Mijn Series +

Agatha Christie's Poirot - Seizoen 11 (2008-2009)

Alternatieve titel: Poirot

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Mystery

ontwikkeld door Agatha Christie
met David Suchet, Joe Absolom en Simon Molloy

Als de Duitsers in 1914 België binnenvallen krijgt de burgerbevolking het hard te verduren. Veel Belgische burgers vluchten naar het neutrale Nederland of naar Engeland. Een van hen is Hercule Poirot, een oud-politieman. Poirot wordt liefderijk opgevangen in Styles St. Mary in Engeland en ontwikkelt een affectie voor zijn nieuwe vaderland. Na de oorlog vestigt hij zich als privédetective in Londen, in een flat in Whitehaven Mansions. Hij werkt samen met de voormalige Britse legerofficier Captain Arthur Hastings en zijn secretaresse Miss Lemon.

1. Mrs McGinty's Dead
  2. Cat Among the Pigeons
  3. Third Girl
  4. Appointment with Death
avatar van Bob Sleeman
"Cat Among the Pigeons" is wederom een sterke verfilming van één van de beste verhalen van Agatha Christie. In mijn persoonlijke top-10 zou deze beslist bij de eerste vijf kunnen staan.
In afwijking van het boek is Poirot vanaf het begin aanwezig. In het boek komt hij pas opdraven nadat er al ruimschoots de nodige narigheid op de prestigieuze kostschool is gepasseerd. Doordat hij aanvankelijk nogal op de achtergrond blijft, doet dit echter geen afbreuk aan de spanning en de gebeurtenissen in de tv-aflevering.