• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.969 gebruikers
  • 9.370.280 stemmen

Advies a.u.b.

zoeken in:

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Mijn vader weet wat de code is:

hij had een tijdje geleden een film uit de bibliotheek gehuurd en de boodschap dat hij een code moest ingeven kwam tevoorschijn...

Hij gaf een cijfer in dat op de dvd stond en hij weet niet meer welke film het was!

Manschot

• 152 berichten
  • 0 stemmen

In DVD en VHS > Apparatuur > Filmpies kijken op mijn kamer.:

Elke keer hetzelfde verhaal; Ik heb zin om een film te gaan kijken, dus ik ga naar beneden. Als ik de kamer inloop zie ik mijn zusje als een luie aardappelzak MTV zitten kijken of mijn moeder kijkt het zoveelste BBC tuinprogramma.

Weekelijks kijk ik maar een keer een film en dat is altijd met mijn ouders (en soms mijn zusje erbij) op de zaterdag avond, ik wil dit aantal graag opkrikken naar 3+ films per week alleen die verdomde TV is elke keer bezet.

Daarom ben ik van plan om een TV en een DVD speler aan te schaffen voor op mijn kamer, ik ga in de zomervakantie op de wijngaard van mijn opa werken en mijn verjaardag is op 16 augustus dus ik hoop dan genoeg centjes te hebben voor die apparatuur.

Ik heb al wezen rondneuzen wat voor mijn bed zou kunnen passen en wat erg geschikt zou kunnen zijn voor films kijken (en misschien games spelen als ik er een console bij gooi).

Vanwege mijn geringe ruimte voor mijn bed kan ik niet groter als 26 inch hebben, voor mijn part maakt dat niet echt veel uit omdat de kijkafstand nauwelijks 3 meter is. Uiteindelijk kwam ik op deze HD-Ready Sony Bravia van 26 inch uit.

Sony KDL-26V4500

Niet te groot, wat mij betreft prima design en het ondersteund 24p wat goed is voor films

Ik vond deze DVD Speler:

Panasonic DVD-S511

Redelijk goedkoop en erg goeie reviews.

Ik ben nog lang niet zeker of dit mijn uiteindelijke keuze is, daarom vraag ik om jullie advies. Is dit wat of raden jullie iets anders aan?

Alvast bedankt!

Ruben. K.

• 155 berichten
  • 50 stemmen

Graag advies svp,

Ik heb sindskort VLC player gedowload en heb na veel gekloot eindelijk achterhaald hoe ik naast mijn geluid ook beeld kan ontvangen, nou weet ik dat dit een bekend probleem is dus hetvolgende.......nu heb ik eindelijk beeld maar als ik het beeld naar vol formaat doe dan blijft het beeld schokkerig en heb echt alles al geprobeer met de insellingen etc etc....kent iemand het probleem en zo ja hoe los ik dit op

Ik hoop snel van een aantal vakundige filmliefhebbers te mogen horen.

COBHC

• 51 berichten
  • 0 stemmen

In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > Instellingen TV/DVD speler?:

Hallo,

Ik heb een klein vraagje. Ik heb een Vestel 4:3 televisie en een Cyberhome DVD speler, die met elkaar zijn verbonden door middel van een scartkabel. Het geluid komt gewoon uit de TV. Welke instellingen kan ik het beste gebruiken om zo goed mogelijk DVD's te kunnen bekijken?

Dan bedoel ik bijvoorbeeld:

DVD speler:

Digitale uitgang: PCM - RAW - UIT

Virtuele Surround: AAN - UIT

DRC: AAN - UIT

Dowwnsampling: AAN - UIT

TV formaat: 16:9 - 14:3

Weergave modus: VULLEN - ORIGINEEL - HOOGTE AANPASSEN - BREEDTE AANPASSEN - BEELDAANPASSEN - PAN SCAN

TV systeem: PAL - NTSC - AUTO

Video uitgang: S-VIDEO - YUV - RGB

TV:

Mode: 4:3 - 16:9

Mode: STEREO - DUAL I - DUAL II

AVL: AAN - UIT

Equalizer: Allemaal getalletjes?

Ik ben een gigantische leek op dit gebied.

WIe kan mij helpen?

COBHC

• 51 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb er nu een 2.1 speaker set bijgekocht. Welke instellingen kan ik dan het beste nemen?

COBHC

• 51 berichten
  • 0 stemmen

Niemand?

Darkgnome

• 18 berichten
  • 21 stemmen

In Filmdragers > Apparatuur > Advies Geluidsinstallatie:

Beste mensen,

Wij zijn opzoek naar een geluidsinstallatie voor onze DVD speler.

Een Philips DVP9000S.

Er is een HDMI aansluiting

Scanmodus

Componenten Y Pb Pr

S video out

Video Out

Mains

Multichannel Audio Out

Audio out

AV Video out

Coaxial (digitale audio uitgang)

Optical (digitale uitgang)

En we hebben tevens een Philips TV (plasma denk k)

En we zijn opzoek naar n goede installatie die tevens ook op een xbox360 kan aangesloten zijn?

belchinees

• 4182 berichten
  • 2326 stemmen

Ruben. K. schreef:

Graag advies svp,

Ik heb sindskort VLC player gedowload en heb na veel gekloot eindelijk achterhaald hoe ik naast mijn geluid ook beeld kan ontvangen, nou weet ik dat dit een bekend probleem is dus hetvolgende.......nu heb ik eindelijk beeld maar als ik het beeld naar vol formaat doe dan blijft het beeld schokkerig en heb echt alles al geprobeer met de insellingen etc etc....kent iemand het probleem en zo ja hoe los ik dit op

Ik hoop snel van een aantal vakundige filmliefhebbers te mogen horen.

Geen idee, installeer het eens opnieuw of misschien ligt het aan je pc?

Heb in ieder geval geen problemen ermee, en ik heb niet aan de instellingen moeten prutsen. Probeer eens een andere player (bv. BS player of GOM player).

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Als je nu een film op je PC hebt staan, kan je die dan ook op je tv aansluiten en daarop spelen? Zo ja, hoe doe je dat dan?

Alvast bedankt.

PascalvE

• 308 berichten
  • 22 stemmen

Ben er niet heel erg in thuis maar volgens mij kan dat via een eventuele hdmi in en uitgang. Die moeten beide dus wel ondersteunen (hdmi uit bij de pc en hdmi in bij de televisie).

belchinees

• 4182 berichten
  • 2326 stemmen

Adrenal schreef:

Als je nu een film op je PC hebt staan, kan je die dan ook op je tv aansluiten en daarop spelen? Zo ja, hoe doe je dat dan?

Alvast bedankt.

Verschillende mogelijkheden, je kan kiezen naargelang de aansluitingen die je hebt op tv en pc. Ik doe het via S-video ( die ronde aansluiting met die pinnetjes) en de audio gewoon met een stereodraad. Of anders via VGA (voor projectors en dergelijke op aan te sluiten).

En dan moet je ergens bij de instellingen van je grafische kaart zeggen dat je beeldscherm moet gekopiërt of uitgebreid worden naar het tv-scherm.

Zo doe ik het, en het werkt

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb een laptop. Heeft dat ook die S-video?

belchinees

• 4182 berichten
  • 2326 stemmen

Hangt er vanaf welke laptop jij hebt .

Je moet maar effe googlen naar S-video en VGA, en kijken of die aanwezig zijn op je laptop.

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

TV op auto-detect zetten, toestel kiest dan aangestuurde formaat: 4:3 of 16:9 en PAL of NTSC signaal.

TV zou ik op 16:9 zetten, omdat de meeste uitzendingen (eindelijk) widescreen zijn (en misschien ook je fav DVD's).

Wanneer je geen HDMI ingang hebt op TV, dan zou ik voor SCART-RGB kiezen.

manomokermix

• 10 berichten
  • 0 stemmen

In Overigen > Algemeen > Hulp bij Laptop beeld op Tvbeeld te krijgen:

Ik heb sins kort een Hdtv van Samsung gehaalt.

Ik heb ook een draad waarmee je beeld vanuit je laptop, op je tv kan zien.

Dit heb ik uit geprobeert, en ik vond het wel mooi.

Maar op een gegeven moment kreeg ik geen beeld mee, en dat heb ik nu nog steeds.

Weet iemand toevallig hoe ik weer beeld krijg?

(ik heb windows vista, ik denk dat ik iets moet veranderen bij de instellingen alleen weet ik niet waar en wat)

Alvast bedankt

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

No offense, maar om je hiervoor nu te registreren op deze site.'' een filmsite overigens '' En er bestaat al een topic voor dit soort stuff.

manomokermix

• 10 berichten
  • 0 stemmen

Waar dan Materny ?

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Hier bijvoorbeeld

COBHC

• 51 berichten
  • 0 stemmen

Heel erg bedankt!

manomokermix

• 10 berichten
  • 0 stemmen

thx voor de reacties

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

Wanneer ik mijn pc via een RGB-aansluiting verbindt met mijn lcd tv en vervolgens een film wens te bekijken die op mijn pc staat, ontstaat er dan kwailiteitsverlies omdat ik het scherm van een 'player' (VLC, Windows Media, ...) moet vergroten? Aangezien een film op mijn pc steeds aanvangt als een relatief klein scherm met de 'correcte' kwaliteit.

Driello

• 1379 berichten
  • 0 stemmen

In Filmdragers > Apparatuur > rip:

Binnenkort vertrek ik voor een aantal jaren naar Malawi. Nou wil ik een grote hoeveelheid films meenemen, maar liever niet fysiek, aangezien ik maar een beperkte hoeveelheid bagae mee kan nemen. Ik wil al mijn dvd's dus op mijn externe harde schijf zetten. Dat levert meteen een probleem op: ik moet ze eerst rippen om ze überhaupt op mijn harde schijf te kunnen afspelen. Ik heb het nu met drie verschillende programma's geprobeerd om mijn dvd's te rippen. dat lkt, maar ik krijg dus de ondertitels niet mee, welke instelling ik ook gebruik. Het gebruiksvriendelijks en snelst werkt Mac de ripper. Maar ook daarmee krijg ik films zoner ondertiteling. Wie kan me verder elpen. Het gaat me dus niet om illeale praktijken, mar om ewoon mijn gekochte films op mijn mac te kunnen spelen zonder dat ik de dvd's zelf hoef mee te slepen.

Prudh

• 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Je kunt toch gewoon ondertitels downloaden? 1001 sites die evenzoveel subtitles bieden... Een externe HD is trouwens redelijk onbetrouwbaar, die dingen crashen eerder dan je lief is. Ik zou wat back-uppen

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Gecondoleerd.

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

In Malawi hebben ze toch ook DVD's? Waarschijnlijk voor een schijntje van wat ze hier kosten dus waarom zou je een hele voorraad willen meenemen op een externe harde schijf?

Driello

• 1379 berichten
  • 0 stemmen

Prudh schreef:

Je kunt toch gewoon ondertitels downloaden? 1001 sites die evenzoveel subtitles bieden... Een externe HD is trouwens redelijk onbetrouwbaar, die dingen crashen eerder dan je lief is. Ik zou wat back-uppen

eh..... waarom zou ik ondetrtitels downloaden als ik de dvd's incl. ondertitels heb? Enne, ik wil de films graag meenemen omdat ik ze jist voor mlawi heb gekocht. Ik geloof overigens niet dat het filmaanbod in malawi erg groot zal zijn.

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Er zijn iig 3 videotheken in Malawi

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

In Overigen > Algemeen > Ik zoek hulp met... mijn videospeler.:

Ik heb van mijn oma d'r Philips Videospeler gejat omdat ze hem toch nooit gebruikt. Nu heb ik een vraag:

De ScartKabel ontbreekt. Maak het bij deze Philips Videospeler uit welke Scartkabel ik koop? En heb ik dan nog iets anders nodig om hem te laten werken?

Graag jullie hulp, bijvoorbeeld door een link te plaatsen met een passende scartkabel of wat dan ook.

Alvast bedankt.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Volgens mij zijn alle Scartkabels hetzelfde.

Als je alleen wilt kunnen afspelen heb je ook niet meer nodig dan een Scartkabel. Als je ook wilt kunnen opnemen dan moet je de tv-kabel in je videorecorder stoppen (en één van je videorecorder naar je tv als je ook nog tv wilt kunnen kijken).

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.