De Site / Algemeen / Series/seizoenen toevoegen aan de site

avatar van mrdig
Ja past niet echt in het huidige design idd, maar ik weet niet hoe het toevoegen nu precies werkt, maar kan me voorstellen dat je bij het toevoegen het id van Thetvdb moet opgeven, daar kan je code dan de seizoenen, episodes, duration, poster, of de serie nog loopt, etc vandaan halen.

avatar van Jordy
Zie m'n eerdere bericht. Dat zal gebeuren, maar vooralsnog met andere bronnen. Als daar goede reden voor is, kunnen we dat natuurlijk in de toekomst wel uitbreiden of aanpassen

avatar van locutus
Hee mooi dat dit er eindelijk komt! Kun je straks ook per aflevering stemmen? Of alleen per seizoen? Dat laatste lijkt mij al prima genoeg.

AHWA
Per serie en per seizoen is volgens mij nu de opzet.

avatar van Jordy
In eerste instantie per seizoen, ik wil nog even de kat uit de boom kijken wat betreft stemmen en reageren op hele series.

avatar van Jordy
Het is nu voor crewleden mogelijk om rechtstreeks series toe te voegen. Ik heb zojuist op deze wijze een aantal Game of Thrones seizoenen toegevoegd

Om dit proces verder te testen heb ik DonOswaldo en LuukRamaker crew-rechten gegeven. Zij zullen een paar toevoegingen gaan doen om de boel te testen.

Als dit proces goed werkt, wil ik hierna de mogelijkheid gaan bouwen om (voor crewleden) series en shows te corrigeren.

Daarna ga ik werk maken van het toevoeg/corrigeer traject voor "normale" gebruikers, dan praten we over een paar weken.

avatar van LuukRamaker
Lijkt vooralsnog allemaal soepel te verlopen.

Heb net de eerste drie seizoenen van een van mijn favoriete (nog) lopende series toegevoegd: Banshee

Inmiddels ook eraan toegekomen een serie toe te voegen: 100, The

Lijkt inderdaad prima te gaan!

Jordy schreef:

Goede zaak

AHWA
Mooie vooruitgang, alleen jammer dat je nog nergens kunt zien wat er toegevoegd is. Of kijk ik verkeerd?

Updates / toevoegingen

Misterfool
Ik zouoveral seizoen met een hoofdletter schrijven.
Game of Thrones - seizoen 1 (2011)
Hier vind ik het bijvoorbeeld wat slordig ogen met een kleine letter.

Zit wat in

avatar van LuukRamaker
Wat op het gebied van het toevoegen van series nog wel een beetje discutabele punten zijn, zijn het moment van toevoegen en de manier van toevoegen van afleveringen zonder namen.

Dus om voor beide gevallen met één voorbeeld te komen: wanneer en hoe kan het tweede seizoen van Poldark (het beste) worden toegevoegd? Je loopt achter de feiten aan wanneer je wacht tot voor iedere episode een plotomschrijving bekend is en daarnaast hebben de afleveringen waarschijnlijk, net als tijdens het eerste seizoen, geen naam.

Zelf lijkt het me het best te wachten tot voor het gehele seizoen (dus met name vaak de eerste aflevering) een plotomschrijving bekend is. En in plaats van een rij met titels als 'Mr. Poldark meets Demelza' en 'Poldark's Return' (die ik nu uit de duim zuig en er dus niet zijn) lijkt het de meest voor de hand liggende oplossing om gewoon een opsomming van Aflevering 1, Aflevering 2, etc... aan te houden.

Wat plotomschrijvingen van de afleveringen betreft, zou het wellicht het best zijn om op een bepaalde manier de lopende series bij te houden. Dit zou door de crew kunnen worden bijgehouden, maar misschien is het ook een optie om naast het algemene 'corrigeren' ook een mogelijkheid tot het corrigeren van afleveringen te creëren, evt. zonder tussenkomst van de crew zoals bij video- en audiolinks op MusicMeter (als er vanuit kan worden gegaan dat er geen misbruik van wordt gemaakt).

Vooral wat die eerste punten betreft, vraag ik me af wat het meest ideale is. De vraag is dus eigenlijk sowieso een beetje wat er nu straks op de Wiki komt te staan qua toevoegeisen. Wanneer kunnen welke series straks worden toegevoegd? Wat hoort hier niet? En welke informatie is essentieel?

avatar van DonOswaldo
Sowieso niet wachten met seizoenen/afleveringen toevoegen als je het mij vraagt. Dan loop je de kans dat mensen een aflevering gezien hebben en niet af kunnen vinken, lijkt me niet optimaal. Zal waarschijnlijk wat inspanning vergen van de community om dit up to date houden. Of er moet een goede technische oplossing zijn, maar dat weet ik niet.

Een opsomming lijkt mij inderdaad het beste dan, en dan later corrigeren. Het lijkt me overigens dat je met het algemene 'corrigeren' ook afleveringen kan toevoegen en wijzigingen kan aanbrengen in reeds toegevoegde afleveringen, maar misschien heb ik het mis.

avatar van LuukRamaker
Bij het corrigeren van een geheel seizoen lijkt het me inderdaad logisch om alle ingevoerde gegevens aanpasbaar te maken. Maar wat zo een functie om enkel afleveringen te corrigeren betreft, leek het me een idee om dat onafhankelijk van de rest van het seizoen te kunnen doen, om dat soort correcties zo ook makkelijker voorrang te kunnen geven. Het lijkt me namelijk een prioriteit om lopende series zo up to date mogelijk te houden als het gaat om beschikbare informatie. Een aanpassing van de speelduren van een aantal afleveringen uit een seizoen van 2 jaar geleden lijkt me wat minder belangrijk. Bovendien zou het, wanneer het een aparte functionaliteit zal zijn, eventueel ook makkelijker gaan zonder tussenkomst van de crew. Maar goed, dat was dus een ideetje. Weet niet in hoeverre dat logisch/gewenst en haalbaar is.

avatar van DonOswaldo
Oh, in die zin. Daar zie ik ook wel wat in. Alleen zonder tussenkomst van de crew heb ik twijfels bij, gezien daar denk ik wel kwaliteitsverlies mee gepaard gaat. Hoewel misschien relatief weinig, zullen er ongetwijfeld een paar een verkeerde titel opgeven of een Engels plot neerkwakken, om maar wat te noemen.

avatar van Jordy
Zo vroeg mogelijk toevoegen, lijkt me, met tijdelijke titels en lege omschrijvingen waar nodig. We moeten soepeler worden dan andere Meter sites op dat vlak.

Ik wil gaan uitzoeken in hoeverre het mogelijk is om seizoenen automatisch up-to-date te houden. In ieder geval met de titels van afleveringen moet dat mogelijk zijn.

Het wordt interessant om te zien of de community groot genoeg wordt om lopende seizoenen helemaal up-to-date te houden. Een lopende serie zal maar zo enkele tientallen correcties per jaar kunnen krijgen.

het werk gaat gestaag door
crewleden kunnen nu gegevens van shows en seizoenen aanpassen

ik ga nu beginnen aan een formulier (vooral voor stinissen ) om Nederlandse tv-datums te kunnen invoeren. Voor zover er al series op de site staan, die momenteel lopen op de NL televisie.

Daarna ga ik bezig met het toevoeg/corrigeer proces, voor alle gebruikers

Jordy schreef:
het werk gaat gestaag door
crewleden kunnen nu gegevens van shows en seizoenen aanpassen

Daarna ga ik bezig met het toevoeg/corrigeer proces, voor alle gebruikers

Dank je Jordy

Pastichio Rocker
Mooi, ik wil graag wat onbekendere series toevoegen. Er valt momenteel niet echt veel te stemmen/bediscussieren voor mij persoonlijk.

avatar van The Oceanic Six
Waar ik een beetje mee zit is dat ik al jaren op MM de Televisie sectie bezoek en bij een hoop series ook reviews heb geschreven, soms ook per seizoen. Kan ze wel allemaal kopiëren, maar is het geen optie om alle berichten van series op de Moviemeter site hierheen te kopiëren? Ik vrees dat het niet haalbaar is, maar toch.

avatar van Jordy
Nee sorry dat zou echt heel veel voeten in aarde hebben.

avatar van Jordy
Het is nu voor iedereen mogelijk om series te corrigeren (dus nog niet de onderliggende seizoenen). Mocht je iets willen corrigeren, graag, dan kunnen we ook de bijbehorende crew-functionaliteiten testen (om je correctie te beoordelen)

Over 1 a 2 weken hoop ik toevoegen/corrigeren van seizoenen klaar te hebben. Ik wil jullie dan vragen om mee te helpen om eerst populaire huidige/lopende series toe te voegen zodat we een een week of 2 later "live" kunnen met een redelijk gevuld overzicht

weer een stapje verder

het is nu voor iedereen mogelijk om seizoens-informatie te corrigeren

avatar van Jordy
Nou leuk nieuws, volgens mij moet het nu voor iedereen mogelijk zijn om series en seizoenen toe te voegen. Link staat in het popupje bij je avatar.

Er zullen ongetwijfeld nog ergens fouten zitten in het hele proces, dus in dat geval hoor ik graag wat je precies probeert te doen en wat er fout ging. Wees je er van bewust dat er nog een risico is dat gegevens verloren gaan door bugs, dus voeg niet gelijk heel veel toe.

Mochten er erg storende fouten aan het licht komen, of mocht er ineens een wachtrij van honderden series ontstaan, dan zal ik de mogelijkheid voor toevoegen weer even uitzetten.

avatar van mjk87
Ik heb een seizoen in de wachtrij staan en kan niets meer toevoegen. Dat is de bedoeling? Ik zie ook niet wát ik in de wachtrij heb staan.

avatar van Jordy
Hmn nee dat is niet de bedoeling, zal even kijken

gaat het nu wel goed?