Mijn Series +

Agatha Christie's Poirot - Seizoen 10 (2006)

Alternatieve titel: Poirot

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Mystery

ontwikkeld door Agatha Christie
met David Suchet, Zoë Wanamaker en James D'Arcy

Als de Duitsers in 1914 België binnenvallen krijgt de burgerbevolking het hard te verduren. Veel Belgische burgers vluchten naar het neutrale Nederland of naar Engeland. Een van hen is Hercule Poirot, een oud-politieman. Poirot wordt liefderijk opgevangen in Styles St. Mary in Engeland en ontwikkelt een affectie voor zijn nieuwe vaderland. Na de oorlog vestigt hij zich als privédetective in Londen, in een flat in Whitehaven Mansions. Hij werkt samen met de voormalige Britse legerofficier Captain Arthur Hastings en zijn secretaresse Miss Lemon.

1. The Mystery of the Blue Train
  2. Cards on the Table
  3. After the Funeral
  4. Taken at the Flood
avatar van Bob Sleeman
"After the Funeral" werd onlangs (8 mei) uitgezonden op RTL8. Gewaagde poging om dit vrij ingewikkelde verhaal te verfilmen. Wat mij betreft goed geslaagd. Op enkele details na, wordt de originele uitgave van het boek (1953) redelijk strak en zuiver gevolgd.