- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Series/seizoenen toevoegen aan de site
Series/seizoenen toevoegen aan de site
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3308 stemmen
beek0369 bij de Wikipedia variant moet je bij het eerste seizoen 114 afleveringen toevoegen, dus dat lijkt ons niet ideaal. Zou je dan de TVDb versie willen aanhouden? Zij hebben, net als een aantal andere bronnen, de seizoen opgedeeld per decennium.
Dit is dan het eerste seizoen van de drie: Tom and Jerry - 1940 @ TheTVDB
Succes!
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Eigenlijk is Tom & Jerry nooit of te nimmer in seizoenen verschenen. Dat is haast altijd het geval met die korte cartoons binnen dat genre. Maar ik begrijp de keuze wel om het op voorgestelde wijze te doen.
Lijkt mij ook een goede oplossing.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
We hadden al een overzicht van ontbrekende Netflix series
https://www.tvmeter.nl/netflix/missing
deze is er nu ook voor Amazon Prime
https://www.tvmeter.nl/amazon/missing
voor beide pagina's geldt dat je (meestal) op een toevoegingenpagina uitkomt met vooringevulde Nederlandstalige plotomschrijvingen, waardoor het toevoegen een klein klusje zou moeten zijn
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Vraagje naar de moderators toe betreffende toevoegingen waarvan de aflevering nog aangevuld moeten worden.
Ik neem als voorbeeld de serie "Kidding". De serie werd reeds toegevoegd toen titel en inhoud per episode nog niet beschikbaar waren. Momenteel zijn de titels beschikbaar voor 4 episodes (van 10) en de synopsis van de eerste aflevering.
Wacht ik tot alles beschikbaar is om de boel te vervolledigen? Of doe ik het in verschillende keren tussendoor, al naar gelang info vrijkomt?
Dat laatste lijkt mij namelijk een tijdrovende en minder handige manier voor degene die de boel moet nakijken. Vandaar toch even de vraag.
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3308 stemmen
We vragen iedereen wel om dit goed bij te houden. Dit met de voornaamste reden om onze tv gids up-to-date te houden. Anders verschijnt de serie niet in het overzicht. Bovendien zit er een techniek in de website waardoor je geen nieuwe toevoegingen kunt doen als er nog eigen series aangevuld moeten worden.
Wat ik zelf altijd doe is dat ik op 1 moment in de week mijn series met ontbrekende info naloop. Meestal is het een kwestie van de suggestie vertalen. Vaak kan ik ook gelijk 3 weken vooruit werken bij een serie. Het is in mijn ogen niet meer werk dan wanneer je alles in 1 keer doet.
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Ok. Dan doe ik het ook tussendoor al waar mogelijk. Bijhouden doe ik sowieso en de uitzenddatum staat bij mij altijd ingevuld met zicht op de TVgids. Goody.
Dat van die techniek verwonderde mij nu wel. Ik heb namelijk gewoon toevoegingen gedaan terwijl er goedgekeurde series met ontbrekende info (wegens nog niet beschikbaar) waren die door mij aangemaakt werden.
ZAP!
-
- 5458 berichten
- 3623 stemmen
Ik wil eigenlijk s3 van The Critic nog wel toevoegen, maar kan de juiste uitzenddata niet vinden.
Iemand een idee waar ik die vinden kan?
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3308 stemmen
beek0369 met The Critic - Season 3 - IMDb en List of The Critic episodes - Wikipedia - en.wikipedia.org heb je in ieder geval al 8 van de 10 uitzenddata. Nu aflevering 3 en 5 nog. Ik denk overigens dat je het beste de datum van de eerste aflevering van Wikipedia kan aanhouden, IMDb lijkt mij daar niet kloppend.
Edit
Aflevering 3: The Critic: Season 3 Episode 3 - Pokemon 2000, The Patriot - cartoonhd.press
Aflevering 5: The Critic: Season 3 Episode 5 - Out of Africa, Silence Of The Lambs, On the Waterfront - cartoonhd.press
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Ah, brawljeff was me net voor.
Well solved.
ZAP!
-
- 5458 berichten
- 3623 stemmen
Super! Bedankt!
(ga er morgen mee aan de slag)
jakkepoes_mm
-
- 467 berichten
- 0 stemmen
Ik ben bezig met de serie Wiseguy. Goede maffiaserie uit de 80s
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
hier zou eigenlijk een "algemene" plotomschrijving moeten staan zoals bv. ook bij fargo gedaan is, aangezien elk seizoen een ander plot heeft
Is dit niet het grote manco van de huidige wijze van series toevoegen op deze site? Je pakt de beschrijving van seizoen 1, maar als er daarna nog tig seizoenen volgen dan is elke keer de standaardomschrijving hetgeen wat je leest. Dat is wel echt een misser. Wel alle afleveringen Nederlands vertaald maar slechts 1 beschrijving van een serie, waar het juist een dikke meerwaarde is om per seizoen dat te hebben.
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3308 stemmen
aburefan maar maakt dat het toevoegen van seizoenen niet juist nog meer werk? Als je ook nog bij ieder seizoen een omschrijving toe moet voegen.
Daarnaast is het lastig met spoilers. Stel je bent nog niet begonnen aan Game of Thrones, maar wil wel vast de reacties of het stemgemiddelde bekijken, dan lees je wel gelijk waar het over gaat, wat je niet wil. Daarnaast denk ik niet dat je het tweede seizoen Game of Thrones in een omschrijving kan formuleren.
Bij anthologyseries snap ik je gedachte, maar zie ik het nog niet zo zitten om dat te verplichten. Bij reguliere series (Game of Thrones, Breaking Bad) zie ik de meerwaarde niet. Dan kun je ook gewoon de eerste aflevering van het seizoen aanklikken.
Hoe zie jij get concreet voor je?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
aburefan maar maakt dat het toevoegen van seizoenen niet juist nog meer werk? Als je ook nog bij ieder seizoen een omschrijving toe moet voegen.
Daarnaast is het lastig met spoilers. Stel je bent nog niet begonnen aan Game of Thrones, maar wil wel vast de reacties of het stemgemiddelde bekijken, dan lees je wel gelijk waar het over gaat, wat je niet wil. Daarnaast denk ik niet dat je het tweede seizoen Game of Thrones in een omschrijving kan formuleren.
Bij anthologyseries snap ik je gedachte, maar zie ik het nog niet zo zitten om dat te verplichten. Bij reguliere series (Game of Thrones, Breaking Bad) zie ik de meerwaarde niet. Dan kun je ook gewoon de eerste aflevering van het seizoen aanklikken.
Hoe zie jij get concreet voor je?
Je kan ook achteraf een seizoen een beschrijving geven toch? Neem je eerst de algemene plotbeschrijving van de serie en als het seizoen klaar is kies je de echte versie. Of je kiest het plot dat de makers geven, dat is alleen vaak gebaseerd op de eerste twee of drie afleveringen.
En je kiest er toch zelf voor wat je wil lezen? Als ik GoT volg en ik heb het nieuwste seizoen niet gezien nog, dan klik ik er niet op. Of scrol direct omlaag.
Ik vind het nu gewoon wat armoedig ogen, dat bij seizoen 1 van een serie hetzelfde staat als bij seizoen 10, terwijl het hele andere verhalen zijn.
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
nee man, bij anthology series zoals The Sinner, AHS en ACS kan je idd per seizoen een verschillende plotomschrijving plaatsen. Maar bij niet anthology series zou ik dat niet doen.
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Tenzij het om series gaat als door renzoroy aangegeven, zou ik het ook niet doen en de huidige wijze aanhouden.
ZAP!
-
- 5458 berichten
- 3623 stemmen
Even voor de zekerheid: een miniserie met 3 afl. is wel toevoegbaar tegenwoordig?
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
Ja hoor ZAP!, dat is al een tijd toegestaan. Dus voeg naar hartenlust toe 
ZAP!
-
- 5458 berichten
- 3623 stemmen
Ik ben bezig C.O.P.S. (TV Series 1988–1989) - IMDb toe te voegen. De ep.lijst is echter niet chronologisch, zie Tvdb en Wiki. Wel lijken die beide lijsten identiek te zijn, alsook op Imdb. Kan ik die volgorde aanhouden, of moet ik gaan puzzelen?
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
De volgorde van uitzenden moet inderdaad worden aangehouden.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
Ik ben bezig C.O.P.S. (TV Series 1988–1989) - IMDb toe te voegen.
Nice, nostalgie
Als je nog eens een ep wil zien 
Hier zijn ze alle 65
ZAP!
-
- 5458 berichten
- 3623 stemmen
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
de volgorde: https://www.mijnserie.nl/c.o.p.s./afleveringen/#seizoen-1 puzzel opgelost

ZAP!
-
- 5458 berichten
- 3623 stemmen
Ben al klaar. Maar op die site staan ze ook niet op volgorde...
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
Ben al klaar. Maar op die site staan ze ook niet op volgorde...
jewel hoor en zo staan ze ook op TVDB
ZAP!
-
- 5458 berichten
- 3623 stemmen
Begint met 4 afl. in oktober en springt dan ineens naar september... etc.. Idd staan ze overal zo, maar dat maakt het nog niet chronologisch.