• 10.922 nieuwsartikelen
  • 162.667 films
  • 10.276 series
  • 30.001 seizoenen
  • 616.295 acteurs
  • 193.445 gebruikers
  • 8.996.858 stemmen
Avatar
 
banner banner

Masters of the Air (2024)

Drama / Oorlog | Miniserie
3,55 65 stemmen

Show titel: Masters of the Air

IMDb beoordeling: 7,9 (39.228)

Genre: Drama / Oorlog

Afleveringen: 9

Speelduur: 8 uur en 28 minuten

Ontwikkeld door: Gary Goetzman, Steven Spielberg en Tom Hanks

Met: Austin Butler, Barry Keoghan en Callum Turner

Oorsprong: Verenigde Staten

Datum van release: vrijdag 26 januari 2024

Eerst uitgezonden op: Apple TV+ (Verenigde Staten)

  • On Demand:

  • Apple TV+ Bekijk miniserie via Apple TV+
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Masters of the Air

Het is de Tweede Wereldoorlog. Een speciale eenheid van de Amerikaanse, luchtmacht wordt gevormd door elf mannen, die kilometers boven de grond achter de vijandelijke linies in een bommenwerper betrokken zijn bij tijdens de zogeheten 'daglichtbombardementen' door de geallieerden op Duitsland, die van medio 1942 tot het einde van de Tweede Wereldoorlog plaatsvinden. Zo nemen de geallieerde strijdkrachten het op tegen de zwermen Duitse jagers van Hitler.

Externe links

Afleveringen

  1. 1. Part One

    26 januari 2024 (1 uur en 02 minuten)

    Onder leiding van majoors Cleven en Egan arriveert de 100ste Bomb Group in Engeland. Ze voegen zich bij de Achtste Luchtmacht voor de campagne tegen Nazi-Duitsland.

  2. 2. Part Two

    26 januari 2024 (55 minuten)

    Het 100ste bombardeert Duitse U-bootbunkers in Noorwegen. Crosby leidt een beschadigde B-17 terug naar Groot-Brittannië.

  3. 3. Part Three

    2 februari 2024 (48 minuten)

    De groep neemt deel aan hun grootste missie tot nu toe, het bombarderen van belangrijke vliegtuigfabrieken in Duitsland.

  4. 4. Part Four

    9 februari 2024 (52 minuten)

    Rosenthal voegt zich bij het 100ste, precies op het moment dat een van de bemanningsleden een mijlpaal bereikt. De U-bootbunkers in Bremen worden opnieuw een doelwit.

  5. 5. Part Five

    16 februari 2024 (53 minuten)

    Rosies volgende missie luidt een grote verandering in de strategie van het 100ste in. Crosby krijgt promotie, maar die komt hem duur te staan.

  6. 6. Part Six

    23 februari 2024 (1 uur en 01 minuut)

    Rosie en zijn bemanning moeten naar een landgoed. Crosby ontmoet een interessante Britse officier in Oxford. Egan ontdekt de essentie van Nazi-kwaad.

  7. 7. Part Seven

    1 maart 2024 (49 minuten)

    De gevangenen van Stalag Luft III proberen contact te leggen met de buitenwereld. Berlijn wordt het nieuwe doelwit van het 100ste. Rosie neemt een belangrijk besluit.

  8. 8. Part Eight

    8 maart 2024 (51 minuten)

    Crosby bereidt zich voor op D-day. De krijgsgevangen vragen zich af welke gevolgen de landing van de geallieerden voor hen zal hebben. Tuskegee-piloten richten zich op doelwitten in Zuid-Frankrijk.

  9. 9. Part Nine

    15 maart 2024 (1 uur en 17 minuten)

    Nu de oorlog op zijn einde loopt, doorkruisen de krijgsgevangen Duitsland en doet Rosie een gruwelijke ontdekking.

Alle Acteurs en Actrices

Acteurs en actrices

Maj. 'Red' Bowman

Major 'Rosie' Rosenthal

Lt. Glenn Graham

Lt. John Fredrick

Major Gale Cleven

Major John Egan

Lt. Robert Daniels

Major Crosby

Sgt. Ken Lemmons

Sgt. Clifford “Cliff” Starkley

Lt. Oscar C. Amison Jr

Reviews & comments

zoeken in:
avatar van bounze

bounze

  • 140 berichten
  • 153 stemmen

Een zeer geromantiseerde serie over de bommenwerpers van de 2e wereldoorlog. De aktie scenes lijken goed maar het uiteindelijke gevolg van aanvallen krijg je niet te zien en dat is jammer. Deze serie is te zoetsappig en geeft niet het gevoel dat je midden in een oorlog zit zoals bij Band of Brothers of The Pacific. Het is allemaal niet spannend genoeg.


avatar van bounze

bounze

  • 140 berichten
  • 153 stemmen

Een zeer geromantiseerde serie over de bommenwerpers van de 2e wereldoorlog. De aktie scenes lijken goed maar het uiteindelijke gevolg van aanvallen krijg je niet te zien en dat is jammer. Deze serie is te zoetsappig en geeft niet het gevoel dat je midden in een oorlog zit zoals bij Band of Brothers of The Pacific. Het is allemaal niet spannend genoeg.


avatar van Agnimaatje

Agnimaatje

  • 83 berichten
  • 1251 stemmen

Boring 6th episode of MOTA.

Hoewel goede setting, kostuums en filmografie, vrij saaie aflevering.

Leukste verschijning vond ik de actrice die de hoofdrol speelde in de serie A Small Light.

In mijn vorige bericht verwachtte ik dat in deze aflevering de raid van 14 oktober 1943 naar Schweinfurt aan bod zou komen; niet dus.

Komende afleveringen waarschijnlijk wel veel 'POW geneuzel'.


avatar van bartjemijnhartje

bartjemijnhartje

  • 25 berichten
  • 10 stemmen

Carb0neum schreef:

Boring 6th episode of MOTA.

Hoewel goede setting, kostuums en filmografie, vrij saaie aflevering.

Ik vind dat aflevering 6 goed begint de eerste paar minuten, maar daarna kakt het in.

Onderwerpen van de aflevering: Het universiteitsleven en tweeledig het gevangenisleven c.q. op de vlucht zijn.

Ik heb de aflevering uitgezet en ben er wel een beetje klaar mee.

Zoals jij ook aangeeft is alles beschikbaar om er iets moois van te maken.

Ik weet echt niet wat de makers van Masters of the Air, met Masters of the Air willen bereiken.

Aflevering 6 vind ik saai en kijkend naar alle 6 afleveringen zoals ik eerder al vond: Zielloze personages zonder enige diepgang. En langdradig met veel praat dialogen en vooral veel van hetzelfde.


avatar van Canon1967

Canon1967

  • 100 berichten
  • 63 stemmen

bounze schreef:

Een zeer geromantiseerde serie over de bommenwerpers van de 2e wereldoorlog. De aktie scenes lijken goed maar het uiteindelijke gevolg van aanvallen krijg je niet te zien en dat is jammer. Deze serie is te zoetsappig en geeft niet het gevoel dat je midden in een oorlog zit zoals bij Band of Brothers of The Pacific. Het is allemaal niet spannend genoeg.

Ik ben het 100 % eens met uw mening. De realiteit was wellicht enigzins anders. Weerom een zoetsappig amerikaans aftreksel van een periode waar blijkbaar enkel glorieuze daden zijn gesteld. Over de effectieve miserie wordt zelden gerept. Het feit dat er zelfs de moeite niet meer gedaan wordt om enige autenticiteit (geen enkele echte B -17 is gebruikt, locatie's zijn 80% nagebouwd, afgelikte acteurs,...) te steken in deze serie gaf mij op voorhand al een naar voorgevoel.

Band of brothers was uitstekend, nadien is het alleen maar commercieël bergaf gegaan. Kortom...nice to see, maar daar stopt het ook.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 59215 berichten
  • 3927 stemmen

Spijtig dat dit zo tegenvalt. Ik ga het binnenkort eens kijken als alles beschikbaar is. Ik eis ook geen BoB niveau, dat was zo goed, maar je hoopt toch minstens dat dit The Pacific niveau is.


avatar van bartjemijnhartje

bartjemijnhartje

  • 25 berichten
  • 10 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Spijtig dat dit zo tegenvalt. Ik ga het binnenkort eens kijken als alles beschikbaar is. Ik eis ook geen BoB niveau, dat was zo goed, maar je hoopt toch minstens dat dit The Pacific niveau is.

Nu ben ik wellicht mijn mening teveel aan het pushen. Maar Masters of the Air vind ik absoluut niet op het niveau van The Pacific. Ga dus niet met deze insteek de serie in, is mijn advies.

Elke aflevering van Masters of the Air heeft wel een paar enkele minuten die goed zijn. Maar ze hebben 'gewoon' veel te weinig spannends te melden en dat vullen ze haast elke aflevering aan met de eeuwige saaie dialogen of overbodige scenes. Deze serie had makkelijk door de helft gekund. Als je alle overbodige poeha eruit knipt oogt de serie ook gelijk een stuk spannender, vlotter enz.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet heel veel series en films kijk. Dus wellicht hekel ik mij er eerder aan of valt het meer op. Maar Master of the Air is vrij steriel.

Ik heb het strafkamp van Band of Brothers eens naast die van Masters of the Air gelegd. Waar je bij Band of Brothers echt een heel unheimlich gevoel krijgt. Alsof je er zelf bij bent. Met een gebrek aan eten, hygiene, fitheid en de stank, en het leed niet te harden is. Is die van Masters of the Air een plek vol vertier, waar fitte kerels aan het rennen zijn en lachen. Ze zien er fit (te(schoon) en gezond uit en er lijkt weinig aan de hand. Nu weet ik niet of een Band of Brothers stijl strafkamp anno 2024 nog wel gepruimd wordt door het publiek.

Het geeft weldegelijk een heel goed beeld waar Band of Brothers echt scoort en Masters of the Air het absoluut laat liggen. Dit zijn dezelfde makers. Nu snap ik dat het niet of moeilijk te evenaren is maar een spannende setting zoals hierboven hadden ze zeker kunnen maken. Eens te meer omdat ze nu een keer niet gebonden zijn aan de toch wat beperkte mogelijkheden met de lucht en een oorlog in de lucht. Maar het blijft uiteraard mijn mening. Er zullen genoeg leden anders denken over de serie.


avatar van Petina

Petina

  • 422 berichten
  • 2310 stemmen

Na al deze berichten te hebben gelezen ga ik de laatste afleveringen in één ruk kijken.

Ik vond ook dat ik geen binding heb met de acteurs maar ik mag hopen op een mooi einde want de vorige series waren toch wel top.


avatar van Nitefall

Nitefall

  • 52 berichten
  • 244 stemmen

Ik vind het wel een leuke serie, maar ze zitten veel te weinig in hun toestellen om de luchtoorlog echt goed weer te geven. De raids zijn zo weer voorbij, alsof het een ritje naar de volgende wijk is. Iedere keer weer staan ze daarna voor hun kisten die altijd weer helemaal aan gort geschoten zijn.


avatar van kos

kos

  • 46099 berichten
  • 8468 stemmen

De luchtgevechten in ep. 5 zijn wel serieus indrukwekkend.


avatar van bartjemijnhartje

bartjemijnhartje

  • 25 berichten
  • 10 stemmen

Door omstandigheden met het treintje terug naar huis. Meer dan tijd genoeg voor wat cinema. Hierbij onder andere aflevering 6 en 7 (af)gekeken. In een woord hahahahaha wat is aflevering 7 slecht.

De eerste vliegmissie komt niet eens meer in beeld. Maar de gebeurtenis en ervaring in het cafe vertelt door een bemanningslid, uiteraard weer in dialoogvorm. Daarnaast gaat het grotendeels over de prisoners of war (POW) in het strafkamp. Maar dat strafkamp wat ik eerder al kort aanhaalde. Dat slaat helemaal nergens op. Het lijkt wel een vrijwillig feestkamp met allemaal fitte, geschoren kerels die haast 'plichtmatig' een keer op overleg komen bij de commandant, die niet beveelt maar vraagt. Ja je leest het goed hij vraagt of de POW niet willen ontsnappen. Ik moest er spontaan van lachen. Niets ten nadele van de echte slachtoffers van vroeger uiteraard.

Ik weet serieus niet of ik ooit zo'n slechte serie heb gezien en dan uiteraard gekoppeld aan het giga budget van $250 million. Gelukkig heb ik nog reistijd over en dus ook tijd om wel wat pracht en praal te zien. Want deze aflevering is mijns inziens .... en dan niet in den positieven.


avatar van Nitefall

Nitefall

  • 52 berichten
  • 244 stemmen

Ik begin inmiddels ook teleurgesteld te raken. Plichtmatig worden alle cliches afgewerkt en daardoor blijft alles heel oppervlakkig. Toestellen die compleet aan gort geschoten terugkeren, maar twee dagen later als nieuw weer mogen opstijgen. Elk schot is raak (behalve de flak dan). Een missie naar Berlijn? Tien minuten later landen brandende toestellen ternauwernood weer op de basis. Sure guys. Twee dagen later vliegen ze weer en daar krijgen we dan weer niets van te zien. We zien ook de bekende acteurs in een krijgsgevangenenkamp. Je wordt lekker gemaakt met het begin van een ontsnappingspoging om vervolgens afgescheept te worden met een verwijzing naar The Great Escape. Echt waar, Spielberg en Hanks?? Ik snap inmiddels wel waarom HBO er geen brood in zag. Ik verwachtte een lekker diner, maar krijg hier gewoon macdonalds voorgeschoteld.


avatar van Agnimaatje

Agnimaatje

  • 83 berichten
  • 1251 stemmen

Aflevering 7.

POW geneuzel.

6 en 8 maart 1944, de eerste 2 missies van 8th Airforce naar Berlijn.

(4 maart 1944 zou de eerste zijn, maar er verschenen alleen P51's boven Berlijn - missie was afgeblazen voor de bommenwerpers)

Wat gevoos ertussen door.

Allo, Allo... Turn off your TV or device.


avatar van kos

kos

  • 46099 berichten
  • 8468 stemmen

Vind dat men hier wel echt veel te negatief is. Dingen als ´slechtste serie die ooit gezien heb´, kritiek op POW kampen waarvan mensen kennelijk niet eens weten dat die totaal anders waren dan vernietigingskampen etc.

Wat een onzin.


avatar van knusse stoel

knusse stoel

  • 3151 berichten
  • 3763 stemmen

bounze schreef:

Een zeer geromantiseerde serie over de bommenwerpers van de 2e wereldoorlog. De aktie scenes lijken goed maar het uiteindelijke gevolg van aanvallen krijg je niet te zien en dat is jammer. Deze serie is te zoetsappig en geeft niet het gevoel dat je midden in een oorlog zit zoals bij Band of Brothers of The Pacific. Het is allemaal niet spannend genoeg.

Heb je de serie helemaal gezien?? Ik zie dat je al hebt gestemd, vandaar mijn vraag.

15 maart namelijk komt het laatste deel en morgen het voorlaatste.

Wat verwacht je van deze serie, dat ze continu luchtgevechten uitvoeren, slapen en gelijk weer de lucht in gaan?

Zelf ben ik bij aflevering 5 en vind het wel redelijk goed tot nu toe, men heeft ook het dagelijkse leven van de mannen en vrouwen in de serie verwerkt, hun gevoelens enz.. Je ziet b.v. een piloot (Egan) lopen door Londen en daar realiseert hij door de dood van een kind en de rouwende moeder, wat hij zelf aanricht bij de bombardementen.

De serie is dus geen een en al avontuur in de lucht.

Als ik kijk naar wat ik heb gezien, zit ik nu rond de 3,5*.


avatar van knusse stoel

knusse stoel

  • 3151 berichten
  • 3763 stemmen

renszzzzzzz schreef:

Ik weet serieus niet of ik ooit zo'n slechte serie heb gezien en dan uiteraard gekoppeld aan het giga budget van $250 million. Gelukkig heb ik nog reistijd over en dus ook tijd om wel wat pracht en praal te zien. Want deze aflevering is mijns inziens .... en dan niet in den positieven.

Slechtste serie die je ooit hebt gezien??

De meeste kijkers, o.a. ik, denken daar anders over. Ik weet trouwens niet hoe men de serie al helemaal gezien kan hebben omdat Apple TV hem nog niet geheel heeft uit heeft staan maar op IMDb scoort de serie 7,9 bij 19.000 kijkers en hier op MM scoort de serie 3,41*.

En sommigen halen "Band of Brothers" of "The Pacific" erbij om te vergelijken.

In deze serie is het de luchtmacht die de hoofdrol speelt en niet de landmacht! Bij de landmacht is een oorlog altijd spannender in beeld omdat er ieder moment iets kan gebeuren.

De 'airmen" trekken zich uiteindelijk altijd weer terug op de "veilige" grond, de basis.


avatar van bartjemijnhartje

bartjemijnhartje

  • 25 berichten
  • 10 stemmen

kos schreef:

Vind dat men hier wel echt veel te negatief is. Dingen als ´slechtste serie die ooit gezien heb´, kritiek op POW kampen waarvan mensen kennelijk niet eens weten dat die totaal anders waren dan vernietigingskampen etc.

Wat een onzin.

Uiteraard hadden de Duitsers verschillende kampen. Daarom heb ik het ook even gecontroleerd voordat ik schreef, dat ik het kamp veel te positief vind weergegeven. De heren zaten in kamp: Stalag Luft III. Met 1500 à 1900 calorieën per krijgsgevangene per dag. Waar een gezonde kerel er 3000 per dag nodig heeft. Dat het Rode Kruis het vervolgens probeerde aan te vullen zegt meer dan genoeg over de erbarmelijke omstandigheden.

Ik vind maar dat is uiteraard persoonlijk dat de gasten er in de serie veel te fit, fris en schoon uitzien. Dat doe ik ze absoluut niet na wanneer ik met een beetje pech op 1500 calorieën zit.

knusse stoel schreef:

Slechtste serie die je ooit hebt gezien??

De meeste kijkers, o.a. ik, denken daar anders over.

Zoals ook n.a.v een eerdere reactie ...."Ik weet serieus niet of ik ooit zo'n slechte serie heb gezien en dan uiteraard gekoppeld aan het giga budget van $250 million." Want zonder het complete stukje haal je het uit de context. Ik vind het fijn dat de meeste kijkers daar anders over denken. Die hebben waarschijnlijk een leuke rit gehad en daar draait het bij een film of serie toch wel om denk ik. En bij weer een andere film of serie kan het zomaar andersom zijn. Zoveel mensen, zoveel wensen.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 59215 berichten
  • 3927 stemmen

Is het slecht of gewoon teleurstellend? Klinkt nu of je het een gedrocht zonder enige kwaliteit vind, maar schijnbaar is het gewoon niet de topserie waar je op hoopte.


avatar van bartjemijnhartje

bartjemijnhartje

  • 25 berichten
  • 10 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Is het slecht of gewoon teleurstellend? Klinkt nu of je het een gedrocht zonder enige kwaliteit vind, maar schijnbaar is het gewoon niet de topserie waar je op hoopte.

Goede vraag. Ik denk een beetje van beide. Ik vind het tot nu toe slecht omdat het absoluut niet mijn ding is en de setting totaal niet bij mij past. Dat eeuwige 'geouwehoer' in dialoogvorm heeft mij vaker een aflevering doen afzetten.

Teleurstellend ook. De makers hebben laten zien dat ze vaker een top serie en top film hebben gemaakt met het onderwerp oorlog. Band of Brothers en The Pacific zijn veelvuldig door mede leden genoemd maar Saving Private Ryan mag daarbij mijns inziens ook zeker niet ontbreken. Volgens mij had er veel meer in Masters of the Air gezeten? Maar misschien denk ik dat als enige.

Ik denk echt dat het een smaak dingetje is. Voorbeeld: Ik heb nu weekend en vanavond in de bios Dune 2 gekeken met wat vrienden. Goede film, knap gemaakt. Terwijl er aan de andere kant zat mensen zullen zeggen wat een eerste klas drollenbak is Dune 2.


avatar van Debo

Debo

  • 238 berichten
  • 350 stemmen

Tussen alle andere pulp is dit een welkome serie. Oké, het is verre van Band of brothers maar kijkt toch goed weg.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 59215 berichten
  • 3927 stemmen

Ben begonnen met aflevering 1, maar de introtheme is wel echt 10 niveautjes onder die van Band of Brothers zeg.

edit: aflevering 1 en 2 nu gekeken, ik vind het redelijk saai. Het is vakkundig gemaakt maar ik was er al bang voor, een vliegtuigcrew volgen is veel minder pakkend dan een peloton soldaten.


avatar van bartjemijnhartje

bartjemijnhartje

  • 25 berichten
  • 10 stemmen

Ik heb nu alle afleveringen gezien van Masters of the air. Mijn conclusie: Te zoetsappig o.v.v. (te geromantiseerd) met zielloze personages zonder enige diepgang. Inclusief de eindeloze trage dialoge(s) om helemaal niets. Naja... Wellicht om tijd te rekken, om extra afleveringen te kunnen leveren, op afspraak van streamdienst Apple. In dit draadje is meermaals aangegeven dat je deze serie niet zou 'mogen' linken aan: Band of Brothers. Maar aangezien de zelfde maker van Masters of the air deze link veelvuldig, legt in haast elke marketing campaign: "The producers of Band of Brothers".

Is er dus feitelijk wel degelijk een link met Band of Brothers. Het is haast abject om te stellen dat Masters of the air nooit even goed zou kunnen scoren omdat het grotendeels in de lucht afspeelt t.o.v. de grond, zoals te lezen in meerdere reacties. Om een voorbeeld te noemen: Das Boot, van een andere director, jaren hiervoor, bewijst immers het tegendeel in het water, met een even beperkt werkveld dito zichtbeeld als in de lucht wat betreft oorlogvoering. De serie Masters of the air gekoppeld aan het haast eindeloos budget is mijns inziens het kijken niet waard.


avatar van Suitehome

Suitehome

  • 583 berichten
  • 402 stemmen

9-delig oorlogsepos van executive producers Spielberg, Hanks en Goetzman die eerder Band of Brothers en The Pacific aan ons voorschotelden. Masters of the Air speelt zich af tijdens de 2e Wereldoorlog en biedt spectaculaire en overweldigende luchtgevechten. Maar ook doorsnee scenes op de grond, en oppervlakkige karakters in een onopvallend en rommelig scenario. De serie wint in het tweede deel aan overtuigingskracht. Vooral omdat de piloten, na zich gered te hebben met de parachute, met beide benen in de uitputtende grondoorlog terecht komen.

Het Amerikaans patriottisme is ergerlijk - er wordt nogal afgegeven op de Britten en de dialogen zitten vol holle oorlogsretoriek - maar het grootste bezwaar is dat Masters of the Air je nergens raakt; de verhalen over de jonge piloten zijn obligaat en de meeste scenes zijn - ondanks de prachtige cinematografie - routineus. Pas in de allerlaatste aflevering voel je een beetje de kracht van het verhaal. Te laat en te weinig.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 59215 berichten
  • 3927 stemmen

Ik heb nu ook alle afleveringen gezien en ondanks dat de serie echt een prima staaltje vakmanschap is, valt het allemaal wel tegen. Het oogt en klinkt geweldig, maar het komt nooit lekker los en emotioneel pakt het me echt zelden. Er zijn een paar goede momenten, zeker in de slotaflevering, maar dit maakt geen Band of Brothers emoties los.

En waar ik voor vreesde is ook wel voor mezelf ieder geval uitgekomen, dat een groep mensen in een vliegtuig volgen veel minder pakkend is als een peloton soldaten. De vliegactie, hoe mooi gefilmd ook, wordt al snel eentonig omdat het natuurlijk weinig divers is. Opvallend genoeg zijn de scènes buiten de vliegtuigmomenten veel sterker, zeker in het kamp. Verder is alles behoorlijk gedramatiseerd, maar dat vind ik op zich niet echt een probleem.

Het is mooi dat deze mensen nu een eigen serie hebben om hen te eren en ongetwijfeld zal het voor familieleden echt een topserie zijn, maar als je er wat verder vanaf staat zoals ik dan is het modaal. Het is voldoende, maar that's it.

3*

PS: Binnenkort Band of Brothers maar eens voor de zoveelste keer gaan kijken!


avatar van Nitefall

Nitefall

  • 52 berichten
  • 244 stemmen

De laatste aflevering heeft wel weer een mooi moment waarop voedselpakketten gedropt worden in bezet Nederland, maar verder ook weer veel "yeah right" scenes. Het neerstorten boven het front en het binnenlopen van een concentratiekamp etc. Blij dat het voorbij is.


avatar van badfans69

badfans69

  • 3045 berichten
  • 5292 stemmen

'Masters of the Air' Finale: Cast Discusses Impact Of Apple TV+ Series - deadline.com

The series took three years to create and cost between $250 million and $300 million to produce, including a hefty $60 million in Covid compliance costs to film during the pandemic. The result was an epic nine-part series with 325 speaking parts and an amazing cast of up-and-coming actors.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10564 berichten
  • 2328 stemmen

Veel negativiteit. Maar ik heb wel het idee dat ze vrij accuraat vertonen hoe het er in de lucht aan toe ging. Sowieso al 10x beter dan hoe bijvoorbeeld Dunkirk dat doet. Dat is bijna belachelijk slecht zelfs.

Masters of the Air kent voldoende afwisseling. En wat de personages betreft, ik heb helemaal niks met die Elvis acteur, maar verder zijn ze goed.


avatar van John Milton

John Milton

  • 21573 berichten
  • 11740 stemmen

Bepaald geen BoB. Het is me net te vermakelijk voor een zesje, maar ik kan het niet in alle oprechtheid oneens zijn met deze review.


avatar van perfect300

perfect300

  • 1 berichten
  • 9 stemmen

Ondanks de meeste negatieve reacties op deze site, heb ik me prima vermaakt met deze serie. Dat de serie voor sommige te zoetsappig is, het zal wel en ik vond het nog wel meevallen. Ik wil vermaakt worden. Aan de andere kant ben ik ook naar The Zone of Interest geweest. De 7,9 waardering op de IMDB site is volkomen terecht.


avatar van Tommeh

Tommeh

  • 7276 berichten
  • 3164 stemmen

De eerste 5 afleveringen vond ik amper door te komen, veel te traag en veel te veel oninteressante personages die de revue passeren. Maar vanaf aflevering 6 worden er nog maar een paar gevolgd en begint het verhaal ook op gang te komen. De laatste 4 afleveringen zijn daarom prima te kijken. Butler vond ik zeer sterk spelen trouwens.


avatar van hkoster16

hkoster16

  • 349 berichten
  • 10214 stemmen

Het was zo spannend dat ik maar 2 delen gekeken heb terwijl ik alle 9 delen op schijf had staan. Ik had het idee dat ik naar een aquarium zat te kijken. Hele serie verwijderd.


avatar van rondh

rondh

  • 539 berichten
  • 2102 stemmen

Je moet dit dus niet gaan vergelijken met band of Brothers of the Pacific. Het is compleet anders. Zelfde oorlog, ander strijdtoneel. En dus ook ander sfeertje. Maar, zeker niet slecht. Geromantiseerd... Jazeker, maar ik vond het zeker niet vervelend. Veel gepraat, maar, deze mensen komen dan ook iedere keer terug(als ze het tenminste overleven) op vriendelijk grondgebied. Dus niet continu op het slagveld. Zeker een goede serie. Gevecht scènes zien er goed uit. En ook het verhaal is prima. Als je van oorlogsfilms/serie's houd, zou ik hem zeker kijken.


avatar van Thomas83

Thomas83

  • 3724 berichten
  • 3368 stemmen

Deze serie was altijd gedoemd overschaduwd te worden door Band of Brothers. Een stel piloten volgen kan onmogelijk zo pakkend zijn als het volgen van een compagnie soldaten tijdens hun campagne om Europa te bevrijden van de Nazi's. Het gevoel van kameraadschap onder de soldaten is wat Band of Brothers zo sterk maakt, en piloten zijn een stuk meer solisten. Je hebt dan echt goed geschreven en gespeelde personages nodig om het helemaal te laten werken, en op dat vlak schiet de serie toch behoorlijk tekort. Het is behoorlijk oppervlakkig en sentimenteel allemaal, en op misschien een personage of vier na doet niemand er echt toe.

Ook de manier waarop het verhaal verteld wordt had beter gekund. Waar sommige afleveringen traag zijn wordt er op andere momenten weer door de gebeurtenissen heen gejaagd. De eerste paar door Fukunaga geregisseerde afleveringen zijn ook behoorlijk repetitief en onpersoonlijk, en ik miste toch een beetje een trainingsaflevering ter introductie van de personages, ook al is dat in BoB al gedaan. Later wordt alles op een wat meer creatieve manier verteld, maar op een gegeven zijn er wel erg veel verhaallijnen, waarbij ook niet ieder subplot echt wat toevoegt of op een bevredigende manier wordt afgesloten. De Tuskegee Airmen in de een na laatste aflevering introduceren is bijvoorbeeld een dubieuze keuze.

De serie heeft overigens ook een wat overgeproduceerde look, met niet altijd even overtuigende CGI, maar dat kan je de makers ook niet helemaal verwijten. Niet alleen moeten ze noodgedwongen CGI gebruiken, er moet ook heel veel van in beeld gebracht worden, verspreid over vele afleveringen. Dat is natuurlijk heel anders dan als je het voltallige budget aan een paar scènes in 1 film kan besteden. Wel teleurstellend is dat de spanning vaak een beetje uit de meer intense scènes gehaald wordt doordat de muziek nooit ophoudt.

De cast is nog wel redelijk over het algemeen. Al zegt dat ook niet zo veel, want echt leuk zijn Buck en Bucky niet, waarbij de aanwezigheid van Butler ook nog best afleidend is. Hij ziet er te aantrekkelijk en "cool" uit, en zet een raar stemmetje op. Boyle en Mann vond ik uiteindelijk nog het beste. Wat mij betreft was Crosby echt de centrale figuur geweest. Ik vond hem veruit de meest innemende van het hele stel.


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.