Mijn Series +

24 - Seizoen 9 (2014)

Alternatieve titel: Twenty Four

Actie / Drama

ontwikkeld door Robert Cochran en Joel Surnow
met Kiefer Sutherland, Mary Lynn Rajskub en Kim Raver

24 draait om Jack Bauer en zijn werk bij de Counter Terrorist Unit (CTU), een fictieve Amerikaanse antiterreurorganisatie. Het doel van CTU is om terroristen in de gaten te houden, alsmede het opsporen van terroristencellen en deze te vernietigen.

1. Day 9: 11:00 A.M.-12:00 P.M.
  2. Day 9: 12:00 P.M.-1:00 P.M.
  3. Day 9: 1:00 PM-2:00 PM
  4. Day 9: 2:00 PM-3:00 PM
  5. Day 9: 3:00 P.M.-4:00 P.M.
  6. Day 9: 4:00 P.M.-5:00 P.M.
  7. Day 9: 5:00 P.M.-6:00 P.M.
  8. Day 9: 6:00 P.M.-7:00 P.M.
  9. Day 9: 7:00 P.M.-8:00 P.M.
  10. Day 9: 8:00 P.M.-9:00 P.M.
  11. Day 9: 9:00 P.M.-10:00 P.M.
  12. Day 9: 10:00 P.M.-11:00 A.M.
avatar van The Oceanic Six
You should have stayed hidden like a rat.

Ik was destijds echt enorm blij toen het nieuws van Live Another Day bekend werd. Na 4 jaar meer afleveringen met Jack Bauer was fantastisch, ook al was het ''slechts'' een miniserie van 12 afleveringen. Terreur in Londen en Jack komt de boel redden, beter kon het bijna niet.

Jammer genoeg hebben de makers die 4 jaar niet gebruikt om een fris script af te leveren. Het seizoen zit prima in elkaar, maar is weinig verrassend en bij sommige dingen die we opnieuw zien raak ik wel wat vermoeid. Weer een verrader in het goede kamp, weer wordt Jack niet geloofd. Na 9 seizoenen 24 mag het ook wel eens anders. Maar goed, wat er is geproduceerd is wel heel degelijk en stabiel. Alles zit erin, maar dat kan je ook positief opvatten. James Heller is zelfs president van Amerika geworden en zelfs Audrey zien we terug. Blijft toch mooi hoe zij en Jack met elkaar om gaan. Wel typisch 24 dat ze haar uiteindelijk laten sterven...ook weer door een oude bekende. Nu zien we Cheng terug, 1 van de toffere bad guys uit 24. Het levert ieder geval mooie emoties bij Jack op en de slotaflevering op het grote schip (die uit Nederlands komt, let maar op de details!) is erg machtig. Jack die Cheng onthoofde voelt toch wel bevredigend. Wel enorm irritant dat het einde open wordt gelaten. Jack meegenomen naar Rusland, een ideaal scenario voor een nieuw seizoen lijkt me. Hoop dat dit er nog van komt. De echte bad guy van dit seizoen, terroriste Margot, vond ik wel wat saai. Echt heel veel terreur richtte ze niet aan eigenlijk. Had wel wat meer grootschalige actie verwacht. Neem ook de ''dood'' van Heller op Wembley. Erg gedurft, maar best een afknapper dat hij toch nog gewoon leefde. Dat past niet bij 24. Dat Jack Margot en haar zoon uit de flat gooide was wel weer een heerlijk what the fuck moment. Echt met een grijns naar gekeken.

Jack is gelukkig niet alleen dit seizoen. Chloe keert ook terug, al vind ik die bittere gothic Chloe niet heel veel meer aan. Beetje jammer, al was wel te zien dat zij en Jack nog duidelijk om elkaar gaven. En er is nog Yvonne Strahovsky, wat een heerlijk sexy vrouw zeg. Ook een prima actrice, want haar dialogen met Jack bevielen wel. En ze is niet vermoord, dus wie weet zien we haar nog eens terug in 2010.

Live Another Day is prima, maar het had nog veel beter kunnen wezen als ze er goede scriptschrijvers op los zouden laten. Overigens verkies ik dit nog 100 keer liever dan de nieuwe 24 reboot met een geheel nieuwe cast. Dat is gewoon kut. Dan liever de oude cast en een minder sterk script.