• 8.985.489 stemmen

Undercover - Seizoen 2 (2020)

Show titel: Undercover

Ontwikkeld door: Jan Theys

Met: Tom Waes, Frank Lammers en Sebastien Dewaele

Oorsprong: België / Nederland

Datum van release: zondag 6 september 2020

Plot Undercover Seizoen 2 (2020)

Het tweede seizoen Undercover speelt zich een klein jaar na de gebeurtenissen van het eerste seizoen af. Kim de Rooij werkt bij Human Rights. Dankzij de hulp van haar ex-collega Bob Lemmens leidt haar onderzoek naar illegale wapenhandel in Syrië naar de El Dorado Ranch, een country & western manege in het Belgische achterland. Bob gaat wederom undercover en probeert ditmaal in de gratie te komen van de gebroeders Laurent en JP Berger, wapenhandelaars. Drugbaas Ferry Bouman zet ondertussen vanuit de gevangenis zijn zoektocht naar de ware identiteit van de undercoveragenten Bob en Kim voort. Maar hij is niet de enige die meer over de twee te weten wil komen.

Afleveringen Seizoen 2 (2020)

1. 1. El Dorado

6 september 2020 (46 minuten)

Undercoveragent Bob Lemmens komt samen met zijn ex-collega Kim enkele wapenhandelaars op het spoor. De broers Berger lijken hun business te runnen vanuit manege El Dorado. Al snel wordt duidelijk dat Bob ook persoonlijke wrok koestert jegens de broers.

2. 2. Pentagon

13 september 2020 (48 minuten)

De undercoveragenten infiltreren El Dorado. Al snel laten de broers Berger hun ware aard zien, waardoor de plannen van de politie niet van een leien dakje lopen.

3. 3. Soldiers of Love

20 september 2020 (47 minuten)

Polly graaft in het verleden van haar vader. Bob komt in conflict met Laurent, maar hij laat zich niet zomaar aan de kant schuiven. Bob zet een ultieme stap om terug in de gratie van de broers Berger te komen.

4. 4. Trojan Horse Power

27 september 2020 (47 minuten)

Nathalie komt voor een dilemma te staan na een voorstel van Bob en Nick. Het plan om de broers Berger te pakken wordt in een hogere versnelling geschakeld wanneer een nieuwe potentiële klant wordt geïntroduceerd op een paardenveiling.

5. 5. Revolucíon

4 oktober 2020 (50 minuten)

Bob krijgt Laurent aan boord voor een deal, maar JP hapt niet toe. Hij gaat te rade bij Nathalie om JP zijn zwakke plek te vinden. Polly doet een ontdekking over haar vader.

6. 6. Victor

11 oktober 2020 (49 minuten)

Een figuur uit het verleden van JP duikt terug op. Ondertussen probeert Bob om JP in de val te lokken. Tussen Laurent en Nathalie laaien de gemoederen hoog op.

7. 7. Enrichochet

18 oktober 2020 (49 minuten)

Na Nathalies ontmoeting met Laurent hangt de zaak van Bob aan een zijden draadje, waarop hij tot het uiterste gaat om JP te dwingen een deal te sluiten.

8. 8. Roadblock

25 oktober 2020 (50 minuten)

Bob voelt de druk langs alle kanten toenemen. Hij vertrekt op een tocht samen met een ongewenste passagier. Bob raakt echter steeds meer verwikkeld in een web van problemen en ziet geen uitweg meer.

9. 9. Reconstructie

1 november 2020 (51 minuten)

Bob wordt geconfronteerd met de fouten uit zijn verleden wanneer hij moet getuigen op het proces van Ferry Bouman. Hij komt voor een groot dilemma te staan. Laurent probeert intussen om zijn broer iets duidelijk te maken.

10. 10. Oorlog

8 november 2020 (46 minuten)

JP zint op wraak en het komt tot een ultieme confrontatie met Bob. Bob heeft intussen niets meer te verliezen en gaat tot het uiterste.

avatar van Sir Plata

Sir Plata

Dit seizoen is een grandiose aanfluiting. Wordt groot reclame gemaakt met Frank Lammers. Waar is hij?? Het verhaal is zoals 1 uit duizenden. Spanning? Niks daar 0,0 Ik heb afgehaakt met een duim omlaag.

Seizoen 1 Top. Seizoen 2 Flop! Duidelijk dat Frank Lammers en Elise schaap deze serie toch een swing hebben gegeven en undercover tot een mega sc6 hebben gemaakt samen met de 2 Belgische collega's uiteraard. Echter de toeschouwer wordt hier op en verkeerd been gezet en krijgt een verkeerde verwachting. Jammer. Echt jammer. Had mij er echt op verheugd.

avatar van Sneakers35

Sneakers35

Ik heb 3 of 4 afleveringen afgekeken en met tegenzin en de eerste reeks was het voor mij kantje boord maar dit is echt heel erg slecht.

Ik snap niet dat deze serie zo een hoog kijkcijfer krijgt, die Tom Waes het zal wel een beste vent zijn in het echte leven, maar af toe zie ik hem denken wat doe ik hier ziet nou niemand dat ik er niks van kan.

En dan is er potjandorie een derde seizoen aangevraagd om te maken, je zal haast denken dat die mensen die daar zeggenschap in hebben ja gvd straks ben ik mijn baantje kwijt met etc.

Meestal is dit gewoon POEN, mensen moeten werken en leven niks anders.

2 sterren voor de moeite

Ik sla ze op, op de pc maar geef mijn portie maar aan fikkie.

Een goed gevulde laatste aflevering. Vrij geweldadig.

Wel erg voor de moeder van de broers, ik ben niet vergeten dat zij het paard doodde.

Om de één of andere reden hoopte ik dat de zwakheden van het hele seizoen goedgemaakt zouden worden met een zinderende slotaflevering. Maar ze hebben zich er echt een beetje te makkelijk vanaf gemaakt met een vrij standaard thriller-einde. Volledig volgens 't boekje. De plotlijn rond Bilzarian is gemakshalve maar helemaal gedumpt en Ferry heeft er geen aandeel in. Op zich komt de broederliefde tussen Laurent en JP wel sterk naar voren in een ijzersterke openingsscéne, maar 't voelt nu vooral als de voorspelbare aankondiging van een naderende dood. Slotconclusie: een onbevredigend seizoen waarin de veelheid aan oude en nieuwe personages ten koste gaat van een sterke focus of strakke spanningsboog. Veel gemakzuchtige opvulling, terwijl het plot aan elkaar hangt van flauwe wendingen als 'Breaking Bob' er weer een zooitje van maakt.

avatar van Alathir

Alathir

• 2067 berichten

Duidelijk minder dan het eerste seizoen. Zeker de eerste twee afleveringen waren van een zeer zwak niveau en ik kan me voorstellen dat er hier al veel mensen door zijn afgehaakt. Dat is natuurlijk jammer als je de rest van het seizoen wel ziet, want dat is zeker de moeite. Dat komt op het niveau van seizoen 1. Het einde was snel, spannend maar misschien iets te snel waardoor er wel een paar gaten zaten in het verhaal. Een derde seizoen ga ik zeker kijken, dat wel.

avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

En dan nu mijn persoonlijke mening? Nee, ik heb het gekeken omdat ik het wou zien, maar genoten heb ik er niet van. Het verhaal is niet goed, te ver gezocht, te onrealistisch, te.... "wanabee hit serie", maar het lukt niet. De media aandacht van Netflix (BE/NL?) is wat te groot, zo goed is dit niet... Maar we kijken en spreken er wel over, dus die opzet is wel geslaagd. Seizoen 3? Doe maar, ik weet nog niet of ik het ga kijken.