De Site / Algemeen / Series/seizoenen toevoegen aan de site

avatar van Jordy
Op verzoek zijn er in het toevoeg/correctieformulier een aantal opties bijgekomen

- naast de datum/tijd van aflevering 1 staat een linkje, waarmee je de ingevoerde waarden naar alle andere afleveringen kopieert
- onderaan het formulier staat opties om snel alle "geen titel" of "geen tijd" vinkjes te zetten
- bij de "aflevering toevoegen" knop staat een invoerveld waarmee je kunt aangeven hoeveel afleveringen je wilt toevoegen

jakkepoes
Bedankt. Zag het net in mijn beeldscherm verschijnen. Een enorme aanwinst ivm lange series (soaps).

Heino (moderator)
Bedankt Jordy, erg fijne verbeteringen!

jakkepoes
Heeft er al iemand gebruik gemaakt van de nieuwe optie? Bij mij lukt het (nog) niet maar dat kan ook aan mij liggen hoor. Ik ben niet zo'n enorme techneut.

Heino (moderator)
jakkepoes Bij mij werken de nieuwe opties prima. Misschien is het afhankelijk van de browser die je gebruikt (ik gebruik Edge)?

@ Jordy:
Wat ik wel nog mis (stond volgens mij ook op de ideeënlijst) is de optie om de speelduur van alle afleveringen in 1 keer in te vullen (zelfde idee als de nieuwe optie van het kopiëren van de uitzenddatum naar alle andere afleveringen). Mocht dit nog een keer mogelijk zijn, zou dat erg gewaardeerd worden

Zal het eens proberen met Edge. Ik werk met Opera en Firefox

Heino schreef:
daar zal ik binnenkort nog even naar kijken

@ Jordy:

Met Edge werkt het inderdaad. Alleen met Opera en Firefox niet.
Ter kennisgeving aan Jordy

avatar van Jordy
in Firefox werk het bij mij wel, dus weet even niet wat dat kan zijn

jakkepoes
Het is niet erg. Als het nodig is gebruik ik Edge.

jakkepoes
@ Jordy Is het misschien wel mogelijk om net als bij Musicmeter een spellingscontrole aan te zetten in verband met afleveringstitels. Bij Nederlandse series met name staat alles met kleine letters. Ik ben bezig met de Nederlandse serie Het Huis Anubis. Deze serie telt 114 afleveringen met allemaal kleine letters. Dit zou met de spellingcontrole makkelijk te verhelpen zijn. Bedankt in ieder geval voor de andere verbeteringen.

avatar van The Oceanic Six
Geen idee of de crew het intern nog bespreekt, maar misschien dat er wat discussie kan komen over Japanse (of andere niet-Engelse titels van afleveringen) titels bij bijvoorbeeld anime. Nou zit ik recent Dragon Ball Super toe te voegen en volgens de regels moet ik dan de Japanse titels invoeren. Maar wie doe je hier nou een plezier mee? Die 3 bezoekers van de site die Japans kunnen of alle andere bezoekers die de Engelse versie van de titel kan en wil lezen? Daarnaast is het om toe te voegen ook een stuk lastiger, want de crew wil dat we bijna alle Japanse woorden behalve de lidwoorden een hoofdletter geven, vraag me overigens niet waarom. En vooraf staan er al Engelse namen voorgeprogrammeerd...

Zelf wil ik ook de andere ontbrekende Dragon Ball franchises toevoegen, maar misschien handig om dan te weten wat er moet gaan gebeuren met bovenstaande.

jakkepoes schreef:

Ik zet het op de ideeenlijst. Wellicht later.

Welk crewlid helpt me even uit de brand?

Harco
The Wire: The Chronicles (TV Series 2007– ) - IMDb

Mag dit er op? Vergelijkbaar met The Walking Dead: Webisodes en Fear of the Walking Dead: Flight 462, alleen minder "episodes."

Heino (moderator)
Harco en ZAP!: We zijn dit onderling nog aan het overleggen. Op het moment duurt het even iets langer allemaal vanwege andere verplichtingen die we hebben. Zodra er iets besloten is zullen we jullie dit laten weten.

Top, geen haast.

jakkepoes
Mocht iemand oude series zoeken van de BBC dan kan je deze link gebruiken om te zien of het BBC1 of 2 is mocht het er niet bij staan.
BBC Two England - 22 September 1975 - BBC Genome - genome.ch.bbc.co.uk

Heino (moderator)

ZAP! Dit was door omstandigheden helaas even blijven liggen, maar hij mag worden toegevoegd.

Fijn, dank!

Jordy schreef:
Mensen die wel eens een toevoeging hebben gedaan zien vanaf nu een link naar een lijst met incomplete toevoegingen in hun menu staan. Hier kun je zien van welke lopende seizoenen, die jij hebt toegevoegd, nog afleveringen ontbreken.

Waarschijnlijk staan hier nu nog onterecht series in, die al compleet zijn. Een correctie bij die seizoenen is welkom. Je kunt dan het "dit seizoen is compleet" vinkje zetten.

Op deze manier kunnen we, ook met de versoepelde regels, er met z'n allen voor zorgen dat de series up-to-date blijven. Bedankt alvast!

Een tijdje geleden heeft Jordy bovenstaande post geplaatst, maar we zien dat nog niet iedereen van deze functie gebruikmaakt. Mocht je dus in je lijst met "Incomplete seizoenen" nog seizoenen zien staan die wel compleet zijn, kun je die middels een correctie compleet maken (vinkje zetten en insturen). Deze seizoenen verdwijnen dan uit je lijst.

Mag Een schitterend ongeluk (TV Mini-Series 1993– ) - IMDb toegevoegd worden? Hier wat meer info: Oliver Sacks - Een schitterend ongeluk - VPRO . Er wordt veelal van een documentaire gesproken, maar het is wel degelijk in zes afl. uitgezonden (zie Imdb, en heb het zelf indertijd ook gezien).

avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)
ZAP! Ik zie geen reden waarom niet. Zowel imdb als je link van de VPRO spreken van een serie van 6 afleveringen. Ook documentaires van minimaal 3 afleveringen zijn toegestaan.

Ik vergat aan te geven dat er veel interview materiaal in zit, is dat nog een probleem?

avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)
Nee, dat vormt geen belemmering.

Red Rum
Is het mogelijk om het genre biografie toe te voegen. Er zijn tegenwoordig veel biografieën in omloop.

Heino (moderator)
Red Rum We zullen met de crew even overleggen of we dit genre kunnen toevoegen.

In principe denk ik overigens dat je de meeste biografieën alvast onder een ander genre aan TvMeter zou kunnen toevoegen (bijv. documentaire, drama of komedie, afhankelijk van de aard van de serie). Mocht het genre biografie dan alsnog worden toegevoegd aan de site kun je dit middels een correctie later nog aanpassen.

Red Rum schreef:

We hebben overlegd en besloten dat we op dit moment geen nieuwe genres gaan toevoegen, aangezien we denken dat de huidige genres voldoende moeten zijn om series toe te voegen aan de site.
Mocht je toch van mening zijn dat een bepaalde serie niet toe te voegen is onder de huidige genres, laat het ons dan even weten en dan kunnen we dit besluit eventueel heroverwegen.