• 8.985.334 stemmen

De Beste Zangers van Nederland - Seizoen 11 (2018)

Alternatieve titel: Beste Zangers

Met: Jan Smit, Lee Towers en Trijntje Oosterhuis

Datum van release: zaterdag 1 september 2018

Eerst uitgezonden op: NPO 1 (Nederland)

Plot De Beste Zangers van Nederland

In Beste Zangers reist een groep bekende zangers en zangeressen af naar een warm land om persoonlijke liedjes voor elkaar te zingen. Iedere aflevering staat één zanger centraal. Degene die centraal staat zingt zelf niet, maar beoordeelt de anderen. Aan het einde van de aflevering kiest deze persoon de gene die hem of haar het meeste heeft weten te raken, wat aan het einde van het seizoen resulteert in een winnaar.

Afleveringen Seizoen 11 (2018)

1. 1. Lee Towers

1 september 2018 (55 minuten)

Samen met Trijntje Oosterhuis, Alain Clark, Glen Faria, Davina Michelle, Maria Fiselier, Tino Martin en gastheer Jan Smit is Lee Towers afgereisd naar Ibiza voor de opnames van het elfde seizoen. De aftrap van dit seizoen, en dan meteen met Lee Towers, zorgt voor heel veel spanning bij Beste Zangers.

2. 2. Trijntje Oosterhuis

8 september 2018 (55 minuten)

Al jarenlang staat ze hoog op de verlanglijst van Beste Zangers. En dit jaar is het zo ver. Voorafgaand aan de opnames van de tweede uitzending is de spanning onder de Beste Zangers voelbaar. Ze moeten namelijk zingen voor één van Nederlands beste zangeressen: Trijntje Oosterhuis.

3. 3. Tino Martin

15 september 2018 (55 minuten)

Het is de avond van volkszanger Tino Martin in Beste Zangers. Vandaag mag hij achterover leunen en genieten. Tino Martin heeft al heel wat indrukwekkende momenten in zijn carrière meegemaakt. Zo stond hij dit jaar met zijn eigen show in een uitverkocht Carré en in de Ziggo Dome. Maar 2018 is niet het makkelijkste jaar voor de zanger, eind april overlijdt zijn zus na een lang ziekbed. Een jaar van uitersten voor de zanger. En nu is er dan de deelname aan Beste Zangers.

4. 4. Davina Michelle

22 september 2018 (55 minuten)

De 22 jarige Davina Michelle startte haar carrière op YouTube. Iedere week upload ze daar een cover die ze op haar eigen manier heeft ingezongen. Dit doet de zangeres al een aantal jaar en met succes. Davina Michelle heeft, omdat ze voornamelijk covers uitbrengt, nog bijna geen eigen liedjes. Hierdoor kunnen de Beste Zangers uit een heel breed genre kiezen en dat gaat de aflevering hele verrassende optredens opleveren.

5. 5. Glen Faria

29 september 2018 (55 minuten)

Deze week staat Beste Zangers in het teken van rapper Glen Faria. Glen (artiestennaam Fit) maakte vroeger deel uit van de formatie ‘Flinke Namen’. Later besluit Glen naast het rappen te gaan schrijven voor andere artiesten zoals Maan, Kenny B en Ali B. Dit zorgt voor een aflevering met rap, hiphop en verrassende optredens.

6. 6. Maria Fiselier

6 oktober 2018 (55 minuten)

De opera-avond bij Beste Zangers! Maria Fiselier wordt bezongen; deze Nederlandse operadiva is werkzaam bij de Komische Oper in Berlijn. Voor de andere artiesten dus een grote uitdaging omdat het klassieke genre geen alledaagse kost voor hen is.

7. 7. Alain Clark

20 oktober 2018 (55 minuten)

Het is de beurt aan Alain Clark om bezongen te worden door de Beste Zangers. Alain Clark komt op jonge leeftijd in aanraking met muziek, zijn vader speelde in een soul-coverband. De zanger heeft hoge verwachtingen van zijn avond in Beste Zangers. Hij heeft de afgelopen weken gezien wat iedereen in zijn mars heeft en Alain kan niet wachten om verrast te worden.

8. 8. Duetten

3 november 2018 (55 minuten)

De laatste aflevering van het seizoen is de inmiddels bekende duettenaflevering. Elke zanger mag een duet naar keuze zingen met iemand van de bank. Dit resulteert in zeven prachtige duetten. Zo zingen Maria Fiselier en Alain Clark het prachtige duet 'Perfect Symphony' en treden de jongste en de oudste deelnemer samen op.

avatar van renzoroy_mm

Ah kijk. een programma om te kijken hoe mensen zoals jan smit die niet kunnen zingen lekker gratis op vakantie gaan naar warme landen om voor elkaar te blerren. Ga meteen bingen.

Eén geluk voor jou, Tomtommer: Jantje Smit presenteert en zingt zelf niet

Er zitten er wel tussen die echt kunnen zingen, dat durf ik van Trijntje Oosterhuis in ieder geval wel te beweren. En Maria Fiselier zal ook wat kunnen.

Overigens staat Jan Smit wel vermeld in plot afl. 1.

'Liefde voor Muziek', de Vlaamse versie waar ook al Nederlanders aan meegedaan hebben, ervaar ik persoonlijk als meer aangenaam om te kijken. Vermoedelijk omdat het wedstrijd-gedeelte geschrapt werd. De nadruk ligt iets meer op de onderlinge vriendschap die tussen de artiesten ontstaat en door het feit dat de interpretatie niet persé moet raken, krijgen we ook meer gewaagde of gewoon heel plezante versies. Er is geen beoordeling, enkel waardering.

Dat ken ik niet, maar enkel waardering klinkt ook niet helemaal best; alsof er geen kritiek kan zijn...?

Sowieso is het altijd lastig met bands / muzikanten. Die Metallica docu vond ik vaak tenenkrommend, die over Anvil was weer des te leuker. Ik kijk regelmatig 'This Is... Spinal Tap' en 'A mighty Wind' en die blijven leuk / worden alleen maar leuker. Zelfrelativering is er vaak niet bij met die (overbekende en overgevoelige) muzikanten... of het komt al snel geforceerd over.

Ik kijk dit soort tv niet en zal dit dus ook niet kijken, maar van deze tekst krijg ik wel braakneigingen. Weer die inteelt BN-ers die lekker op gemeenschapsgeld de wereld over mogen voor snoepreisjes om zichzelf nog meer in de aandacht te krijgen. Pleur toch eens op zeg.

Het 'probleem' is dat ze met goede kijkcijfers ook weer geld in het laatje brengen (ik weet niet of dit Beste Zangers goed bekeken wordt).

Maar ik ben er helemaal voor om 1 commercieel NPO kanaal in te richten, met heel veel reclame, waar dan meteen 1 of 2 totaal non-commerciële kanalen van bekostigd kunnen worden, of tenminste ten dele.

ZAP! schreef:

Waarom zou er persé kritiek moeten zijn? Door het feit dat het geen wedstrijd is, genieten de artiesten gewoon van elkaars versies. Het draait niet om meningen of iets dergelijks, ze hoeven elkaar ook niet te bejubelen. 't Is gewoon een ontdekkingstocht door alle interpretaties. Of het bij de andere nu in de smaak valt of niet, dat doet er in dat concept eigenlijk niet toe. Meer ongedwongen. Zo krijg je ook veel vrijere of meer verrassende versies.

Waarom zou er géén kritiek mogen zijn?

Maar als ik het seizoen dat hier op TvM staat bekijk, is het ook niets voor mij qua muziek.

Het is niet dat het niet mag, het is dat het niet van belang is. De Vlaamse versie draait daar niet om.

avatar van Toontje_mm

Toontje_mm

Het is een sympathiek programma.

Drijft op heppiedepeppie en kontjekus.

Heel veel mensen vinden het leuk.

Hoor jij daar niet bij, kijk je niet.

avatar van renzoroy_mm

Ik kijk ook niet. Maar als ik al de omschrijving lees heb ik al automatisch een hekel aan dit programma. Zoals aburefan ook al zei: Weer die inteelt BN-ers die lekker op gemeenschapsgeld de wereld over mogen voor snoepreisjes om zichzelf nog meer in de aandacht te krijgen. Te triest en omdat sommige toondove mensen er naar blijven kijken, blijven dit soort Kwalitatief Uitermate Teleurstellende (oftewel K.U.T.) programma's gemaakt worden. Zonde van het geld. Nederland kan beter eens zoveel mogelijk geld bij elkaar gooien en dan eindelijk eens iets goeds maken.... Ik weet, ik vraag iets onmogelijks, maar het moet toch ooit lukken dat Nederland een wel boeiende serie en/of film kan maken. haha

avatar van Toontje_mm

Toontje_mm

Ik kijk ook niet, heb ook weinig met het sfeertje hier neergezet.

Maar dat neemt niet weg dat ik vroeger heb geleerd bijtijds mijn mond te wassen met zeep.

En vandaag de dag op mijn hoede te zijn voor een verzuring in de maatschappij, openlijk manifesterend met name op internet waar afgunst en allerhande innerlijke conflicten veelal hoogtij vieren.