- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Fouten in toevoegingen
Fouten in toevoegingen
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13054 stemmen
Meerdere redenen die door de toevoeger goed zijn uitgezocht. Het wordt door de meeste, betrouwbare, bronnen als seizoen 5 benoemd. Is op DVD uitgebracht als seizoen 5. Daarnaast zit er drie jaar tussen seizoen 4 en seizoen 5 en hoort ook op datum niet meer bij seizoen 4.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Meerdere redenen die door de toevoeger goed zijn uitgezocht. Het wordt door de meeste, betrouwbare, bronnen als seizoen 5 benoemd. Is op DVD uitgebracht als seizoen 5. Daarnaast zit er drie jaar tussen seizoen 4 en seizoen 5 en hoort ook op datum niet meer bij seizoen 4.
Het is een special. 1 aflevering die dubbel zo lang duurt als de standaard IT Crowd aflevering. Ooit een seizoen gezien van 1 aflevering van 50 minuutjes? Ik heb de special overigens zelf ook gezien.
Google er maar op: List of The IT Crowd episodes - Wikipedia - en.wikipedia.org
Overal wordt het als een special benoemd.
Bijzonder vreemd hoe willekeurig er met het fenomeen specials op deze site wordt omgegaan.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13054 stemmen
Transparantie en volledigheid is belangrijk. Ik zal om deze reden jouw bezwaren met de crew bespreken.
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Mijn inziens hoort een special enkel en alleen bij een seizoen gevoegd te worden indien het ook effectief bij dat seizoen hoort. Dat is hier echter niet het geval. Om die reden begrijp ik de huidige toestand. IMDB, heeft deze overigens wél als seizoen 5 staan, zowat alle andere input-sites eveneens. Het is ook zo dat het altijd de bedoeling was een 5de seizoen te maken. Omdat dit er maar niet leek van te komen, is het bij een afsluitende special gebleven. Die werd destijds ook aangekondigd als S5 en is ook op DVD met die benaming uitgebracht.
Enfin, ik hoor niet tot de cew. Just my two cents. 
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3312 stemmen
Ik zie dit ook voor het eerst aburefan en ben net zo verbaasd als jij. Ik heb er even wat beter naar gekeken, ook aangezien verschillende bronnen elkaar tegenspreken.
Er zit sowieso verschil in specials: sommige horen bij een seizoen, andere zijn wel degelijk losse seizoenen. Vaak zie je bij Britse series dat het kerstspecials zijn. In dat geval wordt de aflevering een paar maanden later dan de seizoensfinale uitgezonden, maar zijn ze vaak wel achter elkaar opgenomen.
Bij twijfelgevallen is de oorspronkelijke zender, Channel 4, leidend. De zender spreekt op de website over een apart seizoen (season 2013), wat het dus het vijfde seizoen van de serie maakt.
Naar mijn mening is er gewoon correct gehandeld, maar ik snap de verwarring. Het is grijs gebied.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik zie dit ook voor het eerst aburefan en ben net zo verbaasd als jij. Ik heb er even wat beter naar gekeken, ook aangezien verschillende bronnen elkaar tegenspreken.
Er zit sowieso verschil in specials: sommige horen bij een seizoen, andere zijn wel degelijk losse seizoenen. Vaak zie je bij Britse series dat het kerstspecials zijn. In dat geval wordt de aflevering een paar maanden later dan de seizoensfinale uitgezonden, maar zijn ze vaak wel achter elkaar opgenomen.
Bij twijfelgevallen is de oorspronkelijke zender, Channel 4, leidend. De zender spreekt op de website over een apart seizoen (season 2013), wat het dus het vijfde seizoen van de serie maakt.
Naar mijn mening is er gewoon correct gehandeld, maar ik snap de verwarring. Het is grijs gebied.
Ik vind het sowieso al onzin om over een nieuw seizoen te spreken als het om 1 losse aflevering gaat. Dan weet iedereen dat het een special is, hoe je het ook wil verpakken. Technisch zal het ongetwijfeld een seizoen zijn, maar dan mag je diverse specials ook gewoon als los seizoen toevoegen.
Bij The Office UK volgde de special ook een jaar later pas. List of The Office (UK TV series) episodes - Wikipedia - en.wikipedia.org
Maar dan is dan schijnbaar wel volgens jullie een uitloop van seizoen 2 wat gewoon flauwekul is.
Als ik dan ga mierenneuken: The Office (TV Series 2001–2003) - IMDb
Dat spreekt IMDB ook over seizoen 3. Maar iedereen weet dat het gewoon een special is, net als bij IT Crowd.
Het is me geen wekenlange discussie waard, maar het is wel ergerlijk hoe jullie willekeurig het ene toelaten en het andere niet.
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
[quote]brawljeff schreef:
Ik zie dit ook voor het eerst aburefan
/quote]
Op de site van Channel 4 staat het niet vermeld als een 5e seizoen, maar als the final episode (soort van losse special dus)
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3312 stemmen
Ik vat die link dan toch anders op denk ik: series 1, 2, 3, 4 en 2013. Dat zijn vijf 'seizoenen'. Er staat niet dat de special een onderdeel is van het vierde seizoen. Vandaar dat we er bij deze serie als uitzondering voor hebben gekozen om de bron aan te houden en deze aflevering apart te houden.
Maar als niemand het daar mee eens is, kunnen we hem uiteraard ook van de site verwijderen. Zou naar mijn mening zonde zijn dat de serie dan incompleet. Wellicht dat we bij meer meningen een keuze kunnen maken.
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
Een seizoen bestaat nooit uit 1 aflevering. Dan is White Christmas van Black Mirror ook een apart seizoen.
Deze laatste IT Crowd aflevering is gemaakt I.P.V. een 5e seizoen.
After eventually scrapping a fifth series, Linehan began working on a special episode. Due to the actors' schedules and Linehan being busy with his TV adaptation of Count Arthur Strong, as well as working on The Walshes, it wasn't until June 2013 that they were able to film the episode.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13054 stemmen
Afrondend: het is besproken binnen de crew. De meeste en de meest betrouwbare bronnen spreken over de noemer seizoen 5. Uiteraard was dit ook al uitvoerig bekeken tijdens het beoordelen van de toevoeging, maar naar aanleiding van de opmerking hier hebben we dit nogmaals gedaan en deze blijft als seizoen 5 staan.
JorisTVmeter
-
- 359 berichten
- 654 stemmen
Misschien moet je de aflevering toevoegen onder seizoen 5, maar aanduiden als 'dit is een special'. Dan is iedereen tevreden.
Een speciaal seizoen is het alleszins. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het is gewoon vreemd. Tik eens in Google in: how many seasons it crowd
Dan krijg je gewoon heel groot het getal 4 in beeld.
Maar ok, jullie keuze. Ik vind het weinig consequent.
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
Dit is geen fout in een toevoeging, maar ik zag niet zo snel een andere topic waar ik het in kon posten, maar als je naar tvmeter gaat en je zit op de hoofdpagina, dan zie je in het tabblad staan: TvMeter.nl - De site voor voor liefhebbers.... etc. maar er staat dus 2 x het woordje voor in vermeld. Ik d8, ik meld het even.
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
Bij Manifest seizoen 1 kloppen de uitzenddatums niet.
Ep 1 is 24 september uitgezonden en niet 1 oktober pas. Dan wordt namelijk al de 2e ep uitgezonden.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
hier zou eigenlijk een "algemene" plotomschrijving moeten staan zoals bv. ook bij fargo gedaan is, aangezien elk seizoen een ander plot heeft
jakkepoes_mm
-
- 467 berichten
- 0 stemmen
hier zou eigenlijk een "algemene" plotomschrijving moeten staan zoals bv. ook bij fargo gedaan is, aangezien elk seizoen een ander plot heeft
Elke serie behandelt een ogenschijnlijk willekeurige moordzaak. Gedurende het verloop komen we er via een rode draad en allerlei subplotjes achter wat de oorzaak van de moord is en dat er meer achter zit dan op het eerste gezicht lijkt.
Zo iets?
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3312 stemmen
Goed opgemerkt, Jordy. Ik ga mijn deze week even inlezen om er kloppende verhalen van te maken.
stinissen (crew series)
-
- 23448 berichten
- 76942 stemmen
stinissen (crew series)
-
- 23448 berichten
- 76942 stemmen
Bij Grey's Anatomy - Seizoen 15:
Trailer werkt niet
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
Klopt, dat had ik eind augustus al gemeld, maar geen response. gehad en niemand heeft het ooit aangepast.
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
Tomtommer je ziet hier niet halverwege het verhaal 'in het tweede seizoen..' staan?
oh ja ziet het, had het niet helemaal gelezen. Staan wat taal fouten in btw. Kan er niet bij elk seizoen een andere synopsis geschreven worden?
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3312 stemmen
Wat je tegenkomt mag je uiteraard naar wens aanpassen. Het is (nog) niet mogelijk om een plot per seizoen in te voeren. We zijn nog aan het kijken hoe we dat willen oplossen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Het lijkt me niet de bedoeling om bij de serieomschrijving een korte samenvatting van elk seizoen te schrijven. Eerder iets algemeens. "In The Sinner onderzoek Rechercheur Harry Ambrose zaken waarbij.... "
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
nee, maar bij anthologie series zoals The Sinner en AHS staat er bij elk seizoen dezelfde plotomschrijving, die van seizoen 1. Das niet handig.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Bij The Sinner is dat dus niet het geval
ZAP!
-
- 5466 berichten
- 3626 stemmen
Bij Ik Weet Wie Je Bent - Seizoen 1:
P.s. de plots van afl. 8 en 9 lijken wel heel erg op elkaar...