Mijn Series +

Unbreakable Kimmy Schmidt - Seizoen 3 (2017)

ontwikkeld door Tina Fey en Robert Carlock
met Ellie Kemper, Tituss Burgess en Jane Krakowski

Kimmy Schmidt is net gered uit een sekte in Indiana waar zij en drie andere vrouwen 15 jaar lang werden vastgehouden. Vastberaden om niet als slachtoffer te worden gezien, begint Kimmy haar leven opnieuw met een positieve instelling. Ze verhuist naar New York City en begint, met hulp van huisgenoot Titus Andromedon, een 'volwassen' leven.

1. Kimmy Gets Divorced?!
  2. Kimmy's Roommates Lemonades!
  3. Kimmy Can't Help You!
  4. Kimmy Goes to College!
  5. Kimmy Steps on a Crack!
  6. Kimmy Is a Feminist!
  7. Kimmy Learns About the Weather!
  8. Kimmy Does a Puzzle!
  9. Kimmy Goes to Church!
  10. Kimmy Pulls Off a Heist!
  11. Kimmy Googles the Internet!
  12. Kimmy and the Trolley Problem!
  13. Kimmy Bites an Onion!
avatar van Donkerwoud
Ellie Kemper is nog steeds het stralende middelpunt in deze kinderlijke technicolor-fantasie, maar het format begint sleets te raken. Vooral omdat de plotlijnen rond Lillian Kaushtupper (Carol Kane) en Jacqueline White (Jane Krakowski) vervelend lang worden uitgerekt. Eerst dat gedoe met gentrification en het veranderen van de naam Redskins, daarna de liefdesrelaties met Artie en Russ (met een erg vervelende plotwending als hij van uiterlijk verandert) Titus Andromedon (Tituss Burgess) is ook niet meer zo leuk als voorheen, al heeft hij nu ook een paar van de leukste momenten uit de reeks. Het helpt ook niet dat iedereen een obligate love interest heeft terwijl de conflicten rond Kimmy niet echt ergens toe leiden. Te willekeurig voor serieuze karakterontwikkeling, maar te gestructureerd voor gestoorde waanzin. Wel leuk dat ze Kimmy wat grimmiger en cynischer hebben gemaakt, als iemand die nu ook de klappen heeft gehad die 'het echte leven' soms uitdeelt.