De Site / Algemeen / Series/seizoenen toevoegen aan de site

avatar van renzoroy
ZAP! schreef:
Begint met 4 afl. in oktober en springt dan ineens naar september... etc.. Idd staan ze overal zo, maar dat maakt het nog niet chronologisch.

nee, ze zijn helaas niet op volgorde uitgezonden, maar wel op chronologische volgorde uitgebracht op dvd door Shout! Factory (en op die volgorde staan ze overal).

Op chronologische volgorde uitgebracht op dvd.......?

Maar juist de volgorde van uitzending moet ik aanhouden...

avatar van Jordy
Ik ben bezig om inzichtelijk te maken welke lopende / incomplete seizoenen er nog zijn, zodat we met z'n allen kunnen zorgen dat het up-to-date blijft (daarover later meer)

als voorbereiding hierop moet je vanaf nu bij het doen van een toevoeging aangeven of het een complete toevoeging betreft, of dat het een lopend seizoen is waar je later nog afleveringen aan toe gaat voegen

Ook is er bij het corrigeren een veld bijgekomen, een "dit seizoen is compleet" vinkje, rechtsboven. Hiermee kun je aangeven wanneer je het seizoen compleet hebt gemaakt.

avatar van Jordy
Mensen die wel eens een toevoeging hebben gedaan zien vanaf nu een link naar een lijst met incomplete toevoegingen in hun menu staan. Hier kun je zien van welke lopende seizoenen, die jij hebt toegevoegd, nog afleveringen ontbreken.

Waarschijnlijk staan hier nu nog onterecht series in, die al compleet zijn. Een correctie bij die seizoenen is welkom. Je kunt dan het "dit seizoen is compleet" vinkje zetten.

Op deze manier kunnen we, ook met de versoepelde regels, er met z'n allen voor zorgen dat de series up-to-date blijven. Bedankt alvast!

avatar van JorisTVmeter
Lijkt me inderdaad een goede oplossing.
Ik heb wel een hele lijst staan (vele onterecht, maar is niet erg), de crew gaat weten wat doen .
Is er een beperking op het aantal correcties om in te dienen?

avatar van Jordy
ik zou niet alles tegelijk doen

avatar van Jordy
Het scriptje dat bij toevoegen probeert zoveel mogelijk informatie alvast op te halen, heb ik onder handen genomen. Als er iets fout gaat, hoor ik graag imdb code + seizoensnummer.

Als er een keer geen informatie wordt gevonden betekent wat mij betreft overigens niet dat er iets fout gaat want er is helaas niet altijd iets te vinden.

avatar van Esteban
Interflix werkt nu alvast, ik kan er mee aan de slag.

Brand Spanking New! Doug (TV Series 1996–1999) - IMDb

Bij seizoen 2 & 3 haalt TVM geen info op. Iets aan te doen, of?

avatar van Jordy
er wordt vaak iets gevonden, maar niet altijd

naarmate er steeds minder bekende series toegevoegd gaan worden, zal er steeds minder vaak data vooringevuld kunnen worden

avatar van Esteban
Okidoki. Ik dacht dat er gewoon iets fout liep, omdat het bij het eerste seizoen wel probleemloos ging, vandaar de vraag.

avatar van The Oceanic Six
Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

Vraagje over toevoegen, aangezien ik dit niet vaak doe.

Ik wil Dragon Ball Super toevoegen. Dat is volgens IMDb 1 seizoen van 131 afleveringen.

Wat moet ik nou doen volgens de nieuwe regels? Moet ik 131 titels invoeren of kan ik de 14 afleveringen die tvmeter standaard aan mij toont invoeren en is dat voldoende? Want ik zie het niet zo zitten om liefst 131 afleveringen met een titel toe te voegen eigenlijk...

Hoe kan ik dit gemakkelijk en volgens de regels oppakken?

Dragon Ball Super: Doragon bôru cho - Season 1 - IMDb

H. T. 2.0
Met tussentijds opslaan ben je binnen 1 week klaar. Wat is nou 1 week op een mensenleven. Succes

avatar van Miszmi
The Oceanic Six, normaliter zou je inderdaad die 131 afleveringen in één seizoen moeten toevoegen. In dit specifieke geval denk ik echter dat we van IMDb af moeten wijken. Zij hebben de gehele serie in één seizoen gestopt, terwijl andere bronnen van meerdere seizoenen spreken. Deze bronnen lijken accurater en ik stel dan ook voor dat je IMDb in dezen laat voor wat het is. Wikipedia spreekt van drie seizoenen, waarbij in elk seizoen twee saga's zijn opgedeeld. Echter spreken andere bronnen (oa TVDB en Epguides) van zes seizoenen. Ik stel dan ook voor je dat je de zes seizoenen aanhoudt en de saga dus ziet als een losstaand seizoen.

avatar van The Oceanic Six
Miszmi schreef:

Zo zie ik het ook ja.

List of Dragon Ball Super episodes - Wikipedia - en.wikipedia.org

Hier spreekt men over 3 seizoenen met 5 acts. Het lijkt me inderdaad dan beter om gewoon 5 seizoenen aan te maken.

Is dit akkoord? Dan wil ik binnenkort de boel wel aanmaken. Maar met de nieuwe regels erbij, moet ik dan bij iedere aflevering nog een datum e.d. noemen maar mag de inhoud dus eruit gelaten worden?

Het zelfde heb ik met de datums bij Tatort , ik pak dan wel de echte uitzend datum bv op TVDB.

avatar van Miszmi
The Oceanic Six, vijf seizoenen inderdaad. Ik weet niet hoe ik bij mijn voorgaande post op zes seizoenen ben gekomen . Het is dus akkoord om er in dit geval vijf seizoenen van te maken, omdat er meerdere bronnen zijn die aantonen dat dat het geval is. Het toevoegen gaat inderdaad verder nog steeds hetzelfde. Alle (Japanse) titels dienen toegevoegd te worden evenals de tijdsduur en uitzenddata van de officiële zender. De plots mogen inderdaad weggelaten worden (maar blijven altijd zeer wenselijk ).

stinissen, Tatort is inderdaad ook een voorbeeld om van IMBd af te wijken. TVDB als bron aanhouden is daarin een goed alternatief. De informatie over de afleveringen lijkt ook overeen te komen met Wikipedia (TVDB is completer). Het is altijd wel goed om goed te onderbouwen waarom je van Wikipedia afwijkt. Dit scheelt ons bij het nakijken veel zoekwerk of zelfs een afwijzing van je toevoeging.

jakkepoes
Kan er een knop of iets dergelijks komen "alle vinkjes uit zetten". Er zijn soapseries van meer dan 200 afleveringen waarbij het een enorm gedoe is om de vinkjes één voor één uit te zetten.
De behoefte om die toe te voegen is nu wat minder.

avatar van Heino
Heino (moderator)
jakkepoes schreef:
De behoefte om die toe te voegen is nu wat minder.

Heel goed idee! Als in 1 keer alle vinkjes voor "uitzendtijd aflevering niet bekend/nvt" of "aflevering heeft geen titel" aangevinkt kunnen worden zou dat een hoop tijd schelen.

Wat ik ook erg handig zou vinden is een knop om de speelduur bij alle afleveringen tegelijkertijd in te vullen dan wel te veranderen. Vaak staat er bij het automatisch ophalen geen speelduur of bijv. 60 minuten, terwijl het 45 minuten (zonder reclames) moet zijn.

En als we dan toch bezig zijn: soms kan er geen informatie worden opgehaald van een serie en staan er standaard 3 lege afleveringen om zelf in te vullen. Je kunt dan handmatig steeds een nieuwe, lege aflevering toevoegen totdat je het gewenste aantal hebt. Het zou handig zijn om in zo'n geval vooraf het aantal afleveringen op te geven zodat die automatisch allemaal aangevuld worden.

Ik heb geen idee of het allemaal wenselijk en/of technisch allemaal haalbaar is, maar misschien dat Jordy er eens naar wil kijken?

jakkepoes
Helemaal mee eens Heino.?

avatar van Jordy
ik zal daar binnenkort even naar kijken

jakkepoes
Bij De Site > Algemeen > [mededeling] plotomschrijvingen per aflevering niet meer verplicht:

Kunnen we niet wat meer toevoegingen in de wachtkamer toestaan. Ik dacht aan 25. Dan maken we stappen. Als ik een vrije dag heb zit om 9 uur de buffer al vol.

avatar van brawljeff
jakkepoes nee sorry, dat gaan we niet doen. Sinds de versoepeling van de regels worden toevoegingen veel slordiger ingediend dan voorheen, omdat de tijd niet meer genomen wordt. Bovendien moeten wij het als crew ook nog bij kunnen houden Volgens mij gaat het nu al ontzettend snel, we manen overuren met zijn allen! (Crew en toevoegers)

brawljeff schreef:

Snap ik wel maar dat slordige dat herken ik bij mezelf gelukkig niet. Sinds die regel van toepassing is heb je minder zorg voor de plotjes per aflevering en let ik nog meervop de details. Ik corrigeer wel meer van anderen inderdaad.

jakkepoes
Voor de geïnteresseerden een mooie site om te speuren jaar series,
Welkom op NLfilmdoek.nl | alles over Nederlandse films en tv-series | Neerlands Filmdoek

jakkepoes
In de afgekeurde series heb ik bewust er één laten staan. Het is een soapserie met 230 afleveringen. Ik heb het al eens benoemd maar kan er een optie komen om alle vinkjes uit te zetten bij de afleveringen. Als je 230 keer vinkje uitzetten moet aanklikken is dat een behoorlijk tijdrovend gedoe.

jakkepoes schreef:

Misschien kan Jordy hier wat mee....?