Mijn Series +

24 - Seizoen 3 (2003-2004)

Alternatieve titel: Twenty Four

Actie / Drama

ontwikkeld door Robert Cochran en Joel Surnow
met Kiefer Sutherland, Mary Lynn Rajskub en Elisha Cuthbert

24 draait om Jack Bauer en zijn werk bij de Counter Terrorist Unit (CTU), een fictieve Amerikaanse antiterreurorganisatie. Het doel van CTU is om terroristen in de gaten te houden, alsmede het opsporen van terroristencellen en deze te vernietigen.

1. Day 3: 1:00 P.M.-2:00 P.M.
  2. Day 3: 2:00 P.M.-3:00 P.M.
  3. Day 3: 3:00 P.M.-4:00 P.M.
  4. Day 3: 4:00 P.M.-5:00 P.M.
  5. Day 3: 5:00 P.M.-6:00 P.M.
  6. Day 3: 6:00 P.M.-7:00 P.M.
  7. Day 3: 7:00 P.M.-8:00 P.M.
  8. Day 3: 8:00 P.M.-9:00 P.M.
  9. Day 3: 9:00 P.M.-10:00 P.M.
  10. Day 3: 10:00 P.M.-11:00 P.M.
  11. Day 3: 11:00 P.M.-12:00 A.M.
  12. Day 3: 12:00 A.M.-1:00 A.M.
  13. Day 3: 1:00 A.M.-2:00 A.M.
  14. Day 3: 2:00 A.M.-3:00 A.M.
  15. Day 3: 3:00 A.M.-4:00 A.M.
  16. Day 3: 4:00 A.M.-5:00 A.M.
  17. Day 3: 5:00 A.M.-6:00 A.M.
  18. Day 3: 6:00 A.M.-7:00 A.M.
  19. Day 3: 7:00 A.M.-8:00 A.M.
  20. Day 3: 8:00 A.M.-9:00 A.M.
  21. Day 3: 9:00 A.M.-10:00 A.M.
  22. Day 3: 10:00 A.M.-11:00 A.M.
  23. Day 3: 11:00 A.M.-12:00 P.M.
  24. Day 3: 12:00 P.M.-1:00 P.M.
avatar van CorvisChristi
Seizoen 3 is misschien niet het beste seizoen van 24, maar de spanning zit er meteen vanaf de eerste aflevering goed in.
Er gebeurt in deze 24 uur zo krankzinnig veel, dat het nauwelijks serieus genomen kan worden. Vooral de omstandigheden en situaties waarin Jack Bauer terecht komt, zijn zo extreem gevaarlijk, dat het een godswonder mag zijn, dat hij er uiteindelijk gewoon uit komt.
Er zitten een aantal meedogenloze scenes in die er niet om liegen, met als uitschieter de (noodgedwongen) executie van Ryan Chapelle.

Seizoen 3 is een krankzinnige en wilde achtbaanrit van begin tot eind. Spanning en actie wisselen zich continue af en houden het boeiend.
Nogmaals nergens serieus te nemen, maar daar gaat het ook niet om.

Overigens zou in seizoen 3 ook het populaire personage van de excentrieke Chloe geïntroduceerd worden. Mooi om te zien dat Jack in eerste instantie weinig tot niets in haar ziet en haar zelfs dreigt te ontslaan. Niet wetende dat uitgerekend zij degene is waar Jack nog het meest aan zal gaan hebben door de seizoenen heen.

avatar van The Oceanic Six
Seizoen 3 is voor mij ieder geval 1 van de beste seizoenen van de hele serie en sowieso de beste die in de eerste 3 edities is gemaakt.

Zo zijn een hoop minpunten plots opgelost. Jack werkt weer voor CTU en ook dochter Kim heeft daar een baan gevonden, waardoor ze niet meer van die tergend domme verhaallijnen heeft. Nog altijd is het niet geweldig, maar het is een enorme verbetering. Wel maken we mee dat Jack een drugsverslaafde is dankzij zijn undercoverwerk een periode daarvoor. Ik vond het lastig om te zien, een kwetsbare, zwakke Jack, maar wel sterk gespeeld. Hij krijgt er ieder geval problemen mee als nieuwe medewerkster Chloe O'Brian hem door heeft. Niet wetende dat Chloe een absolute heldin zal worden en de grootste bondgenoot die Jack ooit had. Zoals ook Tony, Michelle en David Palmer Jack weer goed helpen in dit seizoen.

Het draait ditmaal om een virus dat wordt verspreid en uiteindelijk een vol hotel met gasten vast weet te houden, niet wetende wie wel en niet is besmet. Als later blijkt dat ook Michelle daar vast zit, dan komen de morele keuzes waar 24 bekend om staat weer boven drijven, als haar geliefde Tony haar daar weg wil halen maar dit niet kan. Het seizoen voelt als een sneltrein die langs tig stations raast, zoveel gebeurt er en zoveel actie zit erin. Het meest gruwelijke is wel de gedwongen executie van Jack zijn baas Ryan Chapelle. Ik heb niet vaak zoiets bizar en tevens indrukwekkends in een serie gezien. Zo pijnlijk en wreed.

En we zijn ook eindelijk van Nina Myers en Sherry Palmer af, beiden sterven. Zeker in het geval van Sherry erg prettig. Nina Myers was een erg fijne tegenstander, maar haar verhaallijnen waren in seizoen 2 en 3 soms vergezocht. Tijd om verder te gaan dus.

Absoluut topseizoen.

avatar van wimaroca
De dochter van Jack speelt wel heel slecht,echt niet geloofwaardig

avatar van wimaroca
Ik vind toch deze serie tot nu toe de beste.
Sutherland speelt toch wel heel overtuigend,

Maar wat hun kunnen in 24 uur??