ad
  • 8.081.120 stemmen

Peaky Blinders - Seizoen 2 (2014)

Show titel: Peaky Blinders

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 6

Datum van release: donderdag 2 oktober 2014

• Netflix Bekijk seizoen 2 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Peaky Blinders

Afleveringen Seizoen 2 (2014)

1. Aflevering 1

De jaren '20 beginnen te swingen en de zaken gaan goed voor de Peaky Blinders-bende. Tommy Shelby breidt zijn werkterrein zowel op legaal en illegaal gebied uit. Hij wil verder kijken dan zijn neus lang is, en toevallig kunnen de renbanen van het zuiden een nieuw bestuur gebruiken.

2. Aflevering 2

Terwijl Tommy herstelt van zijn confrontatie met Sabini, belooft hij Polly dat hij haar kinderen zal vinden, niet wetende wat hij zal ontdekken. Hij krijgt bezoek van een oude vijand en Tommy is vastbesloten om zijn onderneming uit te breiden, maar tegen welke prijs?

3. Aflevering 3

De Peaky Blinders laten Digbeth Kid oppakken om de politie bezig te houden, maar Sabini maakt van de gelegenheid gebruik om wraak te nemen op Tommy en snijdt Digbeth de keel door in zijn cel. Tommy is bang dat Polly en Michael een goede band krijgen en Michael, die enthousiast is geworden door de Shelby's, weigert naar huis te komen.

4. Aflevering 4

Tommy komt aan bij de slecht bezochte begrafenis van Digbeth Kid. Het zusje van Digbeth ziet Tommy en haalt naar hem uit. Tommy heeft een ontmoeting met burgemeester Campbell. Arthur en Billy Kitchen leiden de Peaky Blinders bij hun bezoek aan de Eden Club.

5. Aflevering 5

Tommy moet zijn koers bepalen, nu de Shelby familie en het bedrijf in problemen zitten. Burgemeester Campbell is Tommy steeds net een stapje voor.

6. Aflevering 6

De Epsom Derby komt eraan. Tommy is van plan om zijn familie te beschermen en wraak te nemen op zijn tegenstanders. John roept zijn mannen bij elkaar om weerstand te bieden. Burgemeester Campbell heeft zo zijn eigen plannen.

avatar van Decec

Decec

Ben benieuwd voor vervolg seizoen 3...

avatar van centurion81

centurion81

• 1953 berichten

Wat een vette serie he...Gisteren begonnen met het tweede seizoen, zo mogelijk nog beter dan het eerste!

avatar van centurion81

centurion81

• 1953 berichten

Wat een geweldige serie! Zeer benieuwd naar het derde seizoen. Zoveel klopt hier aan: drama, rauw geweld, acteerwerk, personagers, productiewaarde, sfeer, verhaallijnen. Wauw!

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1925 berichten

De hele uitbreiding naar Londen vind ik niet zo werken, ook omdat de scènes van die stad zelf er of onvolledig of gewoon bijzonder onovertuigend uitzien, maar als geheel bekoorde dit seizoen me wel, zeker naarmate het einde dichter bij kwam. De slotaflevering vond ik wellicht de beste Peaky Blinders-aflevering tot dusverre.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2017 stemmen

Zelfs bigger, bolder and better dan S1. Gelijktijdig met het opklimmen van de Peaky Blinders, krijgen de karakters meer vorm, worden het geweld en de tegenstanders harder en blijven de sterke punten van S1 behouden (met de sfeer en soundtrack vooropgesteld).

Echt heerlijke serie. Soort 'Guy Ritchie old fashioned style'.

PS die Alfie

avatar van walnuts

walnuts

Ik vond de slotafrekening ook de sterkste aflevering van de eerste 2 seizoenen.

De romances van Tommy en de irritante verhaallijn rondom Polly en Michael haalt wat mij betreft de vaart uit de serie. Verder weer toppersonages als Arthur en Alfie en een lekkere soundtrack.

avatar van Thomas83

Thomas83

Hier maakt de serie zijn potentie waar. Precies zoals ik al hoopte door het allemaal nu echt wat rauwer te maken, met meer geweld en seks. Maar het is allemaal ook gewoon wat beter geschreven, met een stuk meer personages die interessante verhaallijntjes krijgen, en de spelletjes tussen allerlei partijen zijn ook echt boeiender.

Het is allemaal ook duidelijk wat grootschaliger met de uitbreiding naar Londen en meer en gevarieerdere sets. Die straat in Birmingham waar de Shelby's het voor het zeggen hebben was een heel mooie set, maar het zag er door de cinematografie nog wel een tikkeltje te artistiek uit. Verder ook leuk om te zien dat de tijden veranderen. Die straat ziet er inmiddels ook al niet meer hetzelfde uit.

Ben er niet rouwig om dat de ietwat irritante Freddie niet meer terugkeert. Arthur is angstaanjagender dan ooit. Bijna elke misdaadfilm of serie is wel gebaat bij zo'n personage waar veel dreiging van uitgaat. Van Tom Hardy's rol had ik grote verwachtingen, maar hij is me wat al te excentriek. Al verkies ik zijn rol nog altijd boven de wat saaie Sabini.

De romantiek blijft nog steeds wel echt een zwak punt aan de serie. Nu nog meer zelfs. Wallis speelt niet zo goed meer en May is irritant. Zo'n rijkeluisvrouw die zich tot de gevaarlijke crimineel voelt aangetrokken. Dan moet ze wel erg veel karakter brengen om leuk te zijn. En best wel erg matig om te horen dat Grace zwanger is en een scène te zien waarin May en Grace geobsedeerd over Tommie praten.

Had overigens niet verwacht dat Campbell zou worden doodgeschoten. Hopelijk volgt er geen gekunstelde twist dat hij nog blijkt te leven, maar ik zou niet weten hoe. Wel een mooi moment voor Polly overigens. McCrory is een van de sterren van het seizoen. 4.0*.

avatar van LikeAJedi

LikeAJedi

Absoluut beter dan het vorig seizoen en hij erg spannend. Alle personages zijn inmiddels goed ontwikkelt en dus kon er in dit seizoen ook wat meer tijd besteed worden aan het verhaal, en dat zie je ook zeker terug.

Peaky Blinders zijn inmiddels opgeklommen tot een hogere orde in Birmingham. Het geld begint nu langzaam binnen te stromen en het doel is dus om zo snel mogelijk 80% legaal te zijn, Thomas Shelby (Cillian Murphy) neemt je helemaal mee in hoe dat er aan toe gaat in 1920.

Cast was ook weer heerlijk. Arthur is meedogenloos, Finn is inmiddels wat jaartjes ouder en John is inmiddels ook wat volwassener en heeft een belangrijkere rol. In dit seizoen komen we dus ook wat meer te weten over de kinderen van Polly, al ben ik niet helemaal te spreken om het personage Michael. Ik vind hem saai en eigenlijk niks interessants hebben, maar degene naar wie ik het meest uitkeek was toch wel het personage van Tom Hardy aka Alfie Solomon. Hij heeft een erg toffe rol en is best een belangrijke personage in dit seizoen, helaas komt hij over het algemeen maar 1x per aflevering voor. Best jammer vindt het een erg leuk en excentriek personage. Sabini ben ik dan iets minder over te spreken, het charisma ontbreekt bij hem en daardoor vind ik hem niet overtuigen.

avatar van cor1946

cor1946

Prima weer deel 2

avatar van Alathir

Alathir

Hoewel iets donkerder dan seizoen 1 vond ik het grote minpunt hier dat het iets teveel over de business gaat en daardoor wordt het voor mij afstandelijker dan seizoen 1. Het is natuurlijk een mannenserie maar ik vind dat in dit seizoen de vrouwen ook wat meer naar de achtergrond zijn verschoven.

Het gaat over de Shelby's, vooral Tommy dan natuurlijk en wie de macht grijpt in Londen. Sabini en Solomons vormen samen met de Shelby's de drie kanshebbers op de absolute macht. Maar wie wint het van wie? De finale was wel weer erg sterk.