Mijn Series +

Boardwalk Empire - Seizoen 5 (2014)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Terence Winter
met Steve Buscemi, Stephen Graham en Vincent Piazza

Het verhaal speelt zich af aan het begin van de 20ste eeuw in Atlantic City. Een stad die als een trekpleister voor toeristen begon, groeit dankzij de drooglegging in geen tijd uit tot de bakermat van corruptie, gokken en prostitutie. Enoch "Nucky" Thompson is één van de vele corrupte, Republikeinse politici die achter de schermen de touwtjes in handen hebben.

1. Golden Days for Boys and Girls
  6. Devil You Know
  7. Friendless Child
  8. Eldorado
avatar van Richiedoom
Helaas sluiten we deze fantastische serie af met het minste seizoen. Dat komt met name omdat het een beetje aanvoelt alsof de schrijvers niet goed wisten hoe ze het verhaal af moesten sluiten. Zo komen er wat personages (zoals Chalky, Nucky en Dr. Narcisse) op vrij eenvoudige wijze aan hun eind, het voelde een beetje als lui schrijfwerk. Ook de verhaallijnen van Eli en Nelson vond ik wat slordig.

Alsnog 4 sterren, want dit hele wereldje is enorm goed neergezet en het kijkt gewoon erg lekker weg. Een welverdiende plaats in mijn top 10. Jammer dat deze serie hier niet zo schijnt te leven getuige de weinige reacties van mensen...