ad
  • 8.082.384 stemmen

Orphan Black - Seizoen 2 (2014)

Show titel: Orphan Black

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: zaterdag 19 april 2014

• Netflix Bekijk seizoen 2 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Orphan Black

Afleveringen Seizoen 2 (2014)

1. 1. Nature Under Constraint and Vexed

Sarah vermoedt dat de meedogenloze professionele kloon Rachel achter de verdwijning van haar dochter zit en verklaart Rachel de oorlog.

2. 2. Governed by Sound Reason and True Religion

Alison heeft het moeilijk met de dood van Aynsley en Cosima's symptomen verergeren. Ondertussen roept Sarah de hulp van Art in om Kira te vinden.

3. 3. Mingling Its Own Nature with It

Felix, Sarah en Kira gaan op weg en moeten gedwongen hun toevlucht zoeken in het huis van een ex-geliefde van Sarah, Call Morrison.

4. 4. Governed as It Were by Chance

Met de hulp van Cosima graaft Sarah dieper naar de oorsprong van het kloon-experiment en deze jacht leidt haar recht in het hol van de leeuw.

5. 5. Ipsa Scientia Potestas Est

Rachels vendetta tegen Sarah brengt de levens van andere mensen in Sarah's buurt in gevaar, wat ertoe leidt dat Helena haar eigen offensief begint.

6. 6. To Hound Nature in Her Wanderings

Cosima en Delphine ontdekken genetische afwijkingen bij het Dyad Institute, en Sarah werkt met tegenzin samen met Helena om Ethan Duncan op te sporen.

7. 7. Knowledge of Causes, and Secret Motion of Things

Er nadert een familiedag in de afkickkliniek en Alison ontdekt dat Vic van plan is de waarheid over haar betrokkenheid bij de dood van Aynsley te onthullen.

8. 8. Variable and Full of Perturbation

Felix neemt Tony in bescherming, een transeksuele kloon die arriveert met een cruciaal bericht over Paul. Ondertussen dringt de tijd voor een zieke Cosima.

9. 9. Things Which Have Never Yet Been Done

Wanneer Cosima's toestand verslechtert, ondergaat Kira een beenmerg extractie. Ondertussen begint Rachel psychologisch achteruit te gaan.

10. 10. By Means Which Have Never Yet Been Tried

Helena wordt ontvoerd; de Clone Club beraamt een plan om Sarah te redden; en Marion brengt vernietigende informatie over het kroonprogramma aan het licht.

avatar van horizons

horizons

• 1949 stemmen

Ietjes minder dan seizoen 1. Vooral omdat stuk spanning weg is.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Fijn seizoen weer. Ben benieuwd naar het vervolg.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1903 berichten

Dit tweede seizoen gaat vrolijk verder waar seizoen 1 ophield. De verwikkelingen zijn nog altijd boeiend genoeg. Tatiana Maslany zet weer een prima prestatie neer en ook nieuwe toevoeging Michiel Huisman doet het zeker niet verkeerd.

Naar mate het seizoen vordert wordt het toch allemaal een stukje minder. Het geweld neemt toe en de spanning neemt af. Lang niet alle verhaallijnen zijn nog even boeiend en het SF element in de serie is voor mij niet interessant genoeg.

Omdat ik seizoen 1 in een ruk heb uitgekeken heb ik toch doorgezet. De humor en de bij vlagen interessante verwikkelingen zijn er nog steeds maar het wordt allemaal steeds meer gekunsteld en geforceerd.

Omdat de uitvoering nog steeds goed is, toch nog een ruime voldoende, maar tegen het einde vreesde ik het ergste voor seizoen 3 en dat is helaas ook uitgekomen.