Mijn Series +

Wolf Creek - Seizoen 1 (2016)

Australiƫ
Drama / Horror

ontwikkeld door Greg McLean
met John Jarratt, Lucy Fry en Dustin Clare

De Amerikaanse tiener Eve ontsnapt ternauwernood aan de Australische outback seriemoordenaar Mick Taylor toen hij haar familie genadeloos afslachtte op hun billabong camping in Northern Territory Australië. Een groep internationale toeristen begint aan hun Outback-avontuur. 's Nachts wordt hun chauffeur plotseling vervangen, zonder voorafgaande kennisgeving. Hun nieuwe gids is een iets wat vreemde man.

1. Billabong
  2. Kutyukutyu
  3. Salt Lake
  4. Opalville
  5. Rome
  6. Wolf Creek
avatar van The Oceanic Six
Ik hou wel van het feit dat er vandaag de dag series worden gemaakt, gebaseerd op bestaande horrorfilms. Het beste voorbeeld is wel de zeer geslaagde serie Ash vs The Evil Dead, maar deze Wolf Creek serie, gebaseerd op Wolf Creek (2005) en Wolf Creek 2 (2013), mag er ook zeker wezen.

We volgen net als in de horrorfilms de gestoorde moordenaar Mick Taylor, die op het Australische platteland al jaren mensen vermoord. Hier slacht hij een heel gezin af, maar dochter Eve weet te overleven. Behoorlijk wreed trouwens hoe hij in enkele flitsen pa, ma en het zoontje vermoord. Was meteen 1 van de betere scenes van de serie. Daarna volgen we vooral Eve, die op krachten komt en wraak wil nemen op Mick Taylor. Nou vond ik Eve niet zo heel interessant, maar de 6 afleveringen vlogen wel voorbij, ook dankzij de fraaie beelden van de Australische natuur. Ook Taylor zien we elke aflevering nog zijn ding doen. Hij had van mij nog wel meer tekeer mogen gaan, maar dit was al wel behoorlijk. In de grote finale komt je weer als kijker het een en ander over zijn verleden te weten en het is geen verrassing als het einde open blijft, zodat er nog een nieuw seizoen of een nieuwe film kan komen. En stiekem hoop ik daar wel op, want Mick is 1 van de leukere horrorkillers van de laatste 10 jaar.

avatar van Robbie.T.
Oei, dit was niet al te best. Waar Wolf Creek (2005) te gek was, is dit een zeer slap aftreksel. Aflevering 1 begint nog vrij goed, tot aan het moment van de vreselijk slechte effecten bij de moord op de familie van de hoofdrolspeelster en vanaf dat moment schiet de serie al volkomen uit de bocht. Er worden alleen nog maar vreemde keuzes gemaakt, onlogische wendingen, grote plot- en scriptfouten, waardeloze subplots en, nog veel erger, het wordt nergens spannend. De personages zijn ééndimensionaal, oninteressant en wekken zelfs irritatie op. Nou, dan is er toch op zijn minst een 'grande finale'? Helaas, zelfs dat blijft uit. De serie dobbert tergend langzaam voort met lange shots van het landschap en de hoofdrolspeelster.. Wat me vooral niet kon bekoren was alle onzin eromheen en de daarbij behorende fouten zo moet onze protagonist 500 km reizen naar de plek van de killer... wat doet ze? Lopen. Ja joh... ben je zo.. en inderdaad, ze is er zo... En zo zit de serie vol met dit soort ongein.. En wanneer het "hoofdplot" alleen in aflevering 1 en 6 wordt aangetikt, weet je voldoende: opvulling, opvulling en nog meer opvulling.

Hier had veel ingezeten maar het eindresultaat is een goedkope, kijker-beledigende rotzooi geworden.