Mijn Series +

Orphan Black - Seizoen 3 (2015)

Canada
Drama / Sciencefiction

ontwikkeld door Graeme Manson en John Fawcett
met Tatiana Maslany, Dylan Bruce en Jordan Gavaris

Sarah is altijd een buitenbeentje geweest. Ze heeft geen ouders, geen familie. Ze leeft op straat en komt aan geld door te stelen. Op een dag ziet ze een jonge vrouw op het treinperron die als twee druppels water op haar lijkt. Wanneer de vrouw zelfmoord pleegt, door voor de aankomende trein te springen, is Sarah in shock. Maar vervolgens ziet ze een kans, een uitweg voor haar problemen. Sarah neemt de identiteit aan van de overleden vrouw. Ineens heeft ze een leven, een woning, geld en zelfs een vriend. Maar dan doet ze een schokkende ontdekking: zij en de overleden jonge vrouw zijn klonen. Sarah raakt verwikkeld in een dodelijke samenzwering waarbij ze niemand kan vertrouwen. Zijn er meer zoals zij?

1. The Weight of This Combination
  2. Transitory Sacrifices of Crisis
  3. Formalized, Complex, and Costly
  4. Newer Elements of Our Defense
  5. Scarred by Many Past Frustrations
  6. Certain Agony of the Battlefield
  7. Community of Dreadful Fear and Hate
  8. Ruthless in Purpose, and Insidious in Method
  9. Insolvent Phantom of Tomorrow
  10. History Yet to Be Written
avatar van Selly
Helena

avatar van DjFrankie
Vind dit seizoen iets minder, omdat het gebeuren in de woestijn wel heel lang duurde. Naar het einde van het seizoen werd het beter met een goeie opmaat voor seizoen 4

avatar van Aapje81
Ben de eerste aflevering van dit seizoen afgehaakt. De spanning was weg, de verhaallijnen worden steeds minder interessant en de sympathie voor de personages wordt ook steeds minder. Nee, de charme en de spanning van het eerste seizoen konden ze helaas niet vast houden.

avatar van ZZ TOP
Aapje81 schreef:

Helemaal met je eens. Heb nu 2 afleveringen gezien van dit seizoen, maar het is niet meer zo leuk en verfrissend als het eerste seizoen. Twijfel of ik de rest wel ga kijken. Voor nu staat hij even op pauze.