Mijn Series +

24 - Seizoen 5 (2006)

Alternatieve titel: Twenty Four

Actie / Drama

ontwikkeld door Robert Cochran en Joel Surnow
met Kiefer Sutherland, Mary Lynn Rajskub en Louis Lombardi

24 draait om Jack Bauer en zijn werk bij de Counter Terrorist Unit (CTU), een fictieve Amerikaanse antiterreurorganisatie. Het doel van CTU is om terroristen in de gaten te houden, alsmede het opsporen van terroristencellen en deze te vernietigen.

1. Day 5: 7:00 A.M. - 8:00 A.M.
  2. Day 5: 8:00 A.M.-9:00 A.M.
  3. Day 5: 9:00 A.M.-10:00 A.M.
  4. Day 5: 10:00AM-11:00AM
  5. Day 5: 11:00 A.M.-12:00 P.M.
  6. Day 5: 12:00 P.M.-1:00 P.M.
  7. Day 5: 1:00 P.M.-2:00 P.M.
  8. Day 5: 2:00 P.M.-3:00 P.M.
  9. Day 5: 3:00 P.M.-4:00 P.M.
  10. Day 5: 4:00 P.M.-5:00 P.M.
  11. Day 5: 5:00 P.M.-6:00 P.M.
  12. Day 5: 6:00 P.M.-7:00 P.M.
  13. Day 5: 7:00 P.M.-8:00 P.M.
  14. Day 5: 8:00 P.M.-9:00 P.M.
  15. Day 5: 9:00 P.M.-10:00 P.M.
  16. Day 5: 10:00 P.M.-11:00 P.M.
  17. Day 5: 11:00 P.M.-12:00 A.M.
  18. Day 5: 12:00AM-1:00AM
  19. Day 5: 1:00AM-2:00AM
  20. Day 5: 2:00AM-3:00AM
  21. Day 5: 3:00AM-4:00AM
  22. Day 5: 4:00AM-5:00AM
  23. Day 5: 5:00AM-6:00AM
  24. Day 5: 6:00AM-7:00AM
avatar van CorvisChristi
Seizoen 5 is wat mij betreft de beste die van 24 gemaakt is. Het begint al sterk, maar op een gegeven moment wordt het allemaal zo belachelijk spannend, dat er gewoon niets ander op zit dan het gehele seizoen in één ruk uit te zitten.

Bij 24 draait het puur om de spanning en actie en die zijn van het allerhoogste niveau. Qua geloofwaardigheid moet het echter met een gigantische korrel zout genomen worden. Maar daar draait het wat mij betreft dan ook niet om.

Jack Bauer is trouwens één van mijn favoriete actiehelden.

avatar van The Oceanic Six
Right here, right now, you are going to face justice!

Absoluut het hoogtepunt van de serie, met een nagelbijtend spannend verhaal en met Kiefer Sutherland in absolute topvorm, iets wat ook bevestigd werd met prijzen voor zijn prestatie in dit seizoen. Aflevering 1 is al meteen hartverscheurend als Tony, Michelle en David Palmer vermoord (lijken) te worden, drie personages die ik echt heel erg graag erbij had gehouden. Het zorgt ervoor dat Jack weer terug moet keren om Chloe te redden en daarmee is zijn schijndood aan het eind van seizoen 4 weer voorbij. Jack moet gedwongen weer de wereld redden en neemt de leiding (nadat hij eerst een gijzeling op een vliegveld mee heeft gemaakt) in de zoektocht naar zenuwgas. De ene weergaloze scene na de andere volgt elkaar op, met als hartverscheurend deel de aanslag met het zenuwgas op CTU waar de sympathieke Edgar eraan gaat. Als uiteindelijk blijkt dat de Amerikaanse president Logan betrokken is bij de terreurdaden, dan komt Jack zelfs achter hem aan en in een epische scene dwingt hij een bekentenis af. Fantastisch gedaan zeg. Gelukkig is er nog genoeg steun voor Jack door oa Chloe, Buchanan en Aaron Pierce, geweldig geacteerde rollen. Chloe komt zelfs nog met een mitrailleur in actie, haha. Het seizoen eindigt met een onverwachte Chinese ontvoering, waardoor het verlangen naar seizoen 6 enorm is. Waanzinnig goed seizoen, 1 van de beste seizoenen van een serie in zijn algemeenheid zelfs.