• 8.985.445 stemmen

Celblok H - Seizoen 1 (2014)

Show titel: Celblok H

Ontwikkeld door: Willem Zijlstra

Met: Isa Hoes, Eva van de Wijdeven en Christine van Stralen

Datum van release: maandag 3 maart 2014

Eerst uitgezonden op: SBS6 (Nederland)

• Videoland Bekijk seizoen 1 via Videoland

Plot Celblok H

In Celblok H volgen we Suus. Suus wordt verdacht van poging tot moord op haar man. In Celblok H van P.I. de Banckert wordt ze gevolgd vanaf de dag dat ze haar intrek neemt in de gevangenis. Het emotionele afscheid van haar dochter en de eerste beladen ontmoetingen met de andere vrouwen van gevangenis de Banckert, iedere emotie komt voorbij. Als snel raakt Suus ongewild betrokken bij een machtsstrijd tussen medegedetineerden Lex en Freddy. Ze wordt gedwongen een kant te kiezen in het conflict, dat keiharde consequenties heeft. De directrice van de gevangenis streeft een streng en compromisloos regime na. De jonge en ambitieuze advocate Erika wil zo snel mogelijk aan de top komen en kiest hiervoor soms een kortere route dan de geaccepteerde ‘juiste’ weg.

Afleveringen Seizoen 1 (2014)

1. 1. Geen Plek als Thuis

3 maart 2014 (40 minuten)

Suzanne Kramer belandt door een poging tot moord op haar man in de vrouwengevangenis de Banckert. Suzanne komt terecht in een harde en rauwe wereld, waar twee vrouwen, Lex en Freddy, de scepter willen zwaaien. Suzanne moet noodgedwongen een kant kiezen, maar dit gaat niet zonder grote gevolgen en weet ze de juiste te kiezen?

2. 2. Draag Me Weg

10 maart 2014 (40 minuten)

Door de nasleep van de rellen wordt Dorien door Altan gechanteerd. Suus heeft geen andere keus dan haar leugens vol te houden, om te zorgen dat haar eigen veiligheid voorop staat.

3. 3. Het Meisje Dat Wachtte

17 maart 2014 (40 minuten)

Suus komt middenin de strijd tussen Freddy en Lex terecht. Erika doet er ondertussen alles aan om de steun van de cipiers te krijgen.

4. 4. De Dingen Die We Doen

24 maart 2014 (40 minuten)

Freddy geeft Suus een keiharde les in loyaliteit, waardoor ze zich kwetsbaar opstelt tegenover Lex. Ondertussen ontsnapt een klein meisje aan de dood in P.I. de Banckert en Lies wordt geconfronteerd met gevoelens uit haar verleden.

5. 5. Het Fluwelen Gordijn

31 maart 2014 (40 minuten)

Erika is ontdaan omdat ze heeft gedroomd over Freddy en probeert haar te ontwijken. Dit lukt echter niet wanneer Freddy het boegbeeld wordt van de hervorming onder alle gedetineerden in de gevangenis.

6. 6. Gevangene

7 april 2014 (40 minuten)

Suus is wanhopig en vraagt hulp aan Altan om in contact te komen met Noortje. Vera's poging om Beer te imponeren mislukt, omdat haar moeder een vernederend geheim onthult in het bijzijn van haar collega's.

7. 7. Iets Gaat Dood

14 april 2014 (40 minuten)

Freddy keert binnenkort terug naar haar unit en Lex bereidt een aanval voor. Altan ontdekt iets over Annet, wat ervoor zorgt dat hij in een neerwaartse spiraal terecht komt en bijna te ver gaat.

8. 8. Mind Games

21 april 2014 (40 minuten)

De cipiers en gevangenen zijn alert als de populariteit van Lex in de gevangenis afneemt en Suus steeds meer aanzien krijgt. Freddy blijft druk uitoefenen op Suus om Lex uit te dagen. Iedereen wacht in spanning op haar volgende wraakactie.

9. 9. Naar de Maan

28 april 2014 (40 minuten)

Beer kan niet goed omgaan het verdriet van Suus, omdat dit hem herinnert aan zijn vreselijke tijd in Joegoslavië. Suus krijgt steun van haar medegevangenen, terwijl Lex steeds meer gezichtsverlies lijdt.

10. 10. Schaakmat

5 mei 2014 (40 minuten)

De waarheid achter de dood van Annet wordt eindelijk onthult. Suus confronteert ondertussen een moordenaar, maar dit heeft levensgevaarlijke consequenties.

Heerlijke sensuele serie rond een vrouwengevangenis en allerhande karakters die daarbinnen snode plannetjes met elkaar bekokstoven. Het neemt zichzelf net serieus genoeg om de kijker mee te krijgen, maar het zit toch vol met heerlijk over the top karakters. Dat komt met name door de fantastische rollen van Inge Ipenburg en Eva van de Wijdeven. In alles oogt het als een serie waar budget voor geweest is om het aantrekkelijk duister en sfeervol in beeld te krijgen. Mijn enige puntje van kritiek is dat ik Isa Hoes niet echt een denderende actrice vind. Ze doet het niet slecht, maar ik blijf maar het idee houden dat ik naar Isa Hoes kijk die een rol speelt.