Mijn Series +

The Crown - Seizoen 4 (2020)

Verenigd Koninkrijk

ontwikkeld door Peter Morgan
met Olivia Colman, Gillian Anderson en Emma Corrin

The Crown richt zich op de vijfentwintig-jarige, pasgetrouwde Koningin Elizabeth II die geconfronteerd wordt met het ontmoedigende vooruitzicht van het leiden van 's werelds beroemdste monarchie. Ondertussen smeedt ze een relatie met de legendarische premier Sir Winston Churchill. Het Britse Rijk is in verval, de politieke wereld in wanorde en een jonge vrouw bestijgt de troon...een nieuw tijdperk is aangebroken.

1. Gold Stick
  8. 48:1
  9. Avalanche
  10. War

The Crown Season 4 | Official Teaser | Netflix - YouTube

Yep. Ik ben fan. Zeer benieuwd naar de Diana periode. Heb weekend van 15 november al gereserveerd. Zin in !

”They lived happily ever after...”

Gillian Anderson als Iron Maggie.

Emma Corrin is mij onbekend, maar op de 'trailerstill' lijkt die ook goed.

avatar van Zwaagje
Hier heb ik ook wel zin in. Nog even geduld hebben.

avatar van depri83
Die stem van Anderson als Thatcher!

Geweldig die eerste thuisscène van Thatcher: “The Iron Lady !”. Een goede start

avatar van Blair Waldorf
De eerste afleveringen zitten er al weer op. Groot compliment voor de keuze van Diana Spencer. Gelijkenis, mimiek en charme zijn briljant. Goed gedaan. Verder is het weer smullen met die vreemde Windsors. En natuurlijk ook aandacht voor Gillian Anderson als Margaret Thatcher, dat accent is geweldig. The Crown blijft een briljante serie, qua aankleding, fotografie, locaties en excellerende acteurs. Wat een genot. Na het fantastische The Queens Gambit nu weer de echte Queen. Grootse televisie.

'Meghan nog erger behandeld dan prinses Diana' | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Kan me hier wel in vinden (zonder dat ik dit seizoen al heb gezien). Geef Harry en Meghan groot gelijk dat ze die giftige familie en roddelpers zijn ontvlucht.

avatar van 3 2 1 cut
Een heerlijk gegeven natuurlijk m.b.t. de vraag waar de grens tussen feit of fictie ligt in deze serie. Wat is waar gebeurd en wat niet !

Er worden alweer (commerciële) garen gespind door de media door oude koeien uit de sloten te halen (“Was Charles werkelijk zo’n hork”) en nieuwe wijn in oude zakken (“Meghan Markle nog erger behandeld dan Diana”).

En zovelen trappen er dan (toch) weer in dat deze serie de werkelijkheid weergeeft.

Alhoewel de vraag nu natuurlijk is of er teveel eerlijkheid wordt onthuld door deze serie of dat de makers het (te) sterk geromaniseerd hebben. Maar of dat nu het éne of het andere is.... ...er is maar één familie hier het slachtoffer van. Wat een zware prijs om te betalen in ruil voor zoveel royalty..

3 2 1 cut schreef:

Iedereen die de historie een beetje heeft gevolgd weet dat Charles toen hij met Diana had een vreselijk man was die haar ook bedonderde met zijn echte liefde Camilla.
En de overeenkomsten tussen de door paparazzi vermoordde Diana en de nu weggepestte Megham vind ik best treffend. Dat meisje is ook kapot gemaakt door de Britse roddelpers en vrij onsympathiek behandeld door haar nieuwe familie die haar niet accepteerden zoals ze was. Maar een enge schoft als Prins Andrew houden ze wel de hand boven het hoofd.

Ben erg benieuwd naar seizoen 5 en 6. In een van die seizoenen zal Diana verongelukken en het verhaal van Meghan worden verteld. Ik ga er vanuit dat de makers genoeg bronnen hebben om een vrij realistisch verhaal te vertellen.

The Oceanic Six schreef:
Vreemd. Eerst beweer je dat mensen erin trappen en daarna zeg je dat niemand weet wat de waarheid is. Hoe kan je dan ergens in trappen?.

Goed lezen. Mijn vraag is dus of ‘de kijker’ in feit of fictie trapt terwijl we allemaal niet weten of het feiten zijn of fictie is. Je hebt wel gelijk want ik had in de zin En zovelen trappen er dan (toch) weer in dat deze serie de werkelijkheid weergeeft de woorden ‘de werkelijkheid’ tussen haakjes moeten zetten.

3 2 1 cut schreef:

Ik denk dat iedereen wel weer dat het nooit 100 procent klopt, maar ik vermoed dat zeker de recentere seizoenen waar veel info over is best vrij accuraat zijn. Maar het koningshuis begin jaren 50, dat zal toch meer op historische berichten zijn gebaseerd.

The Oceanic Six schreef:

Ik denk zeker wel dat er sprake is van een bepaalde accurate info maar de werkelijkheid is alleen bekend bij de werkelijke personen die erbij betrokken zijn (geweest). Ik ga er, persoonlijk, vanuit dat er in elk mens wel iets goeds zit (en iets fouts).

Maar, mocht het zo zijn geweest , begrijp ik ook heus wel de houding van Charles t.o.v. Diana. Als je echt van een ander houdt kan je niet ‘faken’. Was er sprake van dwang op Balmoral ? Is Diana niet teveel verguist en daarna weer verheerlijkt door de pers ? Welk nieuws (of scoop) verkoopt het best ? En hoe mooi is het dat je (de media) alles weer kunt oprakelen (en verkopen) door de vergelijking tussen Diana en Meghan Markle te leggen ?

Ik ben zelf steeds wantrouwiger t.o.v. de pers/(social) media en bepaalde informatie bronnen geworden vanwege het commerciële belang en de slachtoffers (en tegenwoordig de gekweekte polarisering) die daarbij vallen.

Wat is nog waarheid ? Met deze serie, deel 4, komen we idd steeds meer in de huidige tijd terecht en moet je nu zien hoe (al)weer de pers hier op aanvalt als een stel hongerige hyena’s op de prooi. En maar ‘verscheuren’..

Triest..

Top serie Gillian Anderson was geniaal als Thatcher.

avatar van Epitaph
stinissen schreef:
Top serie Gillian Anderson was geniaal als Thatcher.

Ik vond vooral Josh O' Conner geniaal, Gillian Anderson een beetje overacting.

Epitaph schreef:

Ik vond vooral Josh O' Conner geniaal, Gillian Anderson een beetje overacting.
totaal niet mee eens Anderson is Thatcher.

avatar van Epitaph
Ieder z'n eigen mening

avatar van james_cameron
Dit blijft een geweldige serie, met dit seizoen door de introductie van zowel prinses Diana als Margaret Thatcher natuurlijk flink wat extra vuurwerk. Beiden worden subliem neergezet door respectievelijk Emma Corrin en Gillian Anderson. Verder is ook Josh O'Connor voortreffelijk als prins Charles. De serie ademt nog steeds klasse uit in alle aspecten en heeft op geen enkel gebied aan kracht ingeboet. En wat een prachtige production design en muziek. Nee, dit mag op deze manier nog wel een paar seizoenen doorgaan...

Opnieuw commotie rondom seizoen 4 - AD.nl

Haha, wel mooi al die ophef. Kijk er naar uit dit binnenkort te kijken.

avatar van FAC73
Meesterlijke serie. De vorige drie seizoenen vond ik ook al erg goed, maar deze misschien nog wel meer. Of het is omdat ik vorig jaar ben begonnen met kijken en nu na een jaar wachten flinke verwachtingen had, die ook worden ingelost is weet ik. Wat ook meespeelt is dat de serie inmiddels is aanbeland in een tijdperk waar ik ook herinneringen aan heb.

Het vorige seizoen moest ik nog wel wat wennen aan de nieuwe acteurs die het koninklijk echtpaar speelden, maar nu zou ik toch niet meer terug willen.

Ik ben nooit een volger geweest van het koningshuis, laat staan het Britse, maar deze serie wakker mijn interesse wel aan.

avatar van The Oceanic Six
Charles en Camilla zetten reacties op hun socal media uit