ad
  • 8.081.811 stemmen

Orphan Black - Seizoen 4 (2016)

Show titel: Orphan Black

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: donderdag 14 april 2016

• Netflix Bekijk seizoen 4 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Orphan Black

Afleveringen Seizoen 4 (2016)

1. 1. The Collapse of Nature

Na twee maanden van respijt, wordt Sarah's zwaarbevochten toevlucht in IJsland verbrijzeld door een Neolution aanval. Eens te meer geforceerd om te vluchten, realiseert ze dat hoe ver haar familie ook loopt het nooit ver genoeg zal zijn.

2. 2. Transgressive Border Crossing

Na het ontkomen van een Neolution aanval in IJsland, keert Sarah terug naar huis om een ongrijpbare nieuwe bondgenoot op te sporen. Ze volgt broodkruimels en onthult het volgend facet van de agenda van Neolution - het implanteren van gevaarlijk technologische apparaten in mensen. Echter zijn degene die ze achtergelaten heeft op hun hoede om hun schijn van normaliteit af te moeten staan. Terwijl Cosima worstelt met de verdwijning van Delphine, herbergen Alison en Donnie een zwangere en hongerige Helena. Ondertussen begeeft Felix, die zich als een buitenstaander voelt, zich op zijn eigen reis naar zelfontplooiing.

3. 3. The Stigmata of Progress

Wanneer Sarah zich opwindt door de choquerende ontdekking van de biotechniek van Neolution is ze hopeloos op zoek naar antwoorden. Altijd impulsief heeft ze een hartverscheurende ontmoeting dat de hulp van een terughoudende speler vereist. Enthousiast om te helpen treft Mrs. S een bondgenootschap met een oude vijand. Rachel krijgt bezoek van haar houder en neemt een beladen stap voorwaarts op weg naar herstel. Ondertussen wordt Helena voor “Mrs. Hendrix” aangezien wanneer ze bezoek van een verdachte bezoeker krijgt.

4. 4. From Instinct to Rational Control

Sarah vormt een alliantie met een voormalige vijand in de hoop bij het hoofd van de Neolution te komen. Elders krijgen Felix en Donnie de opdracht van Alison om een Neolution fertiliteitskliniek binnen te vallen en Susan Duncan verlaat Rachel om een verwoestend besluit te nemen.

5. 5. Human Raw Material

Terwijl Sarah een dag vrij neemt om haar banden aan te halen met Kira, stapt Cosima naar voren in infiltreert in een exclusief Neolutionist vruchtbaarheid onderzoekscentrum. Een schokkende ontdekking over hun clandestiene experimenten brengt haar in gevaar.

6. 6. The Scandal of Altruism

Wanneer Cosima toegeeft twijfelt of ze op tijd een remedie vindt om haar leven te redden, maakt Sarah een beslissing die Kendall blootstelt aan degene waar ze zich jaren voor schuil hield. Ondertussen werken Art en Felix samen om de naïeve kloon Krystal Goderitch te beschermen tegen zichzelf.

7. 7. The Antisocialism of Sex

Sarah valt terug in haar oude gewoontes als ze worstelt met de gevolgen van haar beslissingen. In het lab probeert Cosima, die achtervolgd wordt door wrede herinneringen en nieuws van Delphine, een remedie te vinden. Alison is vastberadener dan ooit om een normaal leven voor haar kinderen te creëren.

8. 8. The Redesign of Natural Objects

Alison krijgt een ultimatum van Duko nu Donnie gevangen zit. Cosima staat dichtbij een oplossing en mw. S zint op wraak om wat haar moeder is aangedaan.

9. 9. The Mitigation of Competition

Sarah en Rachel werken met tegenzin samen om Evie Cho aan te pakken en sporen twee vrouwen op die Brightborn ontvlucht zijn. Helena keert terug uit de wildernis.

10. 10. From Dancing Mice to Psychopaths

Nieuwe bazen brengen de toekomst van Neolution in gevaar. Sarah gaat naar het eiland Cosima dat in gevaarlijk blijkt te zijn na een wetenschappelijke doorbraak.

avatar van Fueledable

Fueledable

Cosima.

avatar van centurion81

centurion81

• 1953 berichten

Prima seizoen, maar snap de lagere score wel. De laatste aflevering was een behoorlijke tegenvaller.

met als dieptepunt dat het totaal ongeloofwaardig is dat Sarah in haar eentje in een helikopter (waar komt die ineens vandaan) naar dat eiland gaat

avatar van Shaky

Shaky

Deze week, na een pauze van maar liefst 2 jaar!, seizoen 3 weer opgepikt en afgekeken. Dat is me prima bevallen. Zojuist aflevering 1 van seizoen 4 gekeken maar ik heb me er doorheen moeten worstelen; laag tempo, flashbacks, onlogische plotuitbreidingen / uitleg... nee, als dit seizoen zo doorgaat moet ik toch maar weer een lange pauze voor deze serie inlassen.

avatar van Shaky

Shaky

Seizoen van zeer wisselende kwaliteit waarbij matige afleveringen, nr. 1 bv., afgewisseld worden door zeer sterke afleveringen, nr. 8 bv. Over het geheel genomen is ook dit seizoen weer alleraardigst, en oogt het allemaal een stuk soberder dan in het afgelopen seizoen mede door een herontdekte focus op het daadwerkelijke plot. Acteerwerk is gelukkig nog steeds erg sterk waarbij met name Maslany erbovenuit springt. Niet al haar personages zijn altijd even geslaagd, maar de belangrijkste wel en ik geef het je te doen om zoveel rollen in één show te vertolken. Ik ben wel benieuwd naar seizoen 5.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Seizoen 4 kon me weer meer boeien dan seizoen 3. We naderen de climax. En dan dus de echte climax. Op naar 5.