.792 stemmen

Boardwalk Empire - Seizoen 4 (2013)

Show titel: Boardwalk Empire

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 12

Datum van release: zondag 8 september 2013

• Ziggo Bekijk seizoen 4 via Ziggo

Boardwalk Empire

Afleveringen Seizoen 4 (2013)

1. 1. New York Sour

In navolging van zijn strijd met Gyp Rosetti, maakt Nucky een vredesoffer richting Joe Masseria. Dunn Purnsley botst met een boekingsagent. Al Capone is druk bezig met het uitbreiden van zijn zaken rondom Chicago.

2. 2. Resignation

Nu hij werkt als rechterhand van Dean O'Banion, moet Van Alden een oogje in het zeil houden bij Al Capone. In Washington bundelen enkele mannen hun krachten. Eddie vraagt om meer waardering, na elf jaar trouwe dienst. Nucky vertrekt naar Florida.

3. 3. Acres of Diamonds

Nucky is terughoudend over een investering in Tampa. Valentin Narcisse boekt een sexy Jazz zangeres om op te treden in de Onyx. Gillian doet Roy Phillips een gunst. Harrow probeert zijn verleden achter zich te laten.

4. 4. All In

Nucky leert Arnold Rothstein beter kennen tijdens een spelletje kaarten. Eddie Kessler moet een pakketje afleveren per trein. Al en Frank Capone gaan zelf hun geld innen, als een van hun mannetjes tijdelijk is uitgeschakeld.

5. 5. Erlkonig

Nucky gaat naar Philadelphia om zijn neefje bij te staan tijdens de nasleep van het ongeluk op school. Eddie Kessler wordt onderworpen aan fysieke en psychologische chantage om informatie te geven over Nucky. Gillian is radeloos op zoek naar hulp.

6. 6. The North Star

Na een verdachte vergadering met Margaret in New York, gaat Nucky naar Tampa om zijn deal rond te maken. Richard keert terug naar Atlantic City en moet iets bekennen.

7. 7. William Wilson

Eli gaat de confrontatie aan met Nucky, nadat Willie een vreemde keuze maakt in zijn leven. Margaret krijgt een opvallend bezoek op haar werk. Al Capone gaat de strijd aan met Dean O'Banion.

8. 8. The Old Ship of Zion

Nucky zijn lading komt aan, maar met wat onverwachte extra's erin. Eli wordt met zijn rug tegen de muur gezet door Agent Knox. Chalky heeft moeite om zijn leiderschap in het noorden te handhaven.

9. 9. Marriage and Hunting

Nucky weigert de kant van Chalky te kiezen in een conflict met Narcisse. Julia overweegt haar opties, nadat Gillian haar voor de rechtbank laat komen. Rothstein probeert een levensverzekering om te zetten in geld.

10. 10. White Horse Pike

Na een tip van Sally gaat Nucky extra voorzichtig te werk. Margaret sluit een deal met Rothstein. Capone wordt achterdochtig.

11. 11. Havre de Grace

Nucky krijgt te horen dat hij een mol heeft in zijn organisatie. Gillian overweegt alles te verkopen om een nieuw leven te kunnen starten.

12. 12. Farewell Daddy Blues

Eli wordt betrokken in het plan van Knox om Nucky neer te halen. Capone en Torrio bereiken een akkoord met Cicero. Richard probeert Tommy te redden.

avatar van richiedoom

richiedoom

Iets minder sterk dan het magistrale 2e en 3e seizoen, desondanks behoort dit nog steeds tot de top op seriegebied. Waarom dan minder sterk? Helaas kon het personage dr. Narcisse me niet geheel boeien. Zijn quasi-intellectuele geleuter begon me op den duur wat te vervelen. In vergelijking met Gyp Rosetti vond ik dat toch wel een klein stapje terug.

Daarnaast vond ik de verhaallijn rondom de zoon van Eli Thompson bij vlagen ook wat minder, met name omdat ik dat ook een vervelend mannetje vond.

Maar verder? Waanzinnig goed weer. Een aantal scenes die je bek weer doen openvallen (bijvoorbeeld wanneer blijkt dat de nieuwe geliefde van Gillian een detective blijkt te zijn) en wat is Steve Buscemi toch een held!

Nog 1 seizoen te gaan en dan zit het er helaas op. Nog even extra genieten!