Mijn Series +

Orphan Black - Seizoen 2 (2014)

Canada
Drama / Sciencefiction

ontwikkeld door Graeme Manson en John Fawcett
met Tatiana Maslany, Dylan Bruce en Jordan Gavaris

Sarah is altijd een buitenbeentje geweest. Ze heeft geen ouders, geen familie. Ze leeft op straat en komt aan geld door te stelen. Op een dag ziet ze een jonge vrouw op het treinperron die als twee druppels water op haar lijkt. Wanneer de vrouw zelfmoord pleegt, door voor de aankomende trein te springen, is Sarah in shock. Maar vervolgens ziet ze een kans, een uitweg voor haar problemen. Sarah neemt de identiteit aan van de overleden vrouw. Ineens heeft ze een leven, een woning, geld en zelfs een vriend. Maar dan doet ze een schokkende ontdekking: zij en de overleden jonge vrouw zijn klonen. Sarah raakt verwikkeld in een dodelijke samenzwering waarbij ze niemand kan vertrouwen. Zijn er meer zoals zij?

1. Nature Under Constraint and Vexed
  8. Variable and Full of Perturbation
  9. Things Which Have Never Yet Been Done
  10. By Means Which Have Never Yet Been Tried
avatar van horizons
Ietjes minder dan seizoen 1. Vooral omdat stuk spanning weg is.

avatar van DjFrankie
Fijn seizoen weer. Ben benieuwd naar het vervolg.

avatar van Aapje81
Dit tweede seizoen gaat vrolijk verder waar seizoen 1 ophield. De verwikkelingen zijn nog altijd boeiend genoeg. Tatiana Maslany zet weer een prima prestatie neer en ook nieuwe toevoeging Michiel Huisman doet het zeker niet verkeerd.

Naar mate het seizoen vordert wordt het toch allemaal een stukje minder. Het geweld neemt toe en de spanning neemt af. Lang niet alle verhaallijnen zijn nog even boeiend en het SF element in de serie is voor mij niet interessant genoeg.

Omdat ik seizoen 1 in een ruk heb uitgekeken heb ik toch doorgezet. De humor en de bij vlagen interessante verwikkelingen zijn er nog steeds maar het wordt allemaal steeds meer gekunsteld en geforceerd.

Omdat de uitvoering nog steeds goed is, toch nog een ruime voldoende, maar tegen het einde vreesde ik het ergste voor seizoen 3 en dat is helaas ook uitgekomen.