• 8.985.301 stemmen

Person of Interest - Seizoen 5 (2016)

Alternatieve titel: P.O.I.

Ontwikkeld door: Jonathan Nolan

Met: Jim Caviezel, Michael Emerson en Kevin Chapman

Datum van release: dinsdag 3 mei 2016

Eerst uitgezonden op: CBS (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk seizoen 5 via HBO Max

Plot Person of Interest

Oud CIA-agent John Reese gaat een samenwerking aan met een mysterieuze miljardair, Harold Finch, om op hun eigen werkwijze gewelddadige misdaden te verkomen. Ze doen dit met behulp van 'The Machine', die hun de identiteiten van de betrokkenen aanlevert. Ook worden ze bijgestaan door detectives Carter en Fusco.

Afleveringen Seizoen 5 (2016)

1. 1. B.S.O.D.

3 mei 2016 (43 minuten)

Reese en Finch doen een poging om de Machines broncode te redden, voordat het helemaal niet meer te repareren is. Root vecht voor haar leven tegen een aanval van Samaritan agenten. Fusco krijgt moeilijke vragen over de dood van Dominic en Elias.

2. 2. SNAFU

9 mei 2016 (43 minuten)

De Machine heeft met mankementen te maken als het gereboot wordt. Hierdoor krijgen Reese en Fusco verschillende nummers door, maar deze hebben niets te maken met misdaden. Ook ziet de Machine Finch en Root als bedreigingen door het gewelddadige verleden.

3. 3. Truth Be Told

10 mei 2016 (43 minuten)

Reese zijn cover loopt gevaar wanneer hij erachter komt dat degene die hij helpt connecties heeft met zijn CIA collega, Kara Stanton. Terwijl hij de man probeert te helpen, ziet hij dat de zaak te maken heeft met zijn baas bij de CIA.

4. 4. 6,741

16 mei 2016 (43 minuten)

Sameen Shaw ontsnapt aan haar ontvoerders. Het team weet niet zeker of haar mentale gezondheid wel in orde is wanneer ze paranoïde en roekeloos gedrag vertoont.

5. 5. ShotSeeker

17 mei 2016 (43 minuten)

Reese beschermt een NYPD analist wiens onderzoek naar een mankement in de software de aandacht van Samaritan heeft getrokken. Reese en Fusco worden bedreigd door een bondgenoot van Elias, die de dood van zijn vriend wil wreken.

6. 6. A More Perfect Union

23 mei 2016 (43 minuten)

De Machine stuurt Reese en Finch naar een bruiloft om het echtpaar te beschermen voordat ze het huwelijk sluiten. Fusco wordt boos als hij wordt buitengesloten door het team en neemt het heft in eigen hand door een aantal rapporten te lezen van vermiste personen.

7. 7. QSO

24 mei 2016 (43 minuten)

Root gaat undercover bij een radiostation om de dj van een samenzweringstheorieprogramma te beschermen. De dj geeft in het programma informatie prijs dat hem het leven kan kosten. Samaritans agenten proberen iemand van het team te overtuigen dat hun doelstellingen nobel zijn.

8. 8. Reassortment

24 mei 2016 (43 minuten)

Reese en Finch raken gevangen in een ziekenhuis dat Ground Zero wordt voor een dodelijke virale uitbraak. Samaritans nieuwste aanwinst heeft toch zijn twijfels. Shaw blijft moeite houden om de realiteit onder ogen te zien.

9. 9. Sotto Voce

30 mei 2016 (43 minuten)

Een mysterieus crimineel meesterbrein, die bekend is als The Voice, komt terug en houdt Reese en Fusco vast in hun eigen politiebureau. The Voice heeft verschillende gewapende bendeleden bij zich, en de laatste verdachte die Reese en Fusco moeten helpen. Root komt tot een schokkende ontdekking.

10. 10. The Day the World Went Away

31 mei 2016 (43 minuten)

Finch nummer komt naar boven wanneer een fatale foutmelding zijn cover identiteit blootstelt. Dit zet een dodelijke reeks ontmoetingen met Samaritans agenten in gang.

11. 11. Synecdoche

7 juni 2016 (43 minuten)

Reese, Fusco en Sameen gaan naar Washington, DC om het nieuwe nummer te redden: POTUS. De Machine waarschuwt Finch voor de bijkomende schade die hij zal veroorzaken op zijn huidige pad.

12. 12. .exe

14 juni 2016 (43 minuten)

Terwijl Reese en Shaw bij Finch proberen te komen, probeert Finch binnen te dringen in een maximaal beveiligde overheidsfaciliteit. De wanhopige missie kan betekenen dat het niet alleen het einde van Samaritan is, maar ook voor hemzelf en de Machine.

13. 13. Return 0

21 juni 2016 (43 minuten)

Finch, Reese, Fusco en Shaw beginnen aan een laatste missie. Ze moeten voorkomen dat Samaritan de Machine zal vernietigen en zijn grip op de mensheid bevriezen.

avatar van Miszmi

Miszmi

Ondanks dat het seizoen helemaal niet lang duurt, is het behoorlijk langdradig allemaal. Hoewel het begin en het einde van het seizoen prima zijn, hadden de afleveringen in het midden kunnen winnen aan diepgang. Ook zie ik nog maar weinig terug van het daadwerkelijke verhaal waar de serie ooit mee is begonnen, het helpen van mensen. Af en toe zit er een aflevering tussen welke daarin wel slagen, bijvoorbeeld aflevering 11 waar ik mij prima mee heb vermaakt. Al met al een krappe voldoende, ik had er meer van verwacht (gehoopt) voor het laatste seizoen.