Mijn Series +

Black Sails - Seizoen 1 (2014)

Verenigde Staten / Zuid-Afrika
Avontuur / Drama

ontwikkeld door Jonathan E. Steinberg en Robert Levine
met Toby Stephens, Hannah New en Luke Arnold

Het is 1715, de piraterij in de Caraïben beleeft een gouden tijdperk. New Providence Island, een voormalige Britse kolonie, is nu een vrijhaven zonder God noch gebod, waar beruchte zeerovers de scepter zwaaien. De meest gevreesde onder hen is Kapitein Flint. Maar de Britse Marine staat op het punt om terug te slaan en onder die omstandigheden leren we andere facetten van de bikkelharde piraat kennen. Gedreven door diepe, complexe en zelfs romantische motieven, bundelt Flint zijn krachten met de indrukwekkende Eleanor Guthrie, dochter van de plaatselijke smokkelkoning. Samen smeden ze een plan om de ultieme prijs binnen te halen en het voortbestaan van hun levenswijze te verzekeren. Hun tegenstanders zijn echter niet van de minsten. Er zijn de rivaliserende kapiteins die Flint benijden om zijn macht. Er is de vader van Eleanor, die andere plannen heeft voor het eiland. En er is John Silver, een jonge zeeman die recent werd gemonsterd en continu probeert om zijn kapitein in het geheim de wind uit de zeilen te halen.

1. I.
  6. VI.
  7. VII.
  8. VIII.
avatar van brawljeff
Prachtige serie, die het op dit moment vooral moet hebben van de exotische locaties en mooi in beeld gebrachte actie. De personages weten me echter nog niet volledig te boeien, maar ik zie dat nog wel gebeuren. 8 afleveringen waren er net te weinig om het verhaal goed te starten. Benieuwd naar de volgende seizoenen na deze slotaflevering.

avatar van legian
Een fijn eerste seizoen, de personage's worden netjes geïntroduceerd en de locaties zijn heerlijk. De 8 afleveringen zetten het verhaal goed op, maar zijn bij lange na niet genoeg om er een afronding aan te geven. Ik krijg dan ook voornamelijk het idee dat dit seizoen een 8 uur durende introductie is.

De interesse is echter groot, de setting is erg gaaf en gegrond in realiteit, de personage's zijn interessant en niet de standaard goed vs kwaad maar veel meer discutabel en lang niet altijd even slim.

avatar van Jordy
Ik ben rond aflevering 6 afgehaakt. Ziet er mooi uit, maar vond het allemaal nogal wat plat en oppervlakkig.

avatar van Vahnstad
Ik weet het niet hoor. Na een en een halve aflevering afgehaakt. Geen personages waarmee ik me kon binden. En wie weet geef ik het ooit wel een nieuwe kans.

avatar van Robbie.T.
De serie heeft me aangenaam verrast. Ik ging er met weinig verwachtingen in (ik heb niks met boten of piraten), maar de serie heeft me weten te pakken. Het oogt allemaal nog niet helemaal af maar ik kijk uit naar de volgende seizoenen die schijnbaar steeds beter worden. brawljeff, bedankt voor de tip!

avatar van brawljeff
Goed om te horen Robbie.T., en het wordt nog veel beter!

avatar van Esteban
De zogenaamde quitters kan ik alleen maar aanrader vol te houden. Seizoen 1 vond ik na aardig doorbijten alsnog vrij goed. Maar, zoals velen beaamden achteraf, seizoen 2 is werkelijk fantastisch. Meer nog, het is één van de beste seizoenen die ik in de laatste 10 jaar heb gezien. Ik vrees zelfs dat ze dit onmogelijk gaan kunnen evenaren in seizoen 3, wat ik nog niet gezien heb.

Ik heb mezelf echt even door het eerste seizoen moeten trekken .... Paar keer op het punt gestaan te stoppen. Kreeg moeilijk een klik met de personages. Verhaal trok me ook nog niet echt. Gelukkig ben ik blijven kijken! 2 is al beter en 3 helemaal. Zit nu in 4.

Had van mij wel meer actie in mogen zitten.