• 8.978.862 stemmen

Oorsprong: Verenigde Staten / Zuid-Afrika

Ontwikkeld door: Jonathan E. Steinberg en Robert Levine

Met onder meer: Toby Stephens, Hannah New en Luke Arnold

Release datum: zaterdag 25 januari 2014

Eerst uitgezonden op: starz (Verenigde Staten)

Plot Black Sails

Het is 1715, de piraterij in de Caraïben beleeft een gouden tijdperk. New Providence Island, een voormalige Britse kolonie, is nu een vrijhaven zonder God noch gebod, waar beruchte zeerovers de scepter zwaaien. De meest gevreesde onder hen is Kapitein Flint. Maar de Britse Marine staat op het punt om terug te slaan en onder die omstandigheden leren we andere facetten van de bikkelharde piraat kennen. Gedreven door diepe, complexe en zelfs romantische motieven, bundelt Flint zijn krachten met de indrukwekkende Eleanor Guthrie, dochter van de plaatselijke smokkelkoning. Samen smeden ze een plan om de ultieme prijs binnen te halen en het voortbestaan van hun levenswijze te verzekeren. Hun tegenstanders zijn echter niet van de minsten. Er zijn de rivaliserende kapiteins die Flint benijden om zijn macht. Er is de vader van Eleanor, die andere plannen heeft voor het eiland. En er is John Silver, een jonge zeeman die recent werd gemonsterd en continu probeert om zijn kapitein in het geheim de wind uit de zeilen te halen.

Meningen over Black Sails

zondag 24 april 2016
Black Sails seizoen 1 Prachtige serie, die het op dit moment vooral moet hebben van de exotische locaties en mooi in beeld gebrachte actie. De personages weten me echter nog niet volledig te boeien, maar ik zie dat nog wel gebeuren. 8 afleveringen waren er net te weinig om het verhaal goed te starten. Benieuwd naar de volgende seizoenen na deze slotaflevering.
avatar van jaslan

jaslan

donderdag 31 maart 2016
Black Sails seizoen 3 Voor mij het beste seizoen tot nu toe. Er sinds seizoen 1 een opgaande lijn te zien in verhaal en ontwikkeling. Na het zien van dit seizoen zou je kunnen zeggen dat in seizoen 1 de wereld word geschetst, in seizoen 2 meer de achtergrond van de personages word uitgelicht en naar het einde van seizoen 2 tot en met het einde van seizoen 3 de worsteling en strijd zichtbaar word, met daarbij een steeds dieper verhaal wat zich afspeelt. Wat maakt dit seizoen dan beter dan de voorgaande? De karakters worden nog verder uitgediept, je ziet uiteraard weer prachtige beelden van de omgeving, het verhaal word steeds beter en er komen weer interessante nieuwe figuren in het spel. Ik kan niet wachten tot het nieuwe seizoen om te zien wat de makers nu weer bedenken. Maar in de plaats van mijn bericht te lezen moet je eigenlijk gewoon de serie gaan kijken, word je tijd beter besteed .