Mijn Series +

Black Sails - Seizoen 2 (2015)

Verenigde Staten / Zuid-Afrika
Avontuur / Drama

ontwikkeld door Jonathan E. Steinberg en Robert Levine
met de stemmen van Toby Stephens, Hannah New en Luke Arnold

Het is 1715, de piraterij in de Caraïben beleeft een gouden tijdperk. New Providence Island, een voormalige Britse kolonie, is nu een vrijhaven zonder God noch gebod, waar beruchte zeerovers de scepter zwaaien. De meest gevreesde onder hen is Kapitein Flint. Maar de Britse Marine staat op het punt om terug te slaan en onder die omstandigheden leren we andere facetten van de bikkelharde piraat kennen. Gedreven door diepe, complexe en zelfs romantische motieven, bundelt Flint zijn krachten met de indrukwekkende Eleanor Guthrie, dochter van de plaatselijke smokkelkoning. Samen smeden ze een plan om de ultieme prijs binnen te halen en het voortbestaan van hun levenswijze te verzekeren. Hun tegenstanders zijn echter niet van de minsten. Er zijn de rivaliserende kapiteins die Flint benijden om zijn macht. Er is de vader van Eleanor, die andere plannen heeft voor het eiland. En er is John Silver, een jonge zeeman die recent werd gemonsterd en continu probeert om zijn kapitein in het geheim de wind uit de zeilen te halen.

1. IX.
  7. XV.
  8. XVI.
  9. XVII.
  10. XVIII.
gaat een iets andere richting op dan het eerste seizoen, naar mijn insziens is er net wat te weinig actie maar dit wordt gecompenseerd met de verdere karakter uitdieping

gelijk begonnen met het recent uitgekomen seizoen 3 dat veelbelovend begint, ben erg benieuwd naar het vervolg.

deze serie is een echte aanrader voor piratenliefhebbers, het zet op een volwassen wijze deze interessante periode neer zoals niet eerder in films of series is gebeurt naar mijn weten.

avatar van legian
Het tweede seizoen begint erg strak met Ned Low en de eerste paar afleveringen zijn sterk. Daarna kakt het wat in, de serie kiest een wat andere weg die voornamelijk om het uitdiepen van personage's gaat. Dat betekend helaas wel dat er aardig wat langzamere en 'saaiere' stukken. Daar komt bij dat sommige personage's wat irritant worden, Eleanor spant daarin de kroon wanneer ze drie keer per aflevering van besluit wisselt en geen keus kan maken, ik had dan ook een glimlach op me gezicht toen ze uiteindelijk werd uitgeleverd. Maar ook Miranda die vrijwel het hele seizoen aan het 'zeuren' is. Gelukkig zitten er ook goede ontwikkelingen in, zo komt Vane eindelijk bij zinnen en wordt Silver na een wat vervelende fase een onderdeel van de crew.

Het einde zet flink in en het derde seizoen beloofd dan ook spectaculair te worden. De dip in het midden van het seizoen kost ze wel een punt, op dat moment had ik zat ik dicht bij het opgeven met kijken maar omdat het maar 10 afleveringen zijn toch maar uitgekeken. En gelukkig maar ook, ik hoop wel dat het derde seizoen wat meer actie gaat tonen.

avatar van Esteban
Waar het eerste seizoen nog zoekende was en 'slechts' een vermakelijke introductie betekende, hoort dit absoluut superieure tweede seizoen bij de beste TV-reeks-seizoenen die ik ooit gezien heb.

Vooral de reeks aan verassend relevante plottwists, die ook effectief effectief bijdragen tot uitdieping van de karakters, konden mij ten zeerste bekoren. Perfect uitgebalanceerd, vlot tempo, goed geschreven, ... Wie de reeks laten vallen heeft omwille van het eerste seizoen, heeft écht wat gemist. Volgende maand begin ik met seizoen drie. Arrrr!

avatar van brawljeff
Het wordt steeds beter! Ik blijf ook dit seizoen de afleveringen te langdradig vinden en sommige personages gewoon te oninteressant. Zo kwam Eleanor bijvoorbeeld nauwelijks aan bod, terwijl zij in het eerste seizoen juist één van de sterkste personages was. Daarnaast blijf ik Silver een irritant mannetje vinden. Flint en Vane waren daarentegen wederom geniaal neergezet.

Qua schrijfwerk wordt de serie steeds beter. De verhalen worden verder uitgediept en we zien ook het verleden van Flint voorbij komen. De focus ligt iets minder op de actie, maar de actiescènes die we voorgeschoteld krijgen zijn erg knap gemaakt. Vooral de actiescènes in de laatste aflevering komen in de buurt van de seizoensfinales van bijvoorbeeld Game of Thrones en The Walking Dead.

Het kan nog allemaal net iets beter, maar ik verwacht dat ik komende seizoenen niet teleurgesteld ga worden.

Beter dan het eerste seizoen. Karakters komen meer naar boven. Mis nog wel de echte actie. Persoonlijk vind ik dat te weinig. Toch bleef hij boeien.