Mijn Series +

Peaky Blinders - Seizoen 3 (2016)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Steven Knight
met Cillian Murphy, Paul F. Anderson en Helen McCrory

Peaky Blinders speelt zich af in Birmingham net na de Eerste Wereldoorlog. Centrale figuur is Thomas Shelby, die de leiding heeft over een van de meest angstaanjagende bendes van de stad, de Peaky Blinders.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
avatar van Lennonlover
De serie groeit naarmate het vordert. Dit seizoen is by far het beste van de drie.

avatar van joy4ever
Grappig, voor mij is die eer toch echt weggelegd voor seizoen 2.

Kijk iig super uit naar het nieuwe seizoen!

avatar van Lennonlover
joy4ever schreef:
Grappig, voor mij is die eer toch echt weggelegd voor seizoen 2.

Kijk iig super uit naar het nieuwe seizoen!

Ik ook! Zou ergens in oktober uitkomen?

avatar van legian
Ook dit seizoen is weer om te smullen. Iedereen wordt steeds dieper meegezogen in de gekheid van Tommy en dat heeft natuurlijk een impact. Mooi om te zien hoe dat in maar 6 afleveringen zo sterk wordt overgebracht.
Of dit het beste seizoen is durf ik niet te zeggen (persoonlijk neig ik meer naar het vorige seizoen). Maar dat ze over de gehele linie kwaliteit brengen staat wel vast.

En nu maar wachten tot het vierde seizoen op Netflix verschijnt, Zal nog wel een jaar of 2 gaan duren als die pas in oktober uitkomt.

avatar van Kondoro
Prima derde seizoen met een kneiterhard seizoensfinale.

De serie wordt elk seizoen beter, het derde vind ik echt geweldig. De ouderwetse setting combineert zó goed met de moderne, zeer klinische manier van produceren. Acteerwerk is ook fenomenaal, erg leuke rol voor Paddy Considine.

avatar van Bottleneck
By order of the Peaky Blinders!

De eerste 2, 3 afleveringen van dit seizoen vind ik minder sterk, over het bereiken van het (aristocratische) establishment. Daarna komt het van de grond en is het weer volop genieten van de bekende elementen. Gave slotaflevering (hoewel sommige dingen zijn afgeraffeld) en een memorabele, bittere eindscène die ik niet zag aankomen.

Paul Anderson (Arthur) speelt trouwens ook echt geweldig door de series heen.. met al die emoties, vooral in S3. Mooi karakteristiek loopje/houding heeft hij ook.

avatar van hoffhaan
Vond het begin van dit seizoen minder maar het eind was weer als vanouds. Op naar seizoen 4. 3.5

avatar van Thomas83
Dit seizoen toont wel aan dat het vorige geen toevalstreffer was. Ik had afleveringen lang het gevoel dat seizoen twee wel echt nog wat beter was, vooral door die niet echt leuke en goede momenten met de Russen (waarbij erg afleidend ook nog eens een Belg en een Nederlander twee van de rollen voor hun rekening nemen), maar de opbouw betaalt zich mooi uit het slotakkoord. Aflevering zes is de beste aflevering van de hele serie vooralsnog.

Wat het drama betreft is dit seizoen echt het best met de scheurtjes die ontstaan binnen de Shelby-familie, en de romantiek werkt ook een stuk beter omdat het allemaal wat meer inhoud heeft. De karakterontwikkelingen van Polly en Arthur zijn ook echt goed en overtuigend. Nog altijd zijn die twee mijn favoriete personages. Vond Solomons ook echt wat leuker dit seizoen. Hij is interessant als onvoorspelbare vijand/bondgenoot van Tommy.

Father Hughes vind ik wel eigenlijk wel een zwaar over de top antagonist, maar het is wel echt zo'n personage waar je hartgrondig een hekel aan kan hebben, en zoiets brengt je meer in de serie. Blijf het daarnaast ook erg mooi vinden om door de seizoenen de snel veranderende tijd te zien aan de metamorfose die Small Heath ondergaat.

Vond de grote twist in de allerlaatste scène wel wat gemaakt op zich, maar het is wel een wending die de serie een verfrissende impuls kan geven. Ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen. 4.0*.

avatar van thomzi50
Wow, die slotaflevering. Wat sterk. En die laatste minuten: overweldigend, ik zag het geen moment aankomen. Wat ik me wel afvraag: hoe zit dit? Komt de politie omdat Tommy ze heeft ingeschakeld?Of is hij eenvoudigweg op de hoogte, zoals hij lijkt te beweren? Kunnen we dat zeker weten? Of vormt het gewoon de opmaat naar seizoen 4, waarin meer duidelijk zal worden?

avatar van LikeAJedi
Ik vind dit seizoen toch net wat minder dan het vorige seizoen. Dit seizoen heeft een ijzersterk 2e aflevering en dat leek een voorboden voor een spectaculair seizoen. Maar vanaf aflevering 3 gaat het eigenlijk bergafwaarts tot de laatste aflevering dan.

Cillian Murphy was weer fantastisch als Thomas, en met name die scène tussen Thomas en Alfie (Tom Hardy) was fenomenaal.

Het voornaamste min punt aan dit seizoen is denk ik wel de Russen. Ondanks dat ze in het begin vrij interessant overkomen zwakken ze eigenlijk na 3 afleveringen enorm af. Gaite Jansen speelde wel een interessant personage, maar dat vreselijk slechte Russisch accent was wel écht hinderlijk.

Een ander minpunt was ook dat vervelende feminisme, wat zich inmiddels echt heeft geïnfiltreerd in dit seizoen. Met name Kate Philips en Aimee-ffion hadden enorm frustrerende personages. Juist in die tijd was er enorm veel seksisme en bestonden er eigenlijk geen vrouwen rechten. Nou kan ik begrijpen dat je niet helemaal correct de geschiedenislijn navolgt en wat aanpassingen doet, aangezien het verhaal toch fictie is. Maar in dit seizoen lijken vrouwen bijna wel onaantastbaar en boven de man te staan. Geen enkele man die ook maar enigszins tegen een vrouw in gaat. Dat is wel iets wat mij enorm stoorde dit seizoen.

avatar van cmr46
Weer goed deel 3