De Site / Algemeen / Series/seizoenen toevoegen aan de site

avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)
jarno1975 schreef:
In verband met de aankomende samenvoeging van tv-meter en moviemeter is besloten om vanaf heden geen miniseries meer toe te laten op moviemeter en deze op tv-meter te plaatsen. Dit geldt dus voor nieuwe toevoegingen.

Ik krijg zojuist via Kappeuter te horen dat dit niet correct was gecommuniceerd.
Onderstaand het bericht zoals het voorlopig is:

Als een titel al op TvM staat voegt MM 'm in principe niet ook nog toe.
Somme gebruikers stuurde eind vorig jaar miniseries in die al op op TvM stonden.
Toen hebben we gezegd, laat dat dan na, want dan moeten we het tzt allemaal weer samenvoegen.
Dus gewoon als check op moment van toevoegen.
Als een miniserie niet op TvM staat dan is het geen bezwaar.
Tzt zullen we wel het een en ander moeten verplaatsen, om geen doublures meer te hebben.
Hopelijk is dat over niet al te lange tijd.

avatar van JorisTVmeter
jarno1975

Dus zolang de (mini)serie niet op TVM staat, mag die toegevoegd worden op MM? Kan ik mee leven. echter...

- Geldt dat andersom ook, of niet? Want, ik val in herhaling, de reeksen die we toevoegen op TVM bevat heel wat meer info dan op MM, zoals afleveringen en datums daarvan.
- Ook vermelden wij op TVM de creators, of (executive) producers en op MM de regisseurs. Dat is heel andere info uiteraard.
- En, ja sorry ik ga het nog eens vragen , reeksen van 2 afleveringen mogen hier nog niet, maar op MM mag ik dat bvb wel. (nog niet gedaan btw)

Ik denk dat er toch nog wat denkwerk is alvorens alles wordt samengevoegd, of hebben de eigenaars van de site daar al een plan van aanpak en afspraken voor?

avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)
JorisTVmeter

Klopt.

Wat mij betreft is dat in principe geen probleem maar straks zal een van de twee verwijderd worden. Dusja wellicht is het onnodig werk.

Ik heb geen idee hoe dat er straks uit gaat zien. Het klopt dat hier op TVM meer info van een miniserie staat.

Kan je die dan niet beter op MM toevoegen?

Dat verwacht ik ook. Je zit ook nog met de toevoegcredits. Als een miniserie door X toegevoegd is op MM en door Y op TVM, bij wie blijven die credits dan straks staan?
Ik weet helaas verder ook niets. Paar maanden geleden hebben ze gezegd dat er in januari een testversie online zou komen, maar verder heb ik daar ook niets meer over vernomen. Schijnbaar loopt het wel uit met de planning begreep ik.

avatar van JorisTVmeter
Bedankt voor de feedback jarno1975, zeer duidelijk.

Moesten ze mijn mening vragen, wat niet gaat gebeuren maar ik geef ze toch , zou ik ik het als volgt doen.

Daar MM oorspronkelijk ging over films (MOVIEmeter dus) en TVM over series (nee, eigenlijk Tv-programma's om correct te zijn) zou ik op de nieuwe site een combinatie online zetten van alle films van MM en alle series van TVM.

Alle toegevoegde miniseries op MM zou ik in een aparte lijst zetten, op een aparte pagina. Als een soort van afgekeurde inzendingen zoals het nu al bestaat. Dat lijkt me eenvoudig te doen, daar je bij de toevoeging op MM een vinkje hebt 'dit is een miniserie', Dus die filter is aanwezig. dubbele series met IMDB-code, kan je ook snel wissen (die van op MM wel te verstaan, daar die minder info hebben), want dat is een unieke waarde. Dubbels filteren op titel is in principe ook mogelijk, daar de toevoegregels hetzelfde zijn.

Dan rest er dus enkel nog de miniseries die op MM stonden en nog niet op TVM. Daar kan een user dan een soort van correctie indienen. Bvb onder de vorm van 'vervolledig deze miniserie als volwaardige serie'. De user moet dan bvb enkel nog de afleveringen, datums en zender aanvullen, daar het plot, cast en poster (still) reeds was ingevuld op MM. Doet deze user dat, dan krijgt hij de credits op zijn naam.

Oke, nu ga je zeggen dat is niet eerlijk voor de toevoeger die de miniserie had toegevoegd op MM? Ook dat valt op te lossen. Geef deze user het voorrecht om de MMserie om te zetten naar volwaardige serie, doet hij dat niet na bvb 1 maand, dan kunnen andere users dit doen. Hij verliest dan wel zijn toevoegcredentials. Maar eigenlijk is dat nu ook zo als je je afgekeurd werk niet (tijdig) corrigeert en er is bvb maar 1 dingetje dat je moet aanpassen, dan kunnen andere users ook met jouw voorbereidend werk gaan lopen. Maarja, zo geraakt de site wel volledig, en terug uniek.

Het is maar een idee natuurlijk, indien ze het lezen kan het alleen maar een tip zijn.