Mijn Series +

Celblok H - Seizoen 1 (2014)

Nederland
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Willem Zijlstra
met Isa Hoes, Eva van de Wijdeven en Christine van Stralen

In Celblok H volgen we Suus. Suus wordt verdacht van poging tot moord op haar man. In Celblok H van P.I. de Banckert wordt ze gevolgd vanaf de dag dat ze haar intrek neemt in de gevangenis. Het emotionele afscheid van haar dochter en de eerste beladen ontmoetingen met de andere vrouwen van gevangenis de Banckert, iedere emotie komt voorbij. Als snel raakt Suus ongewild betrokken bij een machtsstrijd tussen medegedetineerden Lex en Freddy. Ze wordt gedwongen een kant te kiezen in het conflict, dat keiharde consequenties heeft. De directrice van de gevangenis streeft een streng en compromisloos regime na. De jonge en ambitieuze advocate Erika wil zo snel mogelijk aan de top komen en kiest hiervoor soms een kortere route dan de geaccepteerde ‘juiste’ weg.

1. Geen Plek als Thuis
  8. Mind Games
  9. Naar de Maan
  10. Schaakmat
avatar van Donkerwoud
Heerlijke sensuele serie rond een vrouwengevangenis en allerhande karakters die daarbinnen snode plannetjes met elkaar bekokstoven. Het neemt zichzelf net serieus genoeg om de kijker mee te krijgen, maar het zit toch vol met heerlijk over the top karakters. Dat komt met name door de fantastische rollen van Inge Ipenburg en Eva van de Wijdeven. In alles oogt het als een serie waar budget voor geweest is om het aantrekkelijk duister en sfeervol in beeld te krijgen. Mijn enige puntje van kritiek is dat ik Isa Hoes niet echt een denderende actrice vind. Ze doet het niet slecht, maar ik blijf maar het idee houden dat ik naar Isa Hoes kijk die een rol speelt.