De Site / Algemeen / Fouten in toevoegingen

avatar van Miszmi
In dit topic is het mogelijk om (grote) fouten in toevoegingen te melden. Kleine fouten worden vaak wel via correcties doorgegeven, maar fouten als een koppeling met Netflix dat mist, kan slechts door de crew worden aangepast. Alle soorten fouten in een toevoeging kunnen hier gemeld worden. Ook fouten die je zelf prima kan aanpassen, maar waar je de tijd of zin niet voor hebt.

Ik zal de spits gelijk afbijten. Eigenlijk ook de reden dat ik dit topic ben gestart. Bij Masters of Horror - Seizoen 1 (2005-2006) blijken de plots niet te kloppen. De titels kloppen wel, aangezien we hiermee IMDb zijn gevolgd, maar de plots behoren bij hele andere afleveringen. Ik ben niet zo bekend met de serie en vind het dan vaak lastig om (lange) plots correct te vertalen. De plots op IMDb lijken mij overigens de juiste.

avatar van ZAP!
Miszmi: ik ga een dezer dagen wel even kijken naar die MoH seizoenen.

Een melding over The Blacklist 4

Aantal dingen kloppen niet, aflevering 11 kan nooit op tv komen nu, serie is net gestart. En serie telt wederom ergens in de 20 afleveringen.

The Blacklist (season 4) - Wikipedia - en.m.wikipedia.org

Uitzending begonnen op 2 jan, Er is vanuit de Amerikaanse uitzending aangehouden.
TVGiDS - The Blacklist op RTL 5 om 20:40 uur

avatar van Miszmi
Aflevering 11 wordt 19 januari in Amerika uitgezonden, dit klopt dus wel.

Er zijn inderdaad meer afleveringen, maar als een serie wordt toegevoegd is dat niet altijd al bekend. Er wordt dan uitgegaan van het aantal afleveringen dat op dat moment is bevestigd. Daar kan IMDb voor aangehouden worden, Wikipedia, epguides etc. Zelf kijk ik meestal op al die sites om te kijken naar de informatie. Epguides spreekt inmiddels inderdaad over 22 afleveringen bij The Blacklist, maar waarschijnlijk op het moment van toevoegen nog niet. Deze afleveringen worden altijd aangevuld.

avatar van 606
Waarom de USA aanhouden, ik woon in NL, dus zou handiger zijn de NL tv te volgen.

avatar van Miszmi
Omdat het om de officiële uitzenddata gaat. Ook in het Nederlandse overzicht verschijnen de afleveringen, maar uiteraard is aflevering 11 nog niet in Nederland te zien. Zodra die in Nederland te zien is, verschijnt dat in het Nederlandse tv-overzicht.

Bij Miami Vice - Seizoen 1:

BTW is niet handig dat aflevering 1 in 2e is gesplitst. Het is gewoon 1 aflevering van 92 minuten, nu loopt het niet haaks met imdb.

Bij Millennium:

Waarom staat het hier als miniserie, op MM staan ze allemaal los, zelfs per films al extended versie van 180 min per film, ipv de originele speelduur.

606 schreef:
Bij Miami Vice - Seizoen 1:

Er zijn verschillende bronnen. De één spreekt inderdaad over slechts één aflevering en de ander van twee losse. Hier valt dus geen duidelijk onderscheid in te maken, omdat de door mij geraadpleegde bronnen echt 50/50 zijn. Er is toentertijd vast goed overwogen op welke manier het gedaan zou worden en (in ieder geval voor nu) blijft het dus ook zo staan. Dat het niet haaks loopt met IMDb is niet van belang.

606 schreef:

Ze kunnen als film en als mini-serie gezien worden. IMDB ziet ze bijvoorbeeld ook als mini-serie: Millennium (TV Mini-Series 2010) - IMDb

Er is nu een aantal mini-series dat zowel op TVMeter als Moviemeter staat. Mochten we het minimale aantal afleveringen hier ooit omlaag gaan schroeven, zal je dat steeds vaker zien.

avatar van DonOswaldo
Zender en uitzenddata bij The OA - Seizoen 1 (2015) kloppen niet.

En niet per se een fout, maar het serieplot van Lilyhammer is wel erg mager / nietszeggend.

HALVE TAMME. (moderator)
Aangepast, destijds niet zo ingevoerd. Ook aangepast.

Bij De TV Kantine - Seizoen 8:

Dit is toch een sketch-show? Of mogen die ook op TvM?

HALVE TAMME. (moderator)
Dit is al eens ter discussie gekomen, maar aan jouw bericht te zien heb jij
die gemist.

De TV Kantine is een tv serie met telkens een andere aflevering / verhaal,
waarbij sommige gebeurtenissen verder kunnen gaan / terugkomen in de
volgende aflevering(en). Tevens is persifleren (bespottend imiteren) anders
dan sketchen (cabaretonderdeel, ironisch toneelstuk enz enz).

avatar van ZAP!
Ik ken de serie verder niet, dacht dat het sketches waren. Wel jammer, anders zou Monty Python een mooie toevoeging zijn.

HALVE TAMME. (moderator)
Wat niet is kan altijd nog komen.

avatar van ZAP!
En De Zaak Menten - Seizoen 1 (2016) is een miniserie van minder dan dan vijf afl., moet die niet verwijderd worden? Seizoen 1 is in ieder geval niet van toepassing.

HALVE TAMME. (moderator)
In diverse bronnen wordt er niet gesproken over een mini-serie, en of valt het
woord mini-serie niet. Hierop is besloten om hem voorlopig te laten staan. Pas
als er een bron ten tonele verschijnt waarin duidelijk miniserie wordt vermeld,
zal deze serie verwijderd worden.

avatar van ZAP!
Klik - "drieluik" zegt genoeg volgens mij. Ook is duidelijk (als je de serie gezien hebt) dat het complete verhaal wordt verteld.

klik - "...het laatste deel van de driedelige serie...". Ik zie niet in hoe hier nog een vervolg op zou kunnen komen.

+ klik - hier wordt wel gesproken over een miniserie.

Aan link 1 en 2 heb ik niks. In de derde link wordt inderdaad over
een mini-serie gesproken. Goed speurwerk ZAP! De Zaak Menten
- Seizoen 1 (2016) zal verwijderd worden.

avatar van ZAP!
Filmtrilogie - Wikipedia - nl.wikipedia.org = ook gewoon van toepassing op een tv-serie. "Driedelige" serie geeft ook aan dat het er niet een vervolg op zal komen; hetzelfde is van toepassing op bv. VPRO ("vierdelige dramaserie"). Het hoeft niet specifiek een miniserie genoemd te worden, maar je kan wel nagaan dat er een afgerond verhaal verteld wordt en er geen vervolg verwacht hoeft te worden.

avatar van DonOswaldo
ZAP! er zijn natuurlijk ook series die meer afleveringen wilden maken, maar na 3-4 afleveringen al gecancelled zijn of besloten er mee op te houden. Maar ik begrijp wat je bedoelt, in veel gevallen zal het erop duiden dat die 3-4 afleveringen van tevoren bepaald zijn en een afgerond verhaal vertellen.

ZAP! schreef:
Sowieso was het grootste probleem met sketchshows altijd dat ze in een grijs gebied vielen toen non-fictie helemaal niet toevoegbaar was. Nu docu-series zijn toegestaan valt er ook wel wat te zeggen voor sketchshows. Maar ik zou het eens binnen het crewforum moeten opgooien om het met zekerheid te zeggen.

Bij Y Gwyll - Seizoen 2:

Graag titels aanhouden die op IMDB staan.

avatar van brawljeff
De titel van de serie is volgens de zender Y Gwyll. Hinterland is de internationale titel die buiten Wales wordt aangehouden, omdat Y Gwyll niet bepaald lekker bekt. Y Gwyll | S4C

Overal ter wereld staat de serie bekend als Hinterland en ook op IMDB ook hier wordt de serie zo uitgezonden en ook bij onze Vlaamse buren.

avatar van brawljeff
We kijken niet naar 'overal ter wereld' maar juist naar het land van herkomst, daar staat de serie bekend als Y Gwyll. Anders moeten we Gomorra aanpassen naar Gomorrah, Les Revenants naar The Returned en Nijntje naar Miffy. Aangezien dat de internationale titels zijn. We hebben hier destijds gekozen om altijd de originele titel aan te houden. IMDB houdt altijd de Engelse vertaling aan.

Bij Nightmares & Dreamscapes: From the Stories of Stephen King:

De eerste duurt in werkelijkheid maar 20 ipv 55 min.