Mijn Series +

Boardwalk Empire - Seizoen 4 (2013)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Terence Winter
met Steve Buscemi, Stephen Graham en Vincent Piazza

Het verhaal speelt zich af aan het begin van de 20ste eeuw in Atlantic City. Een stad die als een trekpleister voor toeristen begon, groeit dankzij de drooglegging in geen tijd uit tot de bakermat van corruptie, gokken en prostitutie. Enoch "Nucky" Thompson is één van de vele corrupte, Republikeinse politici die achter de schermen de touwtjes in handen hebben.

1. New York Sour
  10. White Horse Pike
  11. Havre de Grace
  12. Farewell Daddy Blues
avatar van Richiedoom
Iets minder sterk dan het magistrale 2e en 3e seizoen, desondanks behoort dit nog steeds tot de top op seriegebied. Waarom dan minder sterk? Helaas kon het personage dr. Narcisse me niet geheel boeien. Zijn quasi-intellectuele geleuter begon me op den duur wat te vervelen. In vergelijking met Gyp Rosetti vond ik dat toch wel een klein stapje terug.

Daarnaast vond ik de verhaallijn rondom de zoon van Eli Thompson bij vlagen ook wat minder, met name omdat ik dat ook een vervelend mannetje vond.

Maar verder? Waanzinnig goed weer. Een aantal scenes die je bek weer doen openvallen (bijvoorbeeld wanneer blijkt dat de nieuwe geliefde van Gillian een detective blijkt te zijn) en wat is Steve Buscemi toch een held!

Nog 1 seizoen te gaan en dan zit het er helaas op. Nog even extra genieten!