Mijn Series +

Orphan Black - Seizoen 4 (2016)

Canada
Drama / Sciencefiction

ontwikkeld door Graeme Manson en John Fawcett
met Tatiana Maslany, Dylan Bruce en Jordan Gavaris

Sarah is altijd een buitenbeentje geweest. Ze heeft geen ouders, geen familie. Ze leeft op straat en komt aan geld door te stelen. Op een dag ziet ze een jonge vrouw op het treinperron die als twee druppels water op haar lijkt. Wanneer de vrouw zelfmoord pleegt, door voor de aankomende trein te springen, is Sarah in shock. Maar vervolgens ziet ze een kans, een uitweg voor haar problemen. Sarah neemt de identiteit aan van de overleden vrouw. Ineens heeft ze een leven, een woning, geld en zelfs een vriend. Maar dan doet ze een schokkende ontdekking: zij en de overleden jonge vrouw zijn klonen. Sarah raakt verwikkeld in een dodelijke samenzwering waarbij ze niemand kan vertrouwen. Zijn er meer zoals zij?

1. The Collapse of Nature
  10. From Dancing Mice to Psychopaths
avatar van Fueledable
Cosima.

avatar van centurion81
Prima seizoen, maar snap de lagere score wel. De laatste aflevering was een behoorlijke tegenvaller.

met als dieptepunt dat het totaal ongeloofwaardig is dat Sarah in haar eentje in een helikopter (waar komt die ineens vandaan) naar dat eiland gaat

avatar van Robbie.T.
Deze week, na een pauze van maar liefst 2 jaar!, seizoen 3 weer opgepikt en afgekeken. Dat is me prima bevallen. Zojuist aflevering 1 van seizoen 4 gekeken maar ik heb me er doorheen moeten worstelen; laag tempo, flashbacks, onlogische plotuitbreidingen / uitleg... nee, als dit seizoen zo doorgaat moet ik toch maar weer een lange pauze voor deze serie inlassen.

avatar van Robbie.T.
Seizoen van zeer wisselende kwaliteit waarbij matige afleveringen, nr. 1 bv., afgewisseld worden door zeer sterke afleveringen, nr. 8 bv. Over het geheel genomen is ook dit seizoen weer alleraardigst, en oogt het allemaal een stuk soberder dan in het afgelopen seizoen mede door een herontdekte focus op het daadwerkelijke plot. Acteerwerk is gelukkig nog steeds erg sterk waarbij met name Maslany erbovenuit springt. Niet al haar personages zijn altijd even geslaagd, maar de belangrijkste wel en ik geef het je te doen om zoveel rollen in één show te vertolken. Ik ben wel benieuwd naar seizoen 5.

avatar van DjFrankie
Seizoen 4 kon me weer meer boeien dan seizoen 3. We naderen de climax. En dan dus de echte climax. Op naar 5.