Mijn Series +

Orphan Black - Seizoen 1 (2013)

Canada
Drama / Sciencefiction

ontwikkeld door Graeme Manson en John Fawcett
met Tatiana Maslany, Dylan Bruce en Jordan Gavaris

Sarah is altijd een buitenbeentje geweest. Ze heeft geen ouders, geen familie. Ze leeft op straat en komt aan geld door te stelen. Op een dag ziet ze een jonge vrouw op het treinperron die als twee druppels water op haar lijkt. Wanneer de vrouw zelfmoord pleegt, door voor de aankomende trein te springen, is Sarah in shock. Maar vervolgens ziet ze een kans, een uitweg voor haar problemen. Sarah neemt de identiteit aan van de overleden vrouw. Ineens heeft ze een leven, een woning, geld en zelfs een vriend. Maar dan doet ze een schokkende ontdekking: zij en de overleden jonge vrouw zijn klonen. Sarah raakt verwikkeld in een dodelijke samenzwering waarbij ze niemand kan vertrouwen. Zijn er meer zoals zij?

1. Natural Selection
  8. Entangled Bank
  9. Unconscious Selection
  10. Endless Forms Most Beautiful
johannesA
Mooie serie, hoor! Spannend en meeslepend.

avatar van hoffhaan
Goede serie, maar weet niet of ik het volhoud om alle seizoenen te gaan bekijken.

avatar van centurion81
Gave serie hoor! Vorige week op een avond zes afleveringen gebinged. Komt niet vaak meer voor dat ik zo uitkijk naar de volgende aflevering van een serie! Snel weiter met seizoen 2

avatar van horizons
Goed eerste seizoen. Uiteraard ligt overdaad op de loer. Knappe acteerprestatie.

avatar van DjFrankie
Fijne pakkende serie die blijft boeien.

avatar van Aapje81
Originele en spannende serie met een vleugje humor en iets teveel geweld. Het bevalt me ook wel dat het voor de verandering eens een Canadese serie is. Het voelt minder cliché dan menig Amerikaans broertje en het is fijn om eens wat andere gezichten te zien.

Hoofdrolspeelster Tatiana Maslany zet een indrukwekkende acteerprestatie neer maar ook de bijrollen zijn goed bezet.

Kortom de serie doet veel goed en ik ben benieuwd hoe seizoen 2 verder zal gaan.