ad
  • 8.081.148 stemmen

Peaky Blinders - Seizoen 5 (2019)

Show titel: Peaky Blinders

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 6

Datum van release: zondag 25 augustus 2019

• Netflix Bekijk seizoen 5 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Peaky Blinders

Afleveringen Seizoen 5 (2019)

1. 1. Black Tuesday

De Shelby's krijgen somber nieuws uit de VS en houden snel een bestuursvergadering. Ada heeft een geheim. Tommy wordt via een journalist geconfronteerd met zijn verleden.

2. 2. Black Cats

De anonieme berichten nemen een angstaanjagende wending. Michaels loyaliteit wordt in twijfel getrokken. Tommy krijgt een aanbod van Oswald Mosley.

3. 3. Strategy

Aberama gaat naar Glasgow om wraak te nemen. Mosley chanteert Tommy, die daarop besluit de rollen om te draaien. Arthur zoekt wanhopig naar Linda en draait helemaal door.

4. 4. The Loop

Tommy roept een wapenstilstand af en praat met Jimmy McCavern. Er doet zich een zakelijk buitenkansje voor. Aberama wordt gevraagd om liefde boven wraak te stellen.

5. 5. The Shock

Mosley houdt een speech op het feest. Ben Younger krijgt onverwachte gevolgen na de publicatie van Tommy's info over fascisten. Tommy bezoekt een patiënt in een gesticht.

6. 6. Mr. Jones

Tijdens een familiebijeenkomst doet Michael een gedurfd voorstel. De spion wordt ontdekt. Tommy vraagt een oude rivaal om hem te helpen Mosley uit te schakelen.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator)

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Fouten in toevoegingen.

NRT

Tot nu toe vrij traag. Alleen die nieuwe gang uit Schotland is wel interessant.

Joy4ever

Vanaf 4 oktober op Netflix.

avatar van DreamTech

DreamTech

Geweldig weer seizoen 5 vandaag de laatste aflevering gekeken, jammer dat er maar elke keer 6 afleveringen zijn, ik kan dit wel elke dag kijken geweldig !!

NRT

Zoals DreamTech aanhaalt is het eigenlijk wel jammer dat er dit seizoen maar 6 afleveringen zijn. Bepaalde situaties werden zo wat minder uitgelicht. Het ene moment gaat het over de Schotse bende en daarna is het weer alles Oswald Mosley. Wel een heerlijk karakter die Mosley Ook Thomas, Arthur en zelfs Finn waren prachtig om te zien. Michael vind ik maar een kloteventje.

avatar van eppo349

eppo349

Op de een of andere manier bevalt me dit seizoen niet echt. Script is rommelig, het einde is te open en zowat iedereen is onsympathiek. In de wacht voor het zesde seizoen, dat dan weer wel.

avatar van Roy1967

Roy1967

Oswald Mosley uitstekend neergezet. De Amerikaanse vrouw van Michael bedroevend slecht.

De politieke intriges zorgen er voor dat de misdaad iets naar de achtergrond wordt gedwongen, maar de onvermoede herrijzenis van Alfie maakt veel goed.

Zeker weer de moeite van het bekijken waard, maar naar mijn mening zeker niet het beste seizoen.

Joy4ever

Ik ben twee afleveringen onderweg maar ben nog niet zo enthousiast helaas. De serie wordt steeds meer een succes en daardoor(?) voelen sommige shots wat geforceerd aan. Zelfde geldt voor keuze van de muziek. Ik vond het briefje met de tekst By order of the Billy Boys ook wat makkelijk. Dat is alleen voorbehouden aan de Peaky Blinders zelf. Hopelijk ook wat meer actie in het vervolg van de serie.

avatar van richiedoom

richiedoom

Helemaal eens met joy4ever!

Ik heb drie afleveringen gezien en het is een hoop stoerdoenerij. Rocknummers worden te pas en te onpas gebruikt onder scenes, in mijn beleving ging dit in voorgaande seizoenen toch wat subtieler en meer in dienst van de scenes. Dit seizoen wordt het echter continu je smoel in gesmeten, zo van: kijk eens hoe cool deze serie is. Erg jammer, het irriteert me mateloos en deze serie heeft dat helemaal niet nodig.

En dat zegt deze hardrockliefhebber...

Hopelijk herpakt het zich in de laatste 3 afleveringen, want tot nu toe vind ik dit het minste seizoen...

avatar van Watch-it_mm

Watch-it_mm

In tegenstelling tot anderen vindt ik het juist weer een heerlijk seizoen. Het vorige was i.m.o. een stuk minder met Adrian Brody als een parodie op de Godfather. Mijn god wat vondt ik die aan overacting doen zeg. Sam Claflin en Brian Gleeson spelen hun rol geweldig en ook “Arthur” is weer de oude. Ook de combi met het politieke bevalt me wel.

avatar van Roy1967

Roy1967

Adrian Brody vond ik ook een afgang.

Joy4ever

Het wordt wel iets beter vanaf aflevering 4. Maar dan toch afsluiten met een matige slotaflevering. Het is te rommelig allemaal. Dit voelt voor mij bijna aan als een verloren seizoen. Jammer.

NRT

Waarom zijn series van de BBC altijd zo kort? Dan bedoel ik vooral het aantal afleveringen. Ze hebben daar zoveel talent, maar in veel gevallen vergeten ze het af te maken.

avatar van richiedoom

richiedoom

Echt een zwaar teleurstellend seizoen!! Het zijn maar 6 afleveringen maar ik heb er voor mijn doen heel lang over gedaan. Ik kon er maar niet in komen en dan hoop je op een spetterende finale. Die kwam er echter niet. De slide gitaar die de nodige spanning zou moeten opwekken, wekte bij mij alleen maar irritatie op...

Echt slecht wordt het natuurlijk ook nooit, daarvoor heeft deze serie te veel klasbakken in huis en is de setting gewoon ontzettend tof. Maar voor mij het minste seizoen van de serie.

avatar van Reinbo_mm

Reinbo_mm

Vond de laatste serie toch flink tegen vallen. Het is allemaal te bombastisch en begint steeds meer symptomen van formulewerk te vertonen. Ook het eind is een suffe set up voor een vervolg. Ben er eigenlijk wel klaar mee. Aflevering 4 was ook al een stap naar beneden. Zonde dat ze ook dit weer uitmelken.

avatar van Reinbo_mm

Reinbo_mm

Dorstigjimmyke schreef:

Dat het kort is, vind ik nu net de kwaliteit. Ze hadden eigenlijk na 3 moeten stoppen.

avatar van legian

legian

Reinbo schreef:

Dat viel mij vorig seizoen ook al op. De eerste aflevering is het introduceren van waar iedereen op dat moment staat. Dan de tegenstander(s) introduceren, dan wat heen en weer gedoe tussen alle partijen, wat drama binnen de familie en Tommy die uiteindelijk zijn plan doorzet. En als afsluiter een cliffhanger/tease voor het volgende seizoen. Het enige verschil is dat zijn plan dit seizoen niet goed afloopt aan het eind.

Het is dat ze erg sterk acteren en het allemaal gelikt gebracht wordt. Maar verhaaltechnisch lopen ze wel op de laatste lootjes. Ondertussen is het ook niet meer geloofwaardig en had zijn downfall al twee seizoenen geleden moeten beginnen. Ik heb erg genoten van dit seizoen, maar ik twijfel nog steeds over mijn cijfer. Dat is eigenlijk te hoog voor wat we krijgen.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

Dit blijft een geweldige serie, ook van dit seizoen weer goed genoten!

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2010 stemmen

Perfect vijfde seizoen met nog steeds Cillian Murphy erg sterk aan het roer. De sfeer, de indrukken allemaal fantastisch voor de stempel gangster. Ook de informatieve delen met vooral Oswald Mosley waren erg gaaf, de facist van Engeland. Mocht je hier nog wat van willen weten verwijs ik je door naar de link van 606, iets boven mijn reactie.

avatar van Toontje G

Toontje G

Iets minder dan de vorige 4 maar nog steeds een prachtige goede serie.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator)

It's Fucking Wednesday! Big Bang Wednesday!

avatar van brawljeff

brawljeff

Na een geweldig vierde seizoen, vond ik dit seizoen toch wat minder. Oswals Mosley was een goede toevoeging, maar als tegenstander toch minder imponerend dan Adrien Brody in het vorige seizoen. Ook de nieuwe rivaliserende bende viel mij wat tegen. Verder is dit natuurlijk nog steeds een zeer onderhoudende serie. Vooral Cillian Murphy blijft sterk spelen.

avatar van Thomas83

Thomas83

Deze serie is na al de gestegen populariteit toch wat te hip en gelikt geworden. Het is allemaal ook wel erg sterk gedramatiseerd. In zo'n mate dat ik ga twijfelen of ik wat van de recente seizoenen ook niet heb overgewaardeerd. Het rauwe dat de serie aanvankelijk nog kenmerkte is er een beetje uit. Vond dit seizoen zelfs wat raar geforceerd woke voor een verhaal dat zich afspeelt in 1929.

Uiteindelijk is dit toch best een simpele serie, met personages die moeten imponeren maar intussen de typetjes nooit echt ontstijgen. Arthur en Polly zijn bijvoorbeeld echt eentonig onderhand. Michael leek een veelbelovend personage, gespeeld door een charismatische acteur, maar daar hebben ze niets mee gedaan.

Ik was aangenaam verrast om Anya Taylor-Joy langs te zien komen, in een voor haar niet al te typische rol ook nog, maar ook met haar wordt niets gedaan. De nieuwe bad guy vond ik nogal aangedikt gespeeld. Iedere keer maar weer dramatisch fluisteren of zijn wenkbrauwen fronzen. Alsof je naar een soap of Bondfilm aan het kijken bent.

Verder ook nog wat echt domme momenten, zoals Linda die wordt neergeschoten en dan in de volgende aflevering enkel in haar arm geraakt blijkt te zijn, of Alfie die als gebaar van fanservice ook ineens springlevend is. Vond overigens Tommy's bezoek aan een oude oorlogskameraad wel een sterk moment, en voor Cillian Murphy blijf ik nog wel kijken. 3.0*.

avatar van legian

legian

Hij geeft wel aan dat het verhaal in een andere vorm doorgaat. Dus of het ook echt het einde van het geheel is, is onduidelijk. Van mij mogen ze hier wel een mooi einde aan maken trouwens. De herhaling van zetten elk seizoen loopt hier wel echt aan zijn eind.