Mijn Series +

Poketto Monsutâ - Seizoen 2 (1999)

Alternatieve titel: Adventures on the Orange Islands

Japan
Animatie / Actie

ontwikkeld door Satoshi Tajiri, Ken Sugimori en Junichi Masuda
met de stemmen van Ikue Ohtani, Rica Matsumoto en Mayumi Iizuka

De serie volgt de jongen Ash uit het dorp Pallet Town. Toen hij tien jaar werd, mocht hij voor het eerst trainer van Pokémon worden en zijn eerste Pokémon ophalen bij professor Oak. Maar hij verslaapt zich en komt te laat om uit een van de starters (Bulbasaur, Charmander en Squirtle) te kiezen. Omdat hij toch heel graag aan zijn Pokémonreis wil beginnen, krijgt hij van professor Oak uiteindelijk toch een Pokémon mee: Pikachu. Deze Pokémon is echter niet bepaald gehoorzaam en het zal een moeilijke taak voor Ash worden om zijn vertrouwen te winnen. Van professor Oak krijgt Ash een PokéDex mee, een elektronische encyclopedie met daarin gegevens over alle momenteel voorkomende Pokémon uit de Kanto-regio. Onderweg ontmoet Ash een meisje genaamd Misty. Na een akkefietje hebben de twee een moeizame verhouding, maar ze besluiten toch reisgenoten te worden. In Pewter City gaat Ash in competitie met gymleider Brock en hij wint de strijd. Ook Brock besluit met Ash mee te gaan en laat zijn gym achter bij zijn vader. Tezamen met Pikachu gaan de drie op weg naar de Indigo-league op het Indigo-plateau.

1. Masara Taun! Aratanaru Tabidachi
  2. Hikōsen wa Fukōsen!?
  3. Nangoku Pokemon to GS Bōru
  4. Rapurasu o Tasukero!
  5. Orenji Rīgu! Natsukan Jimu!
  6. Kieta Pokemon-tachi no Nazo!
  7. Kurisutaru no Iwāku
  8. Pinku no Pokemon-Jima
  9. Kabuto no Kaseki no Himitsu!
  10. Odoru! Pokémon Shōbōto!
  11. Sayonara Kodakku! Mata Kite Gorudakku?
  12. Seiringu Jōi! Aranami o Koete!
  13. Nēburu Jimu! Yuki Yama no Tatakai!
  14. Ōgui Kabigon! Dai Panikku!
  15. Yūreisen to Yūrei Pokemon!
  16. O Nyāsu-sama no Shima!?
  17. Sutoraiku Senshi no Hokori
  18. Minami no Shima da yo! Zen'in Shūgō!
  19. Shitennō Kanna! Kōri no Tatakai!!
  20. Nidoran no Koimonogatari
  21. Daiheigen no Koiru Tachi!
  22. Chikadō no Kaibutsu!?
  23. Yuzu Jimu! Taipu Batoru San Tai San!!
  24. Pikachū Tai Nyāsu!?
  25. Rizādon! Kimi ni Kimeta!!
  26. Hikeshi Taiketsu! Zenigame Tai Kamēru.
  27. Moe yo! Kabigon!!
  28. Taggu Batoru! Saigo no Jimu!!
  29. Koikingu! Shinka no Himitsu!!
  30. Nyoromo to Kasumi
  31. Uināzu Kappu! Furu Batoru Roku Tai Roku!!
  32. Fainaru Batoru! Kairyū Tōjō!!
  33. Sayonara Rapurasu!
  34. Marumain Dai Bakuha!?
  35. Kaettekita Masara Taun!
  36. Raibaru Taiketsu! Satoshi Tai Shigeru!!
avatar van brawljeff
Als kind vond ik alles wat met Pokémon te maken had geweldig, maar ook toen vond ik dit seizoen al tegenvallen. De setting van het seizoen was leuk, maar de gelijkenissen met de games zijn wat de serie leuk maakt. In dit seizoen bezoeken de hoofdpersonen een regio die niet in de games zit.

Brock, een van de meest geliefde personages van het eerste seizoen, wordt ingeruild voor de minder interessante Tracey. Als Brock dan eindelijk terugkeert, hangt er een interessant mysterie rond zijn terugkeer, die nooit wordt uitgelegd. Jaren later ontdekte ik pas het ware verhaal. Een zelfde soort teleurstelling als met de GS Ball in het derde seizoen.

Het hoogtepunt zit wel in de laatste afleveringen, als we eindelijk de Elite Four leider Drake te zien krijgen. Uiteraard was het voor het eerst zien van de Pokémons van de volgende generatie ook erg indrukwekkend als kind/fan.

Teejey
Als kind had ik geen enkel idee naar welk seizoen of welke aflevering ik aan het kijken was, maar ik weet nog wel precies welke generaties en dus seizoenen me het meest trokken, seizoen 2 hoort daar zeker bij.

avatar van Vahnstad
Was minder tof dan het eerste seizoen. Zijn afleveringen die je bij een herziening van de Pokémonserie wel eens durft over te slaan. Bovendien is Tracy maar een saaie vervanger voor Brock.