Mijn Series +

Peaky Blinders - Seizoen 2 (2014)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Steven Knight
met Cillian Murphy, Paul F. Anderson en Helen McCrory

Peaky Blinders speelt zich af in Birmingham net na de Eerste Wereldoorlog. Centrale figuur is Thomas Shelby, die de leiding heeft over een van de meest angstaanjagende bendes van de stad, de Peaky Blinders.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
avatar van Decec
Ben benieuwd voor vervolg seizoen 3...

avatar van centurion81
Wat een vette serie he...Gisteren begonnen met het tweede seizoen, zo mogelijk nog beter dan het eerste!

avatar van centurion81
Wat een geweldige serie! Zeer benieuwd naar het derde seizoen. Zoveel klopt hier aan: drama, rauw geweld, acteerwerk, personagers, productiewaarde, sfeer, verhaallijnen. Wauw!

avatar van thomzi50
De hele uitbreiding naar Londen vind ik niet zo werken, ook omdat de scènes van die stad zelf er of onvolledig of gewoon bijzonder onovertuigend uitzien, maar als geheel bekoorde dit seizoen me wel, zeker naarmate het einde dichter bij kwam. De slotaflevering vond ik wellicht de beste Peaky Blinders-aflevering tot dusverre.

avatar van Bottleneck
Zelfs bigger, bolder and better dan S1. Gelijktijdig met het opklimmen van de Peaky Blinders, krijgen de karakters meer vorm, worden het geweld en de tegenstanders harder en blijven de sterke punten van S1 behouden (met de sfeer en soundtrack vooropgesteld).

Echt heerlijke serie. Soort 'Guy Ritchie old fashioned style'.

PS die Alfie

avatar van walnuts
Ik vond de slotafrekening ook de sterkste aflevering van de eerste 2 seizoenen.
De romances van Tommy en de irritante verhaallijn rondom Polly en Michael haalt wat mij betreft de vaart uit de serie. Verder weer toppersonages als Arthur en Alfie en een lekkere soundtrack.

avatar van Thomas83
Hier maakt de serie zijn potentie waar. Precies zoals ik al hoopte door het allemaal nu echt wat rauwer te maken, met meer geweld en seks. Maar het is allemaal ook gewoon wat beter geschreven, met een stuk meer personages die interessante verhaallijntjes krijgen, en de spelletjes tussen allerlei partijen zijn ook echt boeiender.

Het is allemaal ook duidelijk wat grootschaliger met de uitbreiding naar Londen en meer en gevarieerdere sets. Die straat in Birmingham waar de Shelby's het voor het zeggen hebben was een heel mooie set, maar het zag er door de cinematografie nog wel een tikkeltje te artistiek uit. Verder ook leuk om te zien dat de tijden veranderen. Die straat ziet er inmiddels ook al niet meer hetzelfde uit.

Ben er niet rouwig om dat de ietwat irritante Freddie niet meer terugkeert. Arthur is angstaanjagender dan ooit. Bijna elke misdaadfilm of serie is wel gebaat bij zo'n personage waar veel dreiging van uitgaat. Van Tom Hardy's rol had ik grote verwachtingen, maar hij is me wat al te excentriek. Al verkies ik zijn rol nog altijd boven de wat saaie Sabini.

De romantiek blijft nog steeds wel echt een zwak punt aan de serie. Nu nog meer zelfs. Wallis speelt niet zo goed meer en May is irritant. Zo'n rijkeluisvrouw die zich tot de gevaarlijke crimineel voelt aangetrokken. Dan moet ze wel erg veel karakter brengen om leuk te zijn. En best wel erg matig om te horen dat Grace zwanger is en een scène te zien waarin May en Grace geobsedeerd over Tommie praten.

Had overigens niet verwacht dat Campbell zou worden doodgeschoten. Hopelijk volgt er geen gekunstelde twist dat hij nog blijkt te leven, maar ik zou niet weten hoe. Wel een mooi moment voor Polly overigens. McCrory is een van de sterren van het seizoen. 4.0*.

avatar van LikeAJedi
Absoluut beter dan het vorig seizoen en hij erg spannend. Alle personages zijn inmiddels goed ontwikkelt en dus kon er in dit seizoen ook wat meer tijd besteed worden aan het verhaal, en dat zie je ook zeker terug.

Peaky Blinders zijn inmiddels opgeklommen tot een hogere orde in Birmingham. Het geld begint nu langzaam binnen te stromen en het doel is dus om zo snel mogelijk 80% legaal te zijn, Thomas Shelby (Cillian Murphy) neemt je helemaal mee in hoe dat er aan toe gaat in 1920.

Cast was ook weer heerlijk. Arthur is meedogenloos, Finn is inmiddels wat jaartjes ouder en John is inmiddels ook wat volwassener en heeft een belangrijkere rol. In dit seizoen komen we dus ook wat meer te weten over de kinderen van Polly, al ben ik niet helemaal te spreken om het personage Michael. Ik vind hem saai en eigenlijk niks interessants hebben, maar degene naar wie ik het meest uitkeek was toch wel het personage van Tom Hardy aka Alfie Solomon. Hij heeft een erg toffe rol en is best een belangrijke personage in dit seizoen, helaas komt hij over het algemeen maar 1x per aflevering voor. Best jammer vindt het een erg leuk en excentriek personage. Sabini ben ik dan iets minder over te spreken, het charisma ontbreekt bij hem en daardoor vind ik hem niet overtuigen.

avatar van cmr46
Prima weer deel 2