ad
  • 8.091.038 stemmen

Agatha Christie's Poirot - Seizoen 9 (2003-2004)

Show titel: Agatha Christie's Poirot

Seizoenen: 10 seizoenen

Afleveringen: 4

Datum van release: zondag 14 december 2003

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Agatha Christie's Poirot

Afleveringen Seizoen 9 (2003-2004)

1. 1. Five Little Pigs

Lucy Crale kreeg veertien jaar geleden de doodstraf voor de moord op haar man. Haar dochter gelooft dat haar moeder echter onschuldig was en roept de hulp van Poirot in. Deze besluit de vijf mensen te ondervragen die destijds eveneens aanwezig waren tijdens de moord. Wie van hen heeft de moord gepleegd?

2. 2. Sad Cypress

Elinor Carlisle wordt verdacht van de moord op Mary Gerrard omdat deze haar tante Laura probeerde in te palmen om zo de enige erfgenaam te worden. Als blijkt dat de verloofde van Elinor ook nog verliefd was op Mary, lijkt de zaak kristalhelder. Poirot heeft echter zijn twijfels en neemt de zaak in onderzoek.

3. 3. Death on the Nile

Poirot geniet van een cruise op de Nijl. Daar ontmoet hij een pasgetrouwd stel op huwelijksreis. Als de vrouw vermoord wordt aangetroffen in haar hut, blijkt vrijwel iedereen aan boord over een motief te beschikken. Er volgen meer moorden en Poirot heeft al zijn grijze cellen nodig om de zaak op te lossen.

4. 4. The Hollow

Tijdens een verblijf op landgoed "The Hollow" treft Poirot de doodgeschoten John Christow aan met om hem heen verschillende gasten en zijn vrouw met een pistool. In deze zaak is niets wat het lijkt.

"Death on the Nile" vond ik een tikje tegenvallende verfilming van het boek. Men wilde gewoon veel te veel. Er is geprobeerd om het sterke verhaal van A tot Z in beeld te brengen. Daardoor is deze tv-aflevering te lang en af en toe ronduit langdraderig. Als men dan eindelijk toegekomen is aan de ontknoping, kan deze nauwelijks nog spannend of onverwacht genoemd worden.

Normaliter ben ik erg positief over deze imposante serie, maar in dit geval kom ik niet verder dan een magere '3'.