• 15.775 nieuwsartikelen
  • 178.124 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.189 acteurs
  • 199.039 gebruikers
  • 9.373.537 stemmen

Series/seizoenen toevoegen aan de site

zoeken in:

ZAP!

• 5458 berichten
  • 3623 stemmen

brawljeff schreef:

Daarnaast vind ik via deze link een plot voor de nieuwste aflevering. Ben je hiermee geholpen?

Ik weet niet precies op welke je doelt, maar t/m afl. 15 heb ik de plots hier al toegevoegd, van 16 en 17 zijn alleen de titels nog maar bekend (zo te zien op Tvdb)...

brawljeff

• 2773 berichten
  • 3308 stemmen

beek0369 maar dat was gisteren nog niet het geval toch? Dat je aflevering 16 nog niet hebt aangevuld is prima, aangezien die pas in april uitgezonden wordt. Je kunt nu wel weer toevoegingen doen neem ik aan.

ZAP!

• 5458 berichten
  • 3623 stemmen

Ik weet niet precies meer hoe het allemaal zat, maar die melding is nu weg idd.

ZAP!

• 5458 berichten
  • 3623 stemmen

Ik ga dit weekend even bezig met vertalen Dynasty (v.a. s5 en zie wel hoe ver ik kom) - dat er niet toevallig dubbel werk gedaan wordt...

stinissen (crew series)

• 23442 berichten
  • 76929 stemmen

ZAP! schreef:

Ik ga dit weekend even bezig met vertalen Dynasty (v.a. s5 en zie wel hoe ver ik kom) - dat er niet toevallig dubbel werk gedaan wordt...

Dank u dank u

ZAP!

• 5458 berichten
  • 3623 stemmen

Ik wil een serie toevoegen, maar bij het eerste veld loopt het al vast (heb alles aangevinkt + seizoensnummer vermeld en op 'versturen' geklikt). Hebben meer mensen daar last van?

ZAP!

• 5458 berichten
  • 3623 stemmen

Ik wil How It's Made toevoegen. Via de link staan een aantal zenders waarop het te zien was, met Z (Quebec, Canada) bovenaan. Via Tvdb zie ik dat Science Channel (Canada) de originele zender was. Die staat volgens mij echter niet in de zenderlijst. Z ook niet trouwens. Maar het is even de vraag welke zender het nu is en of die dan ook toegevoegd moet worden aan de lijst.

Zou een crewlid daar even naar willen kijken? Geen haast / bvd.

ZAP!

• 5458 berichten
  • 3623 stemmen

Heb 'm ingestuurd met zender Disc.Chan.Canada + uitleg, dan hoor ik het wel!

brawljeff

• 2773 berichten
  • 3308 stemmen

Sorry beek0369, we waren te laat. Ik heb beide zenders toegevoegd aan de database en jouw toevoeging alvast aan de juiste gekoppeld. Komt goed

ZAP!

• 5458 berichten
  • 3623 stemmen

ZAP!

• 5458 berichten
  • 3623 stemmen

Ik wil ook es beginnen Miss Marple toe te voegen. Op Tvdb is het een serie, maar op Imdb staan ze als losse films. Ik neem aan dat ik gewoon de Imdb code van de 1e afl. kan gebruiken, of werkt dat anders?

hilversum3_mm

• 224 berichten
  • 23 stemmen

ZAP! schreef:

Ik wil ook es beginnen Miss Marple toe te voegen. Op Tvdb is het een serie, maar op Imdb staan ze als losse films. Ik neem aan dat ik gewoon de Imdb code van de 1e afl. kan gebruiken, of werkt dat anders?

Leuk, deze keek ik altijd samen met mn grootouders als ze deden oppassen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Vanaf nu zie je bij de plotsuggesties (bij toevoegen) ook een automatische vertaling (van Bing) en een linkje naar Google Translate.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je die automatische vertalingen vervolgens instuurt maar het is misschien handig ter inspiratie. Vind het zelf soms makkelijker om zo'n automatische Nederlandse tekst te corrigeren, dan een Engelste tekst te vertalen

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Omdat ik het toch wel erg jammer vind dat we nog steeds niet helemaal bij zijn wat betreft recente / lopende series, heb ik bovenstaande een stapje verder proberen te brengen, om het zo nog wat makkelijker te maken om deze series toe te voegen:

Als test staan er bovenaan de lijst met afgekeurde toevoegingen nu enkele toevoegingen die helemaal automatisch gedaan zijn. De plotomschrijvingen zijn via Google Translate gegaan wat volgens mij meestal best goed gaat. In ieder geval (in mijn steekproefjes) goed genoeg dat het alleen maar hier en daar gecorrigeerd hoeft te worden, en niet helemaal herschreven te worden. Volgens mij moet je zo'n seizoen hiermee in 5 a 10 minuten kunnen toevoegen.

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden, en of het iemand aanspoort om deze toevoegingen op te pakken. Zo ja, dan kan ik dit voor meer seizoenen gaan doen.

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

ik zie disjointed seizoen 2 op die lijst staan, maar die bestaat niet en gaat ook nooit komen. Die kan je gewoon verwijderen.

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

De automatisch ingevulde vertaling is naar mijn gevoel niet echt een geslaagde toevoeging, Jordy. Die Google vertalingen zijn doorgaans bijzonder matig en slaan soms zelfs helemaal nergens op. Daardoor moet je nu alsnog de Engelse versies gaan opzoeken om te zien wat er eigenlijk daadwerkelijk moet staan. En dat duurt, zo merk ik hier meteen, véél langer dan voorheen. Ik zou het zéker niet voor meer seizoenen doen. Op deze manier had ik er al snel geen zin meer in. In een bewonderingswaardige poging om het te vereenvoudigen, werd het net omslachtiger, vrees ik. My two cents.

Gewoon de Engelse versie en vertaalsuggestie zoals voorheen, lijken mij het beste.

Two thumbs up voor het idee achter het initiatief, dat wel natuurlijk.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Okee bedankt voor de feedback bij welke serie merkte je dat, dat de vertalingen (erg) slecht waren? Ik zie dat je aan Robot Chicken hebt gewerkt, maar dat was niet een van de seizoen van deze test

https://www.tvmeter.nl/season/rejections

Librarians, The - Seizoen 4 (2017-2018)

Magicians, The - Seizoen 3 (2018)

12 Monkeys - Seizoen 4 (2018)

Into the Badlands - Seizoen 3 (2018)

iZombie - Seizoen 4 (2018)

Expanse, The - Seizoen 3 (2018)

Agents of S.H.I.E.L.D. - Seizoen 5 (2017-2018)

Bij bv The Expanse en 12 monkeys vond ik ze verrassend goed. Niet goed genoeg natuurlijk, maar wel iets dat snel te corrigeren is.

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Ik heb vannacht enkele random titels aangeklikt en de vertalingen bekeken. Welke precies, weet ik niet meer. Het waren echter series waar ik niets mee heb. Ik heb toen snel 'Robot Chicken' gekozen om mij toch maar nuttig te maken.

Maar dat is ook tijdens vorige effectieve toevoegingen (of pogingen) al duidelijk geworden; Vertalingen zijn in die mate 'slecht' of onbegrijpelijk dat je alsnog het Engels moet gaan bekijken / zoeken om te zien wat het moet worden. Duurt naar mijn gevoel langer. Ook als je snel zou kunnen corrigeren, want de essentie klopt door de vertaling niet altijd. En dan moet je alsnog gaan kijken.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Okee maar heb je een voorbeeld? Ben benieuwd of ik het met je eens ben

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik heb de toevoegingensuggesties even verplaatst naar een apart kopje

https://www.tvmeter.nl/season/suggestions

+ een verwijzing naar deze pagina op de toevoegingenpagina

je ziet hier nu ook de originele onvertaalde plotomschrijving

brawljeff

• 2773 berichten
  • 3308 stemmen

Helemaal top dit!

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Prima zo. Veel beter.

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

Ik heb ook net op deze manier een seizoen toegevoegd en dat ging al een stuk beter!

Ik miste wel het gebruikelijke commentaarveld helemaal onderaan om aan te geven wat er veranderd is en/of wat de bronnen waren. In mijn geval moest ik bijv. de zender wijzigen (stond op Netflix en moest Showtime zijn) en de titels van de afleveringen klopten niet (in dit geval hadden de afleveringen geen titels en dat moest dus nog aangevinkt worden).

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Aha ja inderdaad

Als je iets wil melden moet je dat maar even bovenaan de eerste plotomschrijving doen oid. Misschien kijk ik daar later nog even naar mocht dit vaak gebruikt van worden.

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

Ik heb nu bij het toevoegen van een seizoen na de laatste aflevering nog een extra aflevering aangemaakt met daarin als plot het commentaar en de bronnen en die aflevering de titel BRONNEN meegegeven. Ik denk/hoop dat dit voor de crew makkelijker is omdat het op dezelfde plaats staat als het commentaarveld bij normale toevoegingen en makkelijk weg te halen is na het nakijken van de toevoeging.

tommykonijn

• 5139 berichten
  • 2356 stemmen

Chiel! Prima keuze. Het viel me inderdaad vrijwel meteen op

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Dan volg ik dat voorbeeld, goede optie.

ZAP!

• 5458 berichten
  • 3623 stemmen

Ik wil Pickle and Peanut (TV Series 2015–2018) - IMDb toevoegen. Echter geeft wiki aan dat elke aflevering uit 2 delen (a+b) bestaat. Mag ik die zo ook insturen? Dan wordt de titel van afl. 1 bv. "Greg + Gramma Jail" en de lengte 22 minuten.

brawljeff

• 2773 berichten
  • 3308 stemmen

beek0369 graag zelfs! Dubbele afleveringen die altijd aan elkaar worden uitgezonden (dus niet zoals de dubbele pilotaflevering van Lost) mogen op deze manier toegevoegd worden. Dit is bij cartoons vaak het geval. Kijk even bij dit seizoen om te zien hoe je de afleveringtitels en de plotomschrijvingen (met een / tussenin) moet invoeren: The Powerpuff Girls - Seizoen 6

Succes en alvast bedankt!

ZAP!

• 5458 berichten
  • 3623 stemmen

Pickle and Peanut ben ik tussendoor mee bezig.

Tom and Jerry (TV Series 1940– ) - IMDb . Kan die ook toegevoegd worden? Hier een lijst van episodes (er worden geen seizoenen aangegeven...): klik.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.