Mijn Series +

Black Sails - Seizoen 4 (2017)

Verenigde Staten / Zuid-Afrika
Avontuur / Drama

ontwikkeld door Jonathan E. Steinberg en Robert Levine
met Toby Stephens, Hannah New en Luke Arnold

Het is 1715, de piraterij in de Caraïben beleeft een gouden tijdperk. New Providence Island, een voormalige Britse kolonie, is nu een vrijhaven zonder God noch gebod, waar beruchte zeerovers de scepter zwaaien. De meest gevreesde onder hen is Kapitein Flint. Maar de Britse Marine staat op het punt om terug te slaan en onder die omstandigheden leren we andere facetten van de bikkelharde piraat kennen. Gedreven door diepe, complexe en zelfs romantische motieven, bundelt Flint zijn krachten met de indrukwekkende Eleanor Guthrie, dochter van de plaatselijke smokkelkoning. Samen smeden ze een plan om de ultieme prijs binnen te halen en het voortbestaan van hun levenswijze te verzekeren. Hun tegenstanders zijn echter niet van de minsten. Er zijn de rivaliserende kapiteins die Flint benijden om zijn macht. Er is de vader van Eleanor, die andere plannen heeft voor het eiland. En er is John Silver, een jonge zeeman die recent werd gemonsterd en continu probeert om zijn kapitein in het geheim de wind uit de zeilen te halen.

1. XXIX.
  7. XXXV.
  8. XXXVI.
  9. XXXVII.
  10. XXXVIII.
Met een aflevering van ons eigen Roel Reiné.

avatar van brawljeff
Nu te zien op Netflix en Videoland!

avatar van legian
Kijk dat is goed nieuws, vanavond maar eens aan beginnen.

Werd eens tijd.

Geduldig mijn wachtje gedaan, nu ik toch grotendeels uitsluitend legale wegen bewandel.

Tot dusver voor mij een zeer aangename serie geweest.

Een van mijn favorieten waarschijnlijk zelfs.

Als er een site bestond waar je een lijstje van je pakweg tien meest geliefde series kon samenstellen dan zou deze er wel in komen denk ik.

Mooie intro ook.

Niet iets om te verkwanselen.

Heb je iets gedownload, werkt alles prima maar de intro is gaar.

Gaat 'm niet worden voor mij, doe alles heel netjes nou.

avatar van Esteban
Oei, ik besef nu dat Black Sails een beetje in de vergetelheid geraakt was bij mij. Door die totale overload aan series, heb ik het derde seizoen nog niet eens gezien. Onbewust naar de achtergrond verschoven. En dat is onterecht, want seizoen 2 was van verrassend hoog niveau.

Toontje
Inmiddels op de helft, pas op de helft want waar de serie ooit zo frisjes vervuld van lekkere vaart begon is er hier aangekomen nauwelijks nog doorkomen aan.

Weg de noeste piraterij toestanden, plaatsmakend voor oeverloos gekibbel omtrent wat te doen met het oog op het piratenleven zoals zij dat nu kennen niet zomaar verdoemd tot een bestaan enkel nog in de geschiedenisboekjes en spannende jongensverhalen.

Wat uiteindelijk toch niet gaat lukken, vermoed ik zo.

Een stel harde knakkers, rare sprongen makend op de rand van de afgrond, zeg maar.

Het onvermijdelijke ontegensprekelijk onafwendbaar te blijkend.

Niet zo heel exciting, eigenlijk.

avatar van brawljeff
Ik heb er een paar jaar over gedaan, maar inmiddels heb ik Black Sails helemaal afgerond, met een dubbel gevoel. Allereerst ben ik zeer te spreken over de productiewaarde van dit seizoen. Dat lag bij voorgaande seizoenen ook al hoog, maar door de nieuwe locaties komt alles nog beter tot zijn recht. De kostuums zijn prachtig, de veldslagen voelen realistisch aan en de kleuren spatten van je scherm af.

Helaas gaat dit gepaard met een verhaal dat maar heel langzaam voortkabbelt. Er gebeurt eigenlijk vrij weinig dit seizoen. De dialogen zijn soms eindeloos, met als bijzonder een dialoog tussen Flint enSilver in de laatste aflevering. Als je nagaat wat er uiteindelijk gezegd wordt, had dat wel met wat minder woorden gekund.

Met Black Sails heb ik altijd een haat/liefde-verhouding gehad, maar aangezien ik ieder seizoen met 3,5* heb beoordeeld en het toch af wilde zien, heb ik weinig te klagen.

Toontje
Zelden zulke zaaddodende televisie meegemaakt als de laatste afleveringen van deze ooit bruisende serie.