• 8.985.334 stemmen

Cuckoo - Seizoen 1 (2012)

Show titel: Cuckoo

Ontwikkeld door: Kieron Quirke en Robin French

Met: Andy Samberg, Tamla Kari en Greg Davies

Datum van release: dinsdag 25 september 2012

Eerst uitgezonden op: BBC Three (Verenigd Koninkrijk)

Plot Cuckoo

Wanneer Rachel terugkomt bij haar ouders na een jaartje Thailand, verrast ze hen met het nieuws dat ze getrouwd is met de nogal zweverige Cuckoo. Ze trekken samen in bij Rachel’s ouders en haar broertje Dylan. Vooral de vader van Rachel, Ken, moet erg wennen aan het bijzondere gedrag van Cuckoo.

Afleveringen Seizoen 1 (2012)

1. 1. The Homecoming

25 september 2012 (30 minuten)

De Thompsons verwelkomen aarzelend hun nieuwe schoonzoon Cuckoo in huis, maar met zijn New Age manier van denken jaagt hij vader Ken al gauw tegen zich in het harnas.

2. 2. Family Meeting

2 oktober 2012 (30 minuten)

Kens poging om tijdens een familiebijeenkomst wat basisregels voor Cuckoo vast te leggen, heeft vreselijke gevolgen voor het homecomingfeestje van zijn dochter Rachel.

3. 3. Ken on E

9 oktober 2012 (30 minuten)

Ken is erg blij als vertegenwoordiger verkozen te zijn, maar Dylan dwarsboomt zijn plannen. Gezien zijn interesse in politiek heeft Cuckoo volop advies.

4. 4. Grandfather's Cat

16 oktober 2012 (30 minuten)

Ken is bang dat Cuckoo het verjaardagsfeest van zijn schoonvader zal verpesten, maar door de tussenkomst van een kat wordt Cuckoo de held en Ken de schurk.

5. 5. Connie Sings

23 oktober 2012 (30 minuten)

Cuckoo overtuigt Lorna's beste vriendin om haar leven om te gooien en een zangcarrière te ambiëren. Een klein probleempje: ze kan niet zingen.

6. 6. The Wedding

30 oktober 2012 (30 minuten)

Als Cuckoo en Rachel constateren dat hun huwelijk niet erkend was, wordt er een nieuwe ceremonie gepland, maar Karl probeert zich permanent van zijn schoonzoon te ontdoen.

Deze vond ik bijzonder vermakelijk. Andy Samberg & Greg Davies zijn zowel afzonderlijk als samen ontzettend fijn om bezig te zien in "Cuckoo". Ik kan mij moeilijk voorstellen dat Lautner (vanaf S2) een waardige vervanger is, maar wie weet geef ik het ooit wel een kans. Jammer dat het niet op Netflix staat. Ik ben niet de man van de illegale bronnen.

Zeer matig. Ik vind Davies normaal gesproken bijzonder leuk, maar deze serie is te flauw voor woorden. Alle grappen die jouw twaalfjarige versie zou bedenken bij het lezen van het serieplot zitten ook daadwerkelijk in de serie. Samberg is vooral irritant en er wordt gewoon te weinig gedaan met het uitgangspunt. Er wordt gemakkelijk gescoord en zelfs daarin blijft het allemaal enorm braaf.

Toch wil ik het volgende seizoen gaan kijken; ik kan me niet voorstellen dat Davies zo braaf gaat blijven. Ik heb helemaal niks met Lautner en seizoen 1 nodigt nu niet bepaald uit tot het kijken van seizoen 2, maar eerlijk is eerlijk;

Greg Davies tests Taylor Lautner on British Citizenship Test - YouTube en Greg Davies Tests Taylor Lautner On British Words And Phrases | Cuckoo Series 4 Quiz part 2 - YouTube

zorgen ervoor dat ik toch wel zin heb ik de volgende seizoenen. De filmpjes tonen namelijk een heerlijke chemie tussen Davies en Lautner.

De serie staat overigens onderhand op Netflix Spacejet, dus wellicht dat je de volgende seizoenen ook een kans kan geven.

Over de humor en inhoud van de reeks gaan we het duidelijk niet eens worden, dikdik55. Maar hartelijk dank voor de tip!

Edit: Helaas, in België staat het er niet op. Een fenomeen dat ik vaker en vaker zie wanneer ik vergelijk met Nederland.

Ow, dat is inderdaad vervelend. Ik wist niet dat de Belgische en Nederlandse variant van Netflix zo van elkaar verschilden.

Staat de comedy-special van Greg Davies op de Belgische Netflix? Die is ook zeker de moeite waard.

Ja, die verschillen vaak. Tal van titels die wij niet krijgen. Maar we betalen wel hetzelfde. Yep, die staat er op. Benieuwd, heb hem nog niet als on-stage comedian gezien, denk ik.