Mijn Series +

Orphan Black - Seizoen 5 (2017)

Canada
Drama / Sciencefiction

ontwikkeld door Graeme Manson en John Fawcett
met Tatiana Maslany, Jordan Gavaris en Maria Doyle Kennedy

Sarah is altijd een buitenbeentje geweest. Ze heeft geen ouders, geen familie. Ze leeft op straat en komt aan geld door te stelen. Op een dag ziet ze een jonge vrouw op het treinperron die als twee druppels water op haar lijkt. Wanneer de vrouw zelfmoord pleegt, door voor de aankomende trein te springen, is Sarah in shock. Maar vervolgens ziet ze een kans, een uitweg voor haar problemen. Sarah neemt de identiteit aan van de overleden vrouw. Ineens heeft ze een leven, een woning, geld en zelfs een vriend. Maar dan doet ze een schokkende ontdekking: zij en de overleden jonge vrouw zijn klonen. Sarah raakt verwikkeld in een dodelijke samenzwering waarbij ze niemand kan vertrouwen. Zijn er meer zoals zij?

1. The Few Who Dare
  8. Guillotines Decide
  9. One Fettered Slave
  10. To Right the Wrongs of Many
avatar van MinoltaMan
De eerste 2 afleveringen heb ik nu gezien. Zo boeiend als ik de eerste 4 seizoenen vond, dit kan me helaas nog niet naar het puntje van de stoel trekken.....

Afijn, we blijven het volgen!

avatar van Robbie.T.
Prima seizoen dat de laatste losse eindjes aan elkaar lijkt te breien. Echt geen seizoen 6 meer dan?
Met name Maslany springt er opnieuw bovenuit en doet het bovengemiddeld goed. Ik moet de show echt wel de complimenten meegeven dat zelfs een 5e seizoen nog steeds interessant is. Qua kwaliteit gaat het er zeker niet op achteruit, en dat is juist iets wat zo vaak gebeurd met series maar Orphan Black weet een zeker basisniveau vast te houden voor vijf seizoenen lang. Ik twijfel een beetje tussen 3,5 en 4. Al met al 3,5 ster voor dit seizoen maar 4 sterren voor de serie in zijn geheel.

avatar van centurion81
Bravo, wat een mooi slotstuk op een sterke serie! Vond ook het laatste half uur van de laatste aflevering fijn als afsluiter!

Dan natuurlijk mijn favoriete karakter uit de serie nog even noemen: Helena

avatar van horizons
Sterke serie. Maslany natuurlijk geweldig in combinatie met 'dubbel' en camera's.

Knap dat er geen verval in kwaliteit is. Laatste seizoen weet zelfs te verbeteren ten opzichte van twee tot en met vier. Eerste seizoen blijft beste met name vanwege feit dat er nog veel mysterie is en spanning daardoor stuk hoger is.

avatar van DjFrankie
En klaar, laatste seizoen was toch weer een van de betere, cirkel is rond, verhaal is af.