• 8.985.237 stemmen

Raised by Wolves - Seizoen 1 (2020)

Show titel: Raised by Wolves

Ontwikkeld door: Aaron Guzikowski

Met: Travis Fimmel, Amanda Collin en Abubakar Salim

Datum van release: donderdag 3 september 2020

Eerst uitgezonden op: HBO Max (Verenigde Staten)

Plot Raised by Wolves

Twee androids hebben de missie gekregen om ergens op een planeet diep in het sterrenstelsel menselijke kinderen op te voeden. Wanneer de menselijke kolonie dreigt te worden vernietigd door religieuze meningsverschillen, komen de androids erachter dat werken in opdracht van mensen een onderschatte en uiterst ingewikkeld taak is.

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. 1. Raised by Wolves

3 september 2020 (53 minuten)

Na een onbewoonbare aarde te zijn ontvlucht, vestigen de androïden Moeder en Vader zich op de planeet Kepler-22b.

2. 2. Pentagram

3 september 2020 (41 minuten)

Moeder brengt vijf van hun kinderen terug naar de nederzetting.

3. 3. Virtual Faith

3 september 2020 (49 minuten)

Campion plant een ontsnapping, terwijl Marcus en Sue een eigen reddingsteam proberen te mobiliseren.

4. 4. Nature's Course

10 september 2020 (46 minuten)

Vader probeert de kinderen te leren jagen.

5. 5. Infected Memory

10 september 2020 (55 minuten)

De Mithraic gaan verder met het plan van Marcus om de kinderen te redden.

6. 6. Lost Paradise

17 september 2020 (55 minuten)

Moeder wordt afgeleid door intense gevoelens.

7. 7. Faces

17 september 2020 (49 minuten)

Een op macht beluste Marcus komt op gespannen voet te staan met zijn familie.

8. 8. Mass

24 september 2020 (49 minuten)

De niet aflatende toewijding van Marcus wekt argwaan bij Sue.

9. 9. Umbilical

24 september 2020 (45 minuten)

Sue worstelt met de vraag of ze Moeder kan vertrouwen.

10. 10. The Beginning

1 oktober 2020 (51 minuten)

Paul treedt in de voetsporen van Marcus terwijl Vader tegen vreemde emoties vecht.

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Mooie trailer. En fijn om onze ‘Viking’ weer op het scherm te zien ! De special effects lokken mij ook.

avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

Eerste 2 afleveringen zijn geregisseerd door Ridley Scott.

avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

Nieuwe trailer geplaatst!

avatar van Ronjossch

Ronjossch

5 afleveringen gezien ...ben nu afgehaakt!

avatar van Corcicus

Corcicus

Het begint erg sterk, maar halverwege zakt het toch wat in. Op den duur zijn de plotgaten groter dan de gaten in planeet Kepler 22B of waar ze ook weer zitten. Sterke casting wel en leuk universum.

Na de spectaculaire eerste aflevering zakt de boel direct een beetje in, vooral door een tijdelijk gebrek aan plot, maar gaandeweg herpakt de reeks zich gelukkig, om toe te werken naar een spannende (en uiteraard deels onbevredigende) finale. Ontwikkeld door Ridley Scott, die ook tekende voor de regie van de eerste twee afleveringen. Zijn gevoel voor kleurgebruik en esthetiek komt duidelijk naar voren- de serie lijkt zich gevoelsmatig af te spelen in hetzelfde universum als Prometheus. Bij vlagen erg goed, dan weer zozo, maar uiteindelijk heb ik toch wel zin in het reeds aangekondigde tweede seizoen.

avatar van 7 stars

7 stars

Oke ineens krijgt de hoofdpersoon borsten en oja kan ineens vliegen. Oh en iedereen in 1x hun gezicht doen smelten met n hoge schril en bovennatuurlijke krachten haha hoe verzin je 't!!!

Het ziet er allemaal ook nog is heel goedkoop en kneuterig uit en dat van ridley scott? Vraag me af of hij er wel echt achter zit.

Hij (Ridley Scott) regisseerde twee afl. en was (ik neem aan voor diezelfde twee) ook exec. producer. Hij is al zeker niet de creator / ontwikkelaar en hij schreef er ook niet aan mee. Als de Imdb pagina klopt, en daar ga ik maar even van uit.

avatar van WB

WB

james_cameron_mm schreef:

....

Niets aan toe te voegen.

avatar van vinny70

vinny70

Overgewaardeerde serie. Heeft mij na 5 afl. geen minuut kunnen boeien. Prullenmand ermee!

avatar van cogmios

cogmios

Beste serie die ik sinds lange tijd gezien heb en veel interessante elementen om over na te denken.

Het lezen van de comic helpt bij wat achtergrond bij het snappen wat de necromancers zijn en de de strijd tussen de atheïsten en de gelovigen en is interessant omdat het aanschurkt tussen de strijd tussen links en rechts en uiteindelijk ergens in de toekomst de strijd tussen de wetenschap en de uiteindelijke AI die samenvoeging is van alle wetenschappen die de mens probeert te helpen bij het begrijpen dat er geen God is en dus gebeden onzin zijn alsmede "wat dan als de wereld vernietigd wordt" en we alles opnieuw zouden kunnen proberen op een andere plek? Deed me denken aan het verhaal van Asimov waar de laatste wetenschappers afgesloten proberen de wereld te reden omgeven door waanzinnigen.

Met op die nieuwe plek aldaar dan de verwijzing naar bijbelse thema's als de slang en moeder en vader (adam en eva) en andere elementen en verwijzingen.

Interesting stuff.