Mijn Series +

Little Fires Everywhere (2020)

Miniserie, 480 minuten

ontwikkeld door Liz Tigelaar
met Kerry Washington, Reese Witherspoon en Joshua Jackson

In Shaker Heights, een rustige, progressieve plaats in Cleveland, is alles minutieus gepland. Van de lay-out van de straten tot de kleur van de huizen en de succesvolle levens van de bewoners. Niemand belichaamt deze principes beter dan Elena Richardson. Totdat Mia Warren, kunstenares en alleenstaande moeder, en haar puberdochter Pearl niet alleen een huis van de Richardsons huren, maar ook een belangrijk onderdeel van de familie worden. Wanneer vrienden van de Richardsons in een lastige voogdijzaak belanden, komen Mia en Elena lijnrecht tegenover elkaar te staan.

1. The Spark
  6. The Uncanny
  7. Picture Perfect
  8. Praire Fire

avatar van Bubblez
Ik heb nu zes afleveringen gezien. De zesde aflevering was in vergelijking met de eerste vijf nog het interessantst. Simpelweg gezegd duik je in het leven van een rijk gezin en een minder bedeeld moeder-dochter-koppel wiens levens totaal met elkaar verweven raken middels de hoofdkarakters (moeders) zelf, maar ook de kinderen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit net als Witherspoon's The Morning Show - Seizoen 1 (2019) simpelweg wat saai vindt.
Witherspoon speelt nagenoeg dezelfde rol als in het véél betere Big Little Lies en in alle eerlijkheid erger ik me enorm aan het acteerwerk van Kerry Washington. Iets met uitersten.
Deze miniserie doet me denken aan Parenthood ; een voortkabbelend familiedramaatje zonder echte spanning en intriges, want dat mis ik er enorm aan. Ik vraag me af of die twee laatste afleveringen daar verandering in kunnen brengen, maar zou ik die niet meer zien, zou ik de serie zeker niet missen vanaf dit punt.

Goeie verhaallijnen en alhoewel het drama soms wat te ver gaat en wat ongeloofwaardig is, wordt het geheel wel meeslepend en ook wel spannend gebracht. Uitstekend acteerwerk, ook van de kinderen waarbij we hopelijk nog veel gaan horen van Lexi Underwood en vooral Megan Stott.