ad
  • 8.079.895 stemmen

Orphan Black - Seizoen 5 (2017)

Show titel: Orphan Black

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: zaterdag 10 juni 2017

• Netflix Bekijk seizoen 5 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Orphan Black

Afleveringen Seizoen 5 (2017)

1. 1. The Few Who Dare

Sarah kan met moeite overleven op het vijandige eiland, terwijl Cosima zich aanpast aan het leven in het dorp. Thuis staan hun familieleden voor nieuwe bedreigingen.

2. 2. Clutch of Greed

Na een ontmoeting met de mysterieuze P.T. doet Rachel Sarah een aanbod dat ze niet kan weigeren. Een oude bondgenoot verlaat haar schuilplaats om Kira te helpen.

3. 3. Beneath Her Heart

Door de toenemende druk van Neos en herinneringen uit het verleden komt Alison op de kermis in een roekeloze spiraal terecht en neemt ze een belangrijke beslissing.

4. 4. Let the Children and Childbearers Toil

Sarah en Siobhan maken zich zorgen over de veranderingen in Kira en gaan op een undercovermissie. Cosima is vastbesloten uit te vinden wat er op de loer ligt in het bos.

5. 5. Ease for Idle Millionaires

Cosima twijfelt aan de loyaliteit van Delphine en ontdekt de waarheid over het 'wezen' dat het dorp terroriseert. Het wordt duidelijk wat Neolution van plan is met Kira.

6. 6. Manacled Slim Wrists

Krystal keert terug met verrassende informatie. Terwijl de spanning in het dorp stijgt, drijft een nieuwe gast in het huis Susan tot het uiterste.

7. 7. Gag or Throttle

Nu Kira's procedure steeds dichterbij komt, voert Cosima een race tegen de klok om P.T. te ontmaskeren. Rachel raakt helemaal van slag na een verontrustende ontdekking.

8. 8. Guillotines Decide

Mw. S. wil dat de zussen een avond vrij nemen om de opening van Felix' expositie te vieren. Zelf werkt ze verder aan een geheim plan om Neolution ten val te brengen.

9. 9. One Fettered Slave

Terwijl Sarah en de familie een tragedie proberen te verwerken, worden ze door verontrustend nieuws over Helena opnieuw aangezet tot een gevaarlijke missie.

10. 10. To Right the Wrongs of Many

Sarah, Art en Helena leveren tijdens een dramatische confrontatie in het oude Dyad-gebouw een ultiem gevecht tegen Neolution.

avatar van MinoltaMan_mm

MinoltaMan_mm

De eerste 2 afleveringen heb ik nu gezien. Zo boeiend als ik de eerste 4 seizoenen vond, dit kan me helaas nog niet naar het puntje van de stoel trekken.....

Afijn, we blijven het volgen!

avatar van Shaky

Shaky

Prima seizoen dat de laatste losse eindjes aan elkaar lijkt te breien. Echt geen seizoen 6 meer dan?

Met name Maslany springt er opnieuw bovenuit en doet het bovengemiddeld goed. Ik moet de show echt wel de complimenten meegeven dat zelfs een 5e seizoen nog steeds interessant is. Qua kwaliteit gaat het er zeker niet op achteruit, en dat is juist iets wat zo vaak gebeurd met series maar Orphan Black weet een zeker basisniveau vast te houden voor vijf seizoenen lang. Ik twijfel een beetje tussen 3,5 en 4. Al met al 3,5 ster voor dit seizoen maar 4 sterren voor de serie in zijn geheel.

avatar van centurion81

centurion81

• 1953 berichten

Bravo, wat een mooi slotstuk op een sterke serie! Vond ook het laatste half uur van de laatste aflevering fijn als afsluiter!

Dan natuurlijk mijn favoriete karakter uit de serie nog even noemen: Helena

avatar van horizons

horizons

• 1949 stemmen

Sterke serie. Maslany natuurlijk geweldig in combinatie met 'dubbel' en camera's.

Knap dat er geen verval in kwaliteit is. Laatste seizoen weet zelfs te verbeteren ten opzichte van twee tot en met vier. Eerste seizoen blijft beste met name vanwege feit dat er nog veel mysterie is en spanning daardoor stuk hoger is.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

En klaar, laatste seizoen was toch weer een van de betere, cirkel is rond, verhaal is af.

avatar van eRCee

eRCee

Geweldige serie, de meest verslavende die ik ken. Oprhan Black lijkt in de eerste afleveringen van seizoen 1 een thriller te zijn maar al gauw is er van een afgebakend genre geen sprake meer en bestrijkt het alle elementen die je maar kan wensen: drama, actie, science-fiction, romantiek, komedie, en dan ben ik nog niet uitputtend. De kracht schuilt, zoals bij elke topserie, in de personages. Ik zit vooral in team Sarah, wat een chick. Maslany speelt voortreffelijk, waarbij vooral alle clone-swaps heerlijk zijn om te zien (verdiep je vooral ook even in het technische aspect erachter, want de scenes met meerdere clones tegelijk in beeld zijn veel complexer dan je zou denken en grensverleggend dankzij de technodolly). De religieuze fanatiekelingen van seizoen 2 en dat eiland van seizoen 5 vond ik net iets minder, maar daar staan talloze prachtige momenten tegenover (het einde van seizoen 2, 3, 5, of het oppakken van de backstory van Beth in seizoen 4, en wat ik ook nooit zal vergeten is de shock van Sarah die vastgebonden in de douche gered wordt door Helena, weergaloos geacteerd.) Samen met Chuck mijn favoriete serie.