ad
  • 8.079.879 stemmen

Orphan Black - Seizoen 1 (2013)

Show titel: Orphan Black

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: zaterdag 30 maart 2013

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Orphan Black

Afleveringen Seizoen 1 (2013)

1. 1. Natural Selection

Sarah, een oplichtster die levenslang op de vlucht is van haar fouten, is getuige van de zelfmoord van een onbekende persoon, die sprekend op haar lijkt.

2. 2. Instinct

Met een lichaam in haar auto en nergens om naartoe te gaan, is Sarah gedwongen om haar oplichtingspraktijken voort te zetten en 'Beth' een tweede kans te geven.

3. 3. Variation under Nature

Sarah's list houdt geen stand als politieagenten het lichaam vinden dat ze heeft begraven. Als Sarah de moordenaar op de hielen zit, wordt de jager de prooi.

4. 4. Effects of External Conditions

Sarah moet meer dan alleen politiewerk doen om het bestaan van de wezen te garanderen. Het volgen van de moordenaar zet haar reünie met haar dochter op het spel.

5. 5. Conditions of Existence

Als bewijs uitwijst dat de wezen deel uitmaken van een experiment, verdenkt Sarah Paul, maar door haar speurwerk zorgt ze er voor dat Paul een eigen onderzoek start.

6. 6. Variations under Domestication

Sarah's zoektocht naar antwoorden wordt onderbroken door een uitstapje naar de buitenwijken. Alisons paranoia is doorgeslagen, waardoor de wezen gevaar lopen.

7. 7. Parts Developed in an Unusual Manner

Sarah moet de samenzwering onder ogen komen. Wanneer Paul ontdekt dat Sarah voor hem informatie heeft achtergehouden, dreigt het vertrouwen te zijn beschaamd.

8. 8. Entangled Bank

Sarahs acties zet de wezen tegen elkaar op. Paul probeert Sarahs bestaan te verdoezelen, terwijl Alison wraak neemt op haar vermeende begeleider.

9. 9. Unconscious Selection

Sarah is op oorlogspad, maar Dr. Leekie laat haar even stilstaan bij haar plan om wraak te nemen. De waarheid over waar Sarah vandaan komt verandert alles.

10. 10. Endless Forms Most Beautiful

Sarah krijgt een gemiste kans als Art ingrijpt. De wezen moeten beslissen om vrede te sluiten met hun makers.

avatar van johannesA_mm

johannesA_mm

Mooie serie, hoor! Spannend en meeslepend.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2027 stemmen

Goede serie, maar weet niet of ik het volhoud om alle seizoenen te gaan bekijken.

avatar van centurion81

centurion81

• 1953 berichten

Gave serie hoor! Vorige week op een avond zes afleveringen gebinged. Komt niet vaak meer voor dat ik zo uitkijk naar de volgende aflevering van een serie! Snel weiter met seizoen 2

avatar van horizons

horizons

• 1949 stemmen

Goed eerste seizoen. Uiteraard ligt overdaad op de loer. Knappe acteerprestatie.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Fijne pakkende serie die blijft boeien.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1903 berichten

Originele en spannende serie met een vleugje humor en iets teveel geweld. Het bevalt me ook wel dat het voor de verandering eens een Canadese serie is. Het voelt minder cliché dan menig Amerikaans broertje en het is fijn om eens wat andere gezichten te zien.

Hoofdrolspeelster Tatiana Maslany zet een indrukwekkende acteerprestatie neer maar ook de bijrollen zijn goed bezet.

Kortom de serie doet veel goed en ik ben benieuwd hoe seizoen 2 verder zal gaan.