Mijn Series +

Wolf Creek - Seizoen 1 (2016)

Australiƫ
Drama / Horror

ontwikkeld door Greg McLean
met John Jarratt, Lucy Fry en Dustin Clare

De Amerikaanse tiener Eve ontsnapt ternauwernood aan de Australische outback seriemoordenaar Mick Taylor toen hij haar familie genadeloos afslachtte op hun billabong camping in Northern Territory Australië. Een groep internationale toeristen begint aan hun Outback-avontuur. 's Nachts wordt hun chauffeur plotseling vervangen, zonder voorafgaande kennisgeving. Hun nieuwe gids is een iets wat vreemde man.

1. Billabong
  2. Kutyukutyu
  3. Salt Lake
  4. Opalville
  5. Rome
  6. Wolf Creek
avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Nieuwsgierig. Enthousiast. Zin in!

Ik ook, gelukkig geen komedie, ik haat dat.

avatar van The Oceanic Six
Ik hou wel van het feit dat er vandaag de dag series worden gemaakt, gebaseerd op bestaande horrorfilms. Het beste voorbeeld is wel de zeer geslaagde serie Ash vs The Evil Dead, maar deze Wolf Creek serie, gebaseerd op Wolf Creek (2005) en Wolf Creek 2 (2013), mag er ook zeker wezen.

We volgen net als in de horrorfilms de gestoorde moordenaar Mick Taylor, die op het Australische platteland al jaren mensen vermoord. Hier slacht hij een heel gezin af, maar dochter Eve weet te overleven. Behoorlijk wreed trouwens hoe hij in enkele flitsen pa, ma en het zoontje vermoord. Was meteen 1 van de betere scenes van de serie. Daarna volgen we vooral Eve, die op krachten komt en wraak wil nemen op Mick Taylor. Nou vond ik Eve niet zo heel interessant, maar de 6 afleveringen vlogen wel voorbij, ook dankzij de fraaie beelden van de Australische natuur. Ook Taylor zien we elke aflevering nog zijn ding doen. Hij had van mij nog wel meer tekeer mogen gaan, maar dit was al wel behoorlijk. In de grote finale komt je weer als kijker het een en ander over zijn verleden te weten en het is geen verrassing als het einde open blijft, zodat er nog een nieuw seizoen of een nieuwe film kan komen. En stiekem hoop ik daar wel op, want Mick is 1 van de leukere horrorkillers van de laatste 10 jaar.

avatar van daan258
Zodra ik klaar ben met het laatste seizoen van AHS ga ik hier maar is aan beginnen.
Ben in ieder geval erg fan van de films dus hoop dat de serie me ook goed kan vermaken .
En natuurlijk heel tof dat John Jarratt weer terug is als Mick Taylor

Toontje
Vond het uiteindelijk toch wat tegenvallen.

Aanvankelijk sprak het idee van een vervolg in vorm van een serie me zeker aan. En in het begin pakte het me ook wel, leek het de goede kant op te gaan. Boeiend uitgangspunt, sterke hoofdrolspeelster. Maar naar het einde toe kwamen er voor mij toch wel wat zwakheden in het geheel bovendrijven. Een aantal nogal abrupte wendingen die ik niet helemaal kon plaatsen en ook vond ik niet elk zijtakje even sterk in geheel passen.

Helemaal een domper werd het voor mij met het aanbreken van de finale.

Had gedacht dat dit weleens de zwanenzang voor Mick had kunnen worden maar uiteindelijk krijgen we dus een goedkope manier om hem in leven te houden waardoor de hele zoektocht van zes episodes eigenlijk op niets uitdraait.

Ook zat ik persoonlijk niet echt te wachten op een kijkje in de traumatische kindertijd van de man. Zie er niet bepaald meerwaarde in voor dit personage om een zogenaamde meer menselijke kant te ontvangen.

Als ik daar behoefte aan heb kijk ik wel een aflevering van McLeod's Daughters.

Wel aardig, maar meer ook niet. Eerste paar aflevering zijn wel vrij sterk maar daarna zakt het in met filler materiaal die uit veel teveel toevalligheden bestaat, oninteressante zijplotjes, vreemde tijdsverloop (politie gaat wel heel vreemd te werk met crimescenes en moorden) en ongeloofwaardigheden. 3 of 4 afleveringen waren wel voldoende geweest voor dit verhaal.

avatar van 606
Tof dat ze de killer uit de films gebruiken voor de série, die man doet het geweldig als psycho killer.

avatar van daan258
Wil ook zo graag aan de serie beginnen alleen erg jammer dat ie nogal moeilijk te vinden is en vooral met subs

daan258,

ik via pindakazen met nl subs.

Btw leuke nl verassing eind aflevering 2.

Ohhh echt??
Ongeveer 2 weken nog gekeken en ik kon het niet vinden.
Ga dan maar gauw is opzoek.
Thx.

avatar van daan258
Inderdaad 606 , je heb gelijk.
Sinds een aantal dagen eindelijk te pindakazen met nl subs. Thx voor je bericht anders had ik er denk voorlopig niet achter gekomen. Gelijk binnen gehaald, dus helemaal top .
Ben zeer benieuwd.

Graag gedaan daan258 have fun

avatar van Robbie.T.
Oei, dit was niet al te best. Waar Wolf Creek (2005) te gek was, is dit een zeer slap aftreksel. Aflevering 1 begint nog vrij goed, tot aan het moment van de vreselijk slechte effecten bij de moord op de familie van de hoofdrolspeelster en vanaf dat moment schiet de serie al volkomen uit de bocht. Er worden alleen nog maar vreemde keuzes gemaakt, onlogische wendingen, grote plot- en scriptfouten, waardeloze subplots en, nog veel erger, het wordt nergens spannend. De personages zijn ééndimensionaal, oninteressant en wekken zelfs irritatie op. Nou, dan is er toch op zijn minst een 'grande finale'? Helaas, zelfs dat blijft uit. De serie dobbert tergend langzaam voort met lange shots van het landschap en de hoofdrolspeelster.. Wat me vooral niet kon bekoren was alle onzin eromheen en de daarbij behorende fouten zo moet onze protagonist 500 km reizen naar de plek van de killer... wat doet ze? Lopen. Ja joh... ben je zo.. en inderdaad, ze is er zo... En zo zit de serie vol met dit soort ongein.. En wanneer het "hoofdplot" alleen in aflevering 1 en 6 wordt aangetikt, weet je voldoende: opvulling, opvulling en nog meer opvulling.

Hier had veel ingezeten maar het eindresultaat is een goedkope, kijker-beledigende rotzooi geworden.

Prima serie met veel vaart geschoten de serie is dan ook voorbij voordat je het in de gaten hebt.

avatar van renzoroy
daan258 schreef:
Best raar toch, als miniserie?

Jaja, die komt er aan. Zijn begonnen met filmen ergens july.

avatar van Miszmi
daan258 schreef:
Best raar toch, als miniserie?

Ik heb het even nagezocht, het is inderdaad geen miniserie. Ik vermoed dat er in de tijd dat deze serie is toegevoegd nog wel sprake was van een miniserie en daarom toentertijd is gekozen het op die manier toe te voegen. Gelukkig is dit achteraf nog gemakkelijk te herstellen, zoals nu ook is gedaan.

avatar van The Oceanic Six
Production[edit]
In October 2016, Jarratt suggested that Wolf Creek would be returning for a second series and a later film.[6] Stan officially announced that Wolf Creek had being renewed in February 2017 and would be released in late 2017.[7] Filming began in South Australia in July 2017. The six-episode second series will see John Jarratt reprise his role as Mick Taylor, alongside new cast members Tess Haubrich, Matt Day, Ben Oxenbould, Laura Wheelwright, Stephen Hunter and Chris Haywood. The story will centre around Taylor meeting a coach full of international tourists[5] – a complete departure from the series one storyline which will see the show become an anthology style program, and won't see Fry reprise her role as Eve Thorogood.[8]
Greg McLean is returning as showrunner and director, along with Kieran Darcy-Smith and Geoff Bennett. Lisa Scott and Kerrie Mainwaring are producers for the series. Executive producers are Rory Callaghan, Greg Haddrick, Greg McLean, Nick Forward and Rob Gibson. Writers on the series are Nick Parsons, Shanti Gudgeon and Mark Dapin.[5]

Wolf Creek (TV series) - Wikipedia - en.wikipedia.org

Bovenstaande lees ik op Wikipedia over een 2e seizoen. Ben benieuwd, ik hoop het.

Wel graag wat meer van Mick Taylor en vooral wat meer kills op toeristen. Seizoen 1 had bruter gemogen.

avatar van renzoroy
The Oceanic Six schreef:

Wolf Creek (TV series) - Wikipedia - en.wikipedia.org

Mwoah, zo geweldig vond ik de films en serie niet. Niks wat we niet eerder gezien hebben in zoveel andere slasher films en serie. Gewoon leuk voor tussendoor.

Er komt trouwens ook nog een 3e Wolf Creek film.

Seizoen 2 was zoveel beter dan seizoen 1. Jammer dat die er nog niet op staat.

Mwah mwah.
Ik ben een groot fan van de Wolf Creek films. Mede komt dit vooral door John Jarratt die de rol van Mick Taylor speelt. Daarom keek ik ook behoorlijk naar de serie uit en ik moet zeggen dat die licht is tegengevallen. Het begint best goed met een sterke opener maar daarna zakt het allemaal toch wel een beetje naar beneden. Zelfs van de maar 6 afleveringen zaten er wel wat tussen die gewoon niet boeiend waren en soms zelfs wat saaien momenten hadden. Ook verbaasde het mij hoe weinig Mick eigenlijk in de serie te zien is. Er is volgens mij zelfs een aflevering waar die hooguit maar 5 min in beeld is.
Ook is het allemaal lang niet zo grof en hard als de films.
Toch heb ik me hier zeker wel mee vermaakt en hoop ik dat seizoen 2 wat beter zal zijn.

Een kleine 3,0*

avatar van Corcicus
Even vervelend; saai en inspiratieloos als de films.

avatar van UmbraVitae
De films vind ik wel vet, met een heerlijke John Jarratt als Mick Taylor, de serial killer/psychopaat. Nu pas deze serie gezien. Uiteindelijk geslaagde spin-off serie, met een bloedmooie Lucy Fry en Psycho Mick en gewoon mijn ding, lekker lange horrorfilm dus. Binnenkort S2 ook maar eens kijken.