• 11.313 nieuwsartikelen
  • 9.028.349 stemmen

Fool Me Once - Seizoen 1 (2024)

Show titel: Fool Me Once

Afleveringen: 8

Speelduur: 6 uur en 20 minuten

Ontwikkeld door: Harlan Coben

Met: Michelle Keegan, Adeel Akhtar en Richard Armitage

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Fool Me Once

Maya Stern probeert in het reine te komen met de brute moord op haar man Joe. Maar wanneer Maya een oppascamera installeert om haar jonge dochter in de gaten te houden, is ze geschokt als ze een man die ze herkent in haar huis ziet. Haar man, van wie ze dacht dat hij dood was. Rechercheur Sergeant Sami Kierce leidt het moordonderzoek naar Joe's dood, terwijl hij worstelt met zijn eigen geheimen. Ondertussen proberen Maya's nichtje en neefje, Abby en Daniel, de waarheid te achterhalen over de moord op hun moeder, enkele maanden eerder. Zijn de twee gevallen met elkaar verbonden?

Afleveringen Seizoen 1 (2024)

1. Aflevering 1

1 januari 2024 (55 minuten)

Maya woont de begrafenis van haar vermoorde man Joe bij op het statige landgoed van zijn familie, en denkt hem vervolgens enkele dagen later te zien op een verborgen nannycam.

2. Aflevering 2

1 januari 2024 (45 minuten)

Wanneer er informatie over het moordwapen aan het licht komt, neemt het onderzoek een nieuwe wending. Maya gaat op zoek naar antwoorden en ontdekt iets verrassends over haar zus.

3. Aflevering 3

1 januari 2024 (40 minuten)

Maya gaat achter de auto aan die haar al een tijd volgt. Terwijl de volwassenen afgeleid zijn, onderzoeken Claires kinderen het mysterie rond de oude foto van hun moeder.

4. Aflevering 4

1 januari 2024 (50 minuten)

De rechercheurs ondervragen de eigenaar van de motor van de plaats delict. De aandoening van Kierce zorgt op een kritiek moment voor problemen.

5. Aflevering 5

1 januari 2024 (54 minuten)

Maya wordt verdacht als ze wordt gevonden op een plaats delict, maar zij is degene die een beschuldiging uit. McGreggor ontdekt iets nieuws over Kierce.

6. Aflevering 6

1 januari 2024 (51 minuten)

7. Aflevering 7

1 januari 2024 (50 minuten)

Als de politie een verdachte arresteert, besluit Maya drastische maatregelen te nemen. Shane smeekt haar om antwoorden en ontdekt de waarheid over hun gedeelde verleden.

8. Aflevering 8

1 januari 2024 (35 minuten)

Als de laatste stukjes van de puzzel op hun plaats beginnen te vallen, confronteert Maya de familie van haar man nog een laatste keer, en vraagt Kierce Corey om hulp.

avatar van hkoster16

hkoster16

Ik had steeds het idee dat ik naar twiggy zat te kijken: https://www.ensie.nl/betekenis/miss%20twiggy

avatar van lang pee

lang pee

Bad writing, horrible lead acting, bad music and opening, too long and slow (RT) Ben het hier volkomen mee eens, ik zou zeggen you can fool me once, maar voor seizoen 2 ga ik zeker passen. Dit is het niveau van de oma zender BBC First, die twee politiemensen acteren kinderlijk slecht (peppi en kokki). Het begint al dat men filmt recht in twee lege tassen thee die totaal niet dampt, amateurisme dat altijd terug komt.

Dit is absoluut geen topserie, even naar de Deense series kijken jongens, je kan nog iets leren....

avatar van eppo349

eppo349

2 afleveringen uitzitten en dan de korte eindaflevering kijken voor de ontknoping.

avatar van vranque

vranque

Het verhaal zat lekker in elkaar maar zoals zo vaak gaat het te veel lijken op wat je al eerder gezien hebt. Niettemin best vermakelijk en prima uitgevoerd.3.5*

avatar van Riddierid

Riddierid

Ik ben nu over de helft en op zich wel spannende serie. Alles zit wel aardig lekker in elkaar, ik vul dit nog aan en geef nog een beoordeling. Kijkt wel lekker weg, maar op zich moet je wel je aandacht er goed bij hebben anders mis je soms belangrijke informatie. Acteerwerk is ook wel goed, daar let ik altijd erg op, ook al vind ik de hoofdrolspeelster dan weer niet overtuigend overkomen, maar de mensen daarnaast wel. Waar ik me wel aan irriteer is dat kind van Claire. Ze komt in contact met die vader van haar halfbroer en daarna in contact met haar halfbroer, bij beide dumpt ze een enorme emotionele bom, wat begon omdat ze (begrijpelijk) bepaalde informatie wil. Vervolgens als die halfbroer en pa van de halfbroer zich kwetsbaar opstellen en haar de informatie die ze nodig heeft met haar delen wordt ze zelf getriggerd en loopt ze weg, waarbij ze beide enorm kwetsbaar achterlaat, lekker egocentrisch. Daarnaast zit ze tegen haar eigen broertje te liegen, wat irriteer ik me aan haar

avatar van Firecrest

Firecrest

Ik heb me prima vermaakt met deze originele en spannende serie met een leuke cast. Het verhaal en het acteerwerk zijn prima in orde, en de puzzelstukjes vallen in het juiste tempo in elkaar, en met een bevredigende en ook verrassende ontknoping! Aanbevolen!

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Sluit me aan bij de woorden van Firecrest

Ik had het niet verwacht bij deze serie, dacht dat het allemaal weer binnen de lijntjes zou worden gekleurd.

Erg goed dit.

avatar van Mik71

Mik71

Ik moet zeggen dat het einde mij nog wel verraste en er daarom 1 ster bijkomt. Maar buiten dat vond ik de kwaliteit en geloofwaardigheid per aflevering drastisch afnemen.

En dan met name het speurwerk. Welke agent gaat in zijn eentje op onderzoek uit. Wie laat een burger maar zijn gang gaan. Welke agent met uitvalsverschijnselen blijft op deze manier doorwerken. Het werd allemaal zo ongeloofwaardig dat ik mijn aandacht verloor.

En dan die flashback over haar militaire tijd. Ik kan mij niet voorstellen dat dat wat er uiteindelijk gebeurt is zoveel input heeft gehad op haar. Lijkt mij just a day at the office voor militairen in oorlogsgebied.

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Klopt ja. Militairen schieten dagelijks burgers dood..

avatar van cor1946

cor1946

Serie afgekeken, vond tegen vallen zeker deel 8 , daarom 3 sterren.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Toffe serie, netflix heeft steeds meer toffe series vind ik.

Ook hier weer mooie Crime serie met leuk plot.

avatar van Motato

Motato

Begon prima, maar gaandeweg verloor het spanning en geloofwaardigheid met een zeer teleurstellende climax

avatar van Mr. Rock

Mr. Rock

Had het boek al gelezen een paar jaar terug, herkende veel dingen in de serie, al waren er ook zaken afwijkend. Overeenkomst is dat het allemaal nogal plat en goedkoop is.

Coben staat voor totaal ongeloofwaardige, vergezochte, maar makkelijk verteerbare thrillertjes. De serie is eigenlijk exact dat. De setting is verplaatst van Amerika naar Engeland, maar het voelt allemaal nog steeds erg Amerikaans aan. Zo is de liefde voor vuurwapens klakkeloos naar Engeland gekopieerd en ook qua overacting kan deze cast zich meten met hun Amerikaanse collega's.

Zal hier niet beginnen over plot holes en loose ends, dan zijn we nog wel even bezig. Maar het geheel oogt amateuristisch en rommelig. Oog voor detail is ver te zoeken. Het kijkt lekker weg, je wilt weten hoe het zit, maar dat is dan ook alles wat deze serie te bieden heeft. De cast is zeer matig, meer typetjes dan uitgewerkte personages. Sideplots ook vrij nutteloos en oninteressant.

Met een beetje plat vermaak is op z'n tijd niets mis, maar we moeten niet gaan doen alsof dit iets voorstelt.

avatar van Corcicus

Corcicus

Vrij vroeg in het verhaal was de serie me helemaal kwijt. Ik heb het natuurlijk over de ronduit schokkende scène waarin Maya Stern meedogenloos toeslaat op het voetbalveld en totaal onuitgelokt de broek van de coach naar beneden trekt. Dit wordt allemaal zeer luchtig geënsceneerd alsof Maya hier gelijk heeft. Degoutant. Ze is niet akkoord met zijn coachingstijl, dus exhibeert ze hem voor het oog van tientallen kinderen. Bravo, you go girl. Dit is vanzelfsprekend een zeer grove misdaad die we in omgekeerde richting - een man die een vrouw de kleren van het lijf rukt omdat ze hem niet respecteert - nooit zouden tolereren. Meteen was elke sympathie die mogelijks kon ontwikkeld worden voor het personage verdwenen om nooit meer terug te keren.

Los daarvan is de serie ook niet goed. Een of andere bimbo die hier moet doorgaan voor stoere legerkapitein, give me a break. B-acteurs en onrealistische verhaallijnen doen de rest.

avatar van eddy kiprich

eddy kiprich

Ik vind dat ik met m'n 2 sterren nog (te) positief ben. Wat een amateuristisch spel (vooral politie), teveel oninteressante verhaallijnen. Zeker geen seizoen 2 hier. Je kijkt het af omdat je wil weten "Who did it" maar het wordt per aflevering steeds lastiger om de aandacht erbij te houden.

avatar van IH88

IH88

Verslavende serie. Fastfood voor de brein zeg maar. Het slaat allemaal nergens op en de plotgaten zijn niet te missen, maar ik heb de serie in mum van tijd uitgekeken. Dan doe je ook veel goed.

avatar van Seriekijker

Seriekijker

Ik heb de serie helemaal uitgekeken. En ik ben er aan begonnen om de hoge waardering. Wat een afknapper.

Wat een gekunsteld verhaal, steeds kreeg ik het gevoel dat iedere plotwending het gevolg was van de schrijver die dacht, mwah, wat zal ik nu eens verzinnen om het "spannend" te maken?

Het is fictie, geen science fiction, voor mij betekend het dat het dus allemaal best echt gebeurd zou kunnen zijn.

En als je dan naar een ontknoping toewerkt moet je eerlijk naar de kijker zijn en deze niet moedwillig valse info geven, 2 of drie keer bleek de info in het verhaal achteraf anders te zijn als werd verteld in eerdere afleveringen, tja zo kan ik het ook.

Ik begrijp werkelijk niet waarom deze serie zo hoog wordt gewaardeerd, het is een soort "Flikken Maastricht" (nooit gezien maar wel eens de promos)

Maar waarom blijf je dan kijken als je er niks aan vind?

Misschien wordt het nog wat, als ik halverwege afhaak mis ik misschien een meesterwerk, zo slecht als ik het nu vind kan alleen maar aan mij liggen, ik moet beter mijn best doen, al die mensen die het zo hoog waarderen zijn toch niet achterlijk?

Nee, natuurlijk niet, het is gewoon niet mijn genre!

Oh, zeg dat dan meteen.

half sterretje!

avatar van Lisabeth_mm

Lisabeth_mm

Hmm, pakt totaal niet. Onsympathieke karakters. Ik krijg nul band met Maya. Wat is ze slim, knap, fit en sterk, maar niet sympathiek. Ongeloofwaardig verhaal en nog ongeloofwaardige rollen. Zoals haar zwager. Karikaturen! Valt me zeer tegen van een Engelse serie!

avatar van Triller

Triller

Tenen krommend slecht!

avatar van flaphead

flaphead

Nee, dat was hem niet. Het kijkt op zich wel ok weg, en het voordeel van een mini-serie is dat je hem dan ook uit gaat kijken. Maar de Coben's zijn toch allemaal teveel van hetzelfde, teveel ongeloofwaardigheid, plotholes en niet zo best acteerwerk. Onzinnige subplots. Teveel 'gelikt' willen zijn en geforceerd. Teveel flashbacks ook. Het plot geeft echt wel kansen, maar op een of andere manier wil het er niet helemaal uitkomen.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Prima serie hoor. Af en toe vond ik het wel een beetje lastig te volgen maar uiteindelijk wordt alles helemaal duidelijk. Het acteerwerk was naar mijn mening ook allemaal wel vrij aardig.

Ruime 3.5*