Mijn Series +

Unbreakable Kimmy Schmidt - Seizoen 2 (2016)

ontwikkeld door Tina Fey en Robert Carlock
met Ellie Kemper, Jane Krakowski en Tituss Burgess

Kimmy Schmidt is net gered uit een sekte in Indiana waar zij en drie andere vrouwen 15 jaar lang werden vastgehouden. Vastberaden om niet als slachtoffer te worden gezien, begint Kimmy haar leven opnieuw met een positieve instelling. Ze verhuist naar New York City en begint, met hulp van huisgenoot Titus Andromedon, een 'volwassen' leven.

1. Kimmy Goes Roller Skating!
  2. Kimmy Goes on a Playdate!
  3. Kimmy Goes to a Play!
  4. Kimmy Kidnaps Gretchen!
  5. Kimmy Gives Up!
  6. Kimmy Drives a Car!
  7. Kimmy Walks Into a Bar!
  8. Kimmy Goes to a Hotel!
  9. Kimmy Meets a Drunk Lady!
  10. Kimmy Goes to Her Happy Place!
  11. Kimmy Meets a Celebrity!
  12. Kimmy Sees a Sunset!
  13. Kimmy Finds Her Mom!
avatar van DionneDarko
Het eerste seizoen gaf ik nog 3,5 sterren aangezien ik vooral erg genoten had van de eerste 3 afleveringen. Daarna werd het allemaal al wat meliger. Maar dit seizoen stoor ik mijzelf meer aan de grappen dan dat ik erom moet lachen. Het is allemaal te erg over the top en te hysterisch. Gaat op een gegeven moment best vervelen. Ik heb in dit seizoen welgeteld 1 maal moeten gniffelen en dat was toen Robert Durst werd nagedaan (de psycho uit de docu serie the Jinx) maar daar hebben ze in feite ook wat goede grappen over laten liggen. De eerste 3 afleveringen van het 1e seizoen waren juist zo leuk omdat het tegelijkertijd erg morbide was dat met die mollenvrouwen. Seizoen 2 mist dat tot nu toe enorm en ik ben al aan de 6e aflevering toe.

avatar van Tonypulp
''I'm not saying he has any diagnosable behavioral disorders, just he's a handful!
...
Which is a medical term for how many pills he needs''

Tot nu toe vind ik dit seizoen in alles beter. Veel jokes tussen de regels door en een stuk meliger. Seizoen 1 was al cringy en hysterisch... maar het kan dus nog ''erger''

avatar van Donkerwoud
Mist een beetje 'de spanning' van wereldvreemde Kimmy nieuw in New York. Maar de typetjes en grappen zijn onverminderd leuk. Heerlijk cheesy.

avatar van Donkerwoud
Ook het tweede seizoen blijft het genieten van de hyperactieve pogingen van Kimmy Schmidt om haar eigen leven op te bouwen. Voor de vervolgreeks is er een nieuw blik komieken en bekende acteurs opengetrokken om typetjes te spelen. Tina Fey doet zelf een hilarische psychiater met twee verschillende gezichten: overdag is zij het stereotiep van de begripvolle therapeute, maar 's avonds ontpopt zij zich tot alcohol zuipend feestbeest. Een leuk tegenwicht op Kimmy Schmidt als het lieve kindmeisje dat zich altijd zelf heeft moeten redden. Eigenlijk doet deze reeks er in alles een schepje bovenop: nóg spitsvondigere dialogen; nóg meer pop culture verwijzingen; nóg meer visuele grappen die in een oogwenk voorbij zijn; nóg meer aandacht op de zang van Titus Andromedon.

avatar van Donkerwoud
De eerste teaser van het derde seizoen (Titus doet een Beyonceetje) Unbreakable Kimmy Schmidt - Season 3 | Teaser [HD] | Netflix - YouTube