Mijn Series +

Poketto Monsutâ - Seizoen 3 (1999-2000)

Alternatieve titel: The Johto Journeys

Japan
Animatie / Actie

ontwikkeld door Satoshi Tajiri, Ken Sugimori en Junichi Masuda
met de stemmen van Rica Matsumoto, Mayumi Iizuka en Ikue Ōtani

De serie volgt de jongen Ash uit het dorp Pallet Town. Toen hij tien jaar werd, mocht hij voor het eerst trainer van Pokémon worden en zijn eerste Pokémon ophalen bij professor Oak. Maar hij verslaapt zich en komt te laat om uit een van de starters (Bulbasaur, Charmander en Squirtle) te kiezen. Omdat hij toch heel graag aan zijn Pokémonreis wil beginnen, krijgt hij van professor Oak uiteindelijk toch een Pokémon mee: Pikachu. Deze Pokémon is echter niet bepaald gehoorzaam en het zal een moeilijke taak voor Ash worden om zijn vertrouwen te winnen. Van professor Oak krijgt Ash een PokéDex mee, een elektronische encyclopedie met daarin gegevens over alle momenteel voorkomende Pokémon uit de Kanto-regio. Onderweg ontmoet Ash een meisje genaamd Misty. Na een akkefietje hebben de twee een moeizame verhouding, maar ze besluiten toch reisgenoten te worden. In Pewter City gaat Ash in competitie met gymleider Brock en hij wint de strijd. Ook Brock besluit met Ash mee te gaan en laat zijn gym achter bij zijn vader. Tezamen met Pikachu gaan de drie op weg naar de Indigo-league op het Indigo-plateau.

1. Wakaba Taun! Hajimari o Tsugeru Kaze ga Fuku Machi!
  2. Rūkī no Chikorīta!
  3. Gekitotsu! Herakurosu Tai Kairosu!!
  4. Donfan no Tani!
  5. Hōhō to Ayashii Mori!
  6. Kireihana no Batoru Danshingu!
  7. Itomaru! Dai Sōsasen!!
  8. Burū no Karei na Seikatsu!?
  9. Odoshishi! Maboroshi no Mori!?
  10. Ijippari no Chikorīta!!
  11. Nuō to GS Bōru!?"
  12. Rediba no Fue!
  13. Hapinasu no Happī Nāsu!
  14. Dai Pinchi! Madatsubomi no Tō!
  15. Kikyō Jimu! Ōzora no Tatakai!!
  16. Nakimushi Mariru!
  17. Bakusō! Otachi Ando Togepī!!
  18. Rizādon no Tani! Mata Au Hi made!!
  19. Dai Panikku! Kimawari Kontesuto!!
  20. Chikorīta wa Gokigen Naname!?
  21. Hanekko Haneta! Daisōgen no Tatakai!!
  22. Nazo no Sūpāhīrō! Guraigāman Tōjō!!
  23. Merīpu to Makiba no Shōjo
  24. Batoru Shiyō ze! Hassamu Tai Herakurosu!!
  25. Hinoarashi! Getto da ze!!
  26. Hiwada Taun! Yadon no Ido!!
  27. Kunugidama to Bonguri no Mi! Urayama no Tatakai!!
  28. Hiwada Jimu! Mori no Batoru Fīrudo!!
  29. Ubame no Mori! Kamonegi o Sagase!!
  30. Sōnansu to Pokemon Kōkankai!!
  31. Moero Zenigame-dan! Honō no Yō ni
  32. Upā ga Ippai!
  33. Purin Tai Burū!
  34. Dāku Pokemon, Derubiru
  35. Waninoko wa Dare no Mono!? Satoshi Tai Kasumi!
  36. Eamūdo Tai Hinoarashi! Hagane no Tsubasa!!
  37. Odore Waninoko! Ai no Suteppu o!!
  38. Irochigai no Yorunozuku! Getto da ze!!
  39. Ringuma de Dokkiri!!
  40. Kirinriki! Esupā Pokemon no Mura!
  41. Pokemon Uranai!? Dairansen!
avatar van Vahnstad
Langdradiger dan seizoen 1 en 2. Maar verder zelfde principe en nog altijd vrij normale pokémon. Nu en dan kan je misschien wel eens een aflevering overschakelen, als je dit besluit te kijken.